Skoda connect services

Tees

Donateur
Dan rest je maar 2 opties @EpicCobra: terug naar de verkopende dealer om verhaal te halen, of gewoon even slikken en dat is dat.

Bij je Citigo iV zit zo te zien trouwens ook geen levenslang, maar 10 jaar. Kan je vast voorbereiden ;)

EdK

Forumguru
Dat is alleen bij een eigen paal, niet bij publieke palen.
Maar ook dan meld jij je aan met een uniek nummer !? via laadpas oid !
En is het dus ook mogelijk om jou een melding te geven.
Laat ik het zo zeggen, zolang er de mogelijkheid is bij een laadpaal om met een pas systeem oid de paal te activeren dan zit er een GSM/GPS module in.
En dan is het theoretisch ook mogelijk om meldingen naar de eigenaar van de wagen te sturen !
Als dat niet gedaan word dan is dat een prijstechnische keuze van de eigenaar van de paal !
Ik kan en mag niet teveel uitbreiden om zakelijke bedrijfs belangen.

EpicCobra

Actief lid
Ik heb geen lease auto en gewoon een simpele laadpas.
Meestal pas een week nadat ik geladen heb kan ik dat inzien
En op mijn werk laad ik gratis en daar is niks met een app en paal maar komen wel palen tekort dus haal ik hem weg als die vol is.
Thuis heb ik ook een simpele paal maar dan hoef ik alleen maar te kijken en klaar is kees.
Ergens openbaar is dat een ander verhaal.

Nou de citigo is lease en ik heb nooit van me leven kanger als 3 a 4 jaar met een auto gedaan dus dat zal wel loslopen.

Ik heb het ook gewoon betaald. Maar vind het gewoon belachelijk.
Maar iedereen weet het allemaal wel erg goed hier pffff

Japanese Power

Donateur
Pffff. Nou inderdaad: pfff, wat heb jij lange tenen zeg. Ga even lekker naar buiten om af te koelen.
Je stelt een vraag in een nieuwe topic dan ga je zo reageren omdat sommige reacties je niet aanstaan.
En dan gelijk zeggen dat iedereen het allemaal erg goed weet. Iets met 1 kam en scheren. Sorry hoor.

EdK

Forumguru
Waarom zo geirriteerd kerel !

Ook die gratis laadpalen op je werk kunnen in theorie uitgevoerd worden met een lezer waar je de voordeur in bedrijf bv ook mee opendoet.Dus dan weet men dat je wagen staat te laden en kan er een SMS bericht verstuurd worden naar JOUW telefoon met de tekst.
Lieve EpicCobra je wagentje is volgeladen en als het uitkomt dan kunt u uw wagen ergens anders zetten zodat UW collega daarna zijn wagen kan laden !!

Maw je kunt ook je werkgever afzeiken dat er waardeloze palen staan !!

EpicCobra

Actief lid
ik ga mijn werkgever niet afziken dat er waardeloze palen staan want je kan er gewoon gratis laden zonder pas!!

skoda maakt een app voor phev en ev en dan hoort dat gewoon er bij

en aj

ja ik begon een topic omdat ik stom verbaasd was datr als je 49000 euro uitgeeft aan een auto dat zo iets dan na een jaar wordt gestopt

als er ook nog eens wordt gezegt dat het blijft werken want het is onderdeel van het ev tijdperk!
en ja ik raak geirriteerd omdat er zoveel ellende komt over laadpalen en gierig zijn en zeiken tegen je baas

man man man

en nee ik heb niet een bepaald kort lontje
dus kan je nagaan

maargoed

nervermind en verwijder dit topic maar

EdK

Forumguru
Laat ik je één ding vertellen
VAG is (was) zeer goed in sjoemelsoftware , maar alle verdere apps en software die ze sindsdien hebben gemaakt is bagger.
Dus niet alleen jouw app voor jouw wagen !
En dat is echt geen nieuws , maar lees maar eens hier op forum en je gaat tig voorbeelden vinden !

En dat men bij een aangeschafte wagen dan nog eens abonnementen gaat leveren om je nog verder als klant uit te melken is in mijn ogen al zeer discutabel , en voor mij een reden om zelfs het gratis jaar niet te activeren !

Dus tot zover zitten we volgens mij redelijk op één lijn ! toch ?
Tsja en dat je je baas niet wil afzeiken omdat je gratis stroom krijgt dat begrijp ik wel, doet mijn werkgever ook alleen word me reiskosten wel gekort ( dus geheel gratis is het dan niet )
Alleen onze laadpalen ( ook nog eigen product ) zijn van een RIF en NFC lezer voorzien.
Maw niet elke persoon die langs rijd kan zomaar gratis laden !
Dus als ik zou willen laden bij me werkgever dan moet ik me tag waar ik ook de poort en deuren mee kan openen gebruiken om de lader te activeren !
En als de wagen vol is dan "kan" er een sms of mail bericht verzonden worden dat de wagen vol is.
En leuke aan dit is dat het ook nog eens gratis is en het gewoon werkt, en ik dus in dit geval niet aan een duur Abbo vastzit dat het eerste jaar gratis of voor gereduceerd tarief begint, en waar ik de tariefsverhogingen later maar van moet afwachten.
En ja nu leg ik het even uit met als voorbeeld met de laders van mijn werkgever, maar vele laders kunnen dit of hebben de mogelijkheden.
Want ook die werkgevers die nu nog gratis weggeven gaan dit zeker nog veranderen met de huidige prijzen voor energie die steeds hoger worden.

EdK

Forumguru
Tsja @Rosinfield latijns was voor mij niet weggelegd, moest me verdiepen in techniek omdat ik niet kon stilzitten in de schoolbanken...:cool:

Had ik maar zitvlees gehad, dan had ik nu ook een beter salaris gehad.....:deuk:

hemi24

Forumguru
Wat een gezeik zeg allemaal
Ik vind het gewoon bij de auto horen en is mij ook verteld.

Ik snap het wel hoor:
Ik dacht ook altijd dat Hans bij Grietje hoorde, totdat mij later werd verteld dat dit een sprookje was…

Maar blijkbaar ben jij je geloof in de praatjes van verkopers nog niet verloren…

:arghh:

Fabia 123

Forumguru
Wat is het heerlijk om app-loze auto te hebben. Alles werkt, je komt gewoon van A naar B. Geen last van krakkemikkige internetverbindingen of bagger apps. Voorzien van telefoon ,navigatie ,clima, goede stoelen, en het werkt allemaal prima. Af en toe een update op de sd-kaart via garage.
Dat had de Opel Kadett allemaal niet. Maar ook goedwerkende moderne hulpmiddelen zijn vervangen door slecht werkende moderne hulpmiddelen.

Jammer.

TheoTigerSkoda

Nieuw lid
Kaart update? Ik gebruik MyRoute-app voor langere reizen met meerdere tussenpunten . En googlemaps voor een bestemming van A naar B. Met CarPlay gaat dat uitstekend. Ik kreeg een melding dat er een kaartupdate was. Tijdens het rijden is updaten niet mogelijk; aldus de melding in het systeem. Wanneer wel? Als hij stil staat en op slot.?….. blijkbaar want op een gegeven moment was e.e.a. Up to date.
Ik heb de auto 7 Jan. 2022 nieuw geleverd gekregen en de app’s gratis voor een jaar tot 7-1-2023. Niet te min krijg ik een mail met de aanbieding en de melding dat mijn Abonnementen per 1-8-2022 zijn verlopen. Op 24 juli had men de boel al uitgezet. Te gek voor woorden. Een paar dagen later waren de apps weer ingeschakeld……
Verkoop truc???
Ik wacht het jaar af en beslis dan of ik betaalde abonnementen neem. De kwaliteit van de kaarten is vergeleken met mijn Garmin die op mijn motor gebruik een stuk minder. Nadeel is ook dat de kaart de werkelijk (GPS) snelheid niet weer geeft. Dat doet MyRoute-app wel en geeft ook de flitspalen aan. Voor minder geld heb je een lifetime (75 jaar) abonnement.

Fabia 123

Forumguru
Nadeel is ook dat de kaart de werkelijk (GPS) snelheid niet weer geeft.
Dat is ook niet nodig. Er staan op veel plaatsen van die knipperende borden die met een smiley je snelheid aangeven. Wanneer je die borden twee keer hebt gezien weet je de afwijking van de teller en dus de werkelijke snelheid.

Overigens lijkt het mij niet fijn dat tijdens een rit apps ermee ophouden.
Met een ouderwetse Tom Tom, Amundsen of andere app-loze navigatie heb je dat probleem niet.

Canon-Eye

Forumguru
Er staan op veel plaatsen van die knipperende borden die met een smiley je snelheid aangeven. Wanneer je die borden twee keer hebt gezien weet je de afwijking van de teller en dus de werkelijke snelheid.
Dan heb ik slecht nieuws voor je: die smileyborden zie ik ook nogal eens afwijken, dus daar kun je niet op vertrouwen.
Verder valt dat "veel plaatsen" nogal tegen en staan ze bovendien hoofdzakelijk in de bebouwde kom en dan ook nog vaak in 30km zones. En de afwijking bij 30km is vaak een heel andere dan bij 100 of 120, dat kun je jiet zomaar extrapoleren.
Kortom: aan die smileyborden heb je helemaal niks...

De gps-snelheidsaanduiding van losse navigatiesystemen (en niet-autogebonden telefoonapps) werkt overal waar het signaal beschikbaar is én is wel behoorlijk betrouwbaar.

Fabia 123

Forumguru
Kortom: aan die smileyborden heb je helemaal niks...
Ik kom ook buiten de bebouwde kom dagelijks smiley borden tegen, in binnen en buitenland en dan gaat het om hogere snelheden.
Bij 120 heeft het weinig zin we mogen maar 100 (overdag).
Afwijkingen zijn er altijd ook bij gps systemen, die hebben tijd nodig voor je de afstand of snelheid op het display ziet. Hoe hoger de snelheid hoe groter de afwijking. Ook smiley borden hebben een afwijking.
Maar ze staan er niet voor niets.
Alles wat je meet of weegt heeft een standard afwijking.

Tenslotte zijn er ook mensen die veilig rijden belangrijk vinden en per ongeluk te hard rijden. Die zie je bij een smiley bord inhouden. De bestuurder die daarachter zit en zich boos maakt op de inhoudende voorganger heeft ook niet opgelet of te weinig afstand gehouden maar moet het wel rustiger aan gaan doen.

Dus @Canon-Eye Andere weggebruikers hebben wel wat aan Smiley borden, maar je mag het ook onprettig vinden.

Bovenaan Onderaan