Skoda connect services

Tees

Donateur
Wat @Canon-Eye betoogt is dat die smiley borden nogal onbetrouwbaar zijn om je snelheidsmeter op te 'ijken' en daar ben ik t mee eens. Ze verschillen bovendien nogal onderling, sommigen kloppen redelijk, andere zitten er flink naast.
Ik heb bij meerdere auto's de snelheidsmeter vergeleken met de Garmin navi die ik heb, en daar kwamen heel redelijke waarden uit (namelijk zo'n 4-8% lager dan de snelheidsmeter). De snelheid daarop aangegeven fluctueerde vrijwel net zo snel als de snelheidsmeter, en veranderde ook bij andere banden(maat). Dus ik heb behoorlijk vertrouwen in de door de GPS aangegeven snelheid.

Canon-Eye

Forumguru
Andere weggebruikers hebben wel wat aan Smiley borden, maar je mag het ook onprettig vinden
Ik vind ze niet prettig of onprettig, je hebt er alleen niks aan als check - laat staan als benchmark - om de snelheidsmeter van je auto te controleren. Dát is waar ik op aansloeg. Ik oriënteer me zelf vrijwel uitsluitend op de gps-aanduiding van de tomtom en stel de cruisecontrol doorgaans in op de geldende Vmax plus 4 of 5 km/u (ook in de bebouwde kom). Zo blijf ik ruim binnen de bekeurbaarheidsnorm zonder het 'risico' te nemen dat ik onnodig te langzaam rij.
Dit staat overigens los van connectapps - Seat Connect (vergelijkbaar met Skoda Connect denk ik zo) werd meegeleverd met de huidige auto maar daarvan zijn alleen de stickertjes nog aanwezig. De rest heb ik direct laten verwijderen en afmelden.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan