Skoda connect

Maak je gebruik van Skoda Connect als het ingebouwd is?

  • Ja

    Stemmen: 41 64,1%
  • Nee

    Stemmen: 5 7,8%
  • Misschien, afhankelijk de voorwaarden

    Stemmen: 18 28,1%

  • Totaal aantal stemmers
    64

Bakkertje

Forumguru
Hmm.. Ik denk dat ik toch terug moet komen op mijn bovenstaande stelling..
Net nog even verder gekeken in waar je gegevens voor gebruikt worden:

Quote:
  • om, indien van toepassing, uw werkgever en/of haar wagenparkbeheerder, te faciliteren met voertuig- en onderhoudsgegevens, ritgegevens, locatiegegevens en rijstijlgegevens ten behoeve van optimaliseren van bedrijfsvoering, CO2 footprint doeleinden en teneinde te voldoen aan wettelijke verplichtingen;
  • om, indien van toepassing, uw mobiliteitsbudgetpartij, te faciliteren met voertuiggegevens en ritgegevens ten behoeve van optimaliseren van bedrijfsvoering, CO2 footprint doeleinden en teneinde te voldoen aan wettelijke verplichtingen; en
  • om, indien van toepassing, uw leasemaatschappij, te faciliteren met voertuig- en onderhoudsgegevens en rijstijlgegevens ten behoeve van optimaliseren van bedrijfsvoering, CO2 footprint doeleinden en teneinde te voldoen aan wettelijke verplichtingen.
En dat gaat inderdaad verder dan alleen gebruik voor mij als berijder en dat zou ik ook niet zomaar toestaan.
@Japanese Power je hebt wel degelijk een punt !
 

duijt

Forumguru
Hmm.. Ik denk dat ik toch terug moet komen op mijn bovenstaande stelling..
Net nog even verder gekeken in waar je gegevens voor gebruikt worden:

Quote:
  • om, indien van toepassing, uw werkgever en/of haar wagenparkbeheerder, te faciliteren met voertuig- en onderhoudsgegevens, ritgegevens, locatiegegevens en rijstijlgegevens ten behoeve van optimaliseren van bedrijfsvoering, CO2 footprint doeleinden en teneinde te voldoen aan wettelijke verplichtingen;
  • om, indien van toepassing, uw mobiliteitsbudgetpartij, te faciliteren met voertuiggegevens en ritgegevens ten behoeve van optimaliseren van bedrijfsvoering, CO2 footprint doeleinden en teneinde te voldoen aan wettelijke verplichtingen; en
  • om, indien van toepassing, uw leasemaatschappij, te faciliteren met voertuig- en onderhoudsgegevens en rijstijlgegevens ten behoeve van optimaliseren van bedrijfsvoering, CO2 footprint doeleinden en teneinde te voldoen aan wettelijke verplichtingen.
En dat gaat inderdaad verder dan alleen gebruik voor mij als berijder en dat zou ik ook niet zomaar toestaan.
@Japanese Power je hebt wel degelijk een punt !

Ik lease mijn Kodiaq niet dus heb van bovenstaande instanties - werkgevers, wagenparkbeheerders, mobiliteitsbudgetpartijen (wist van het bestaan daarvan nog niet af trouwens...) en leasemaatschappijen gelukkig geen last:deuk:
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar goed, het is natuurlijk een keuze om deze functionaliteit wel of niet te gebruiken
De vraag is nou juist, of je überhaupt iets te kiezen hebt - met name als particulier autobezitter.
Anders gezegd: of je de hele connect-techniek, die zo langzamerhand een standaard gadget lijkt te worden, gewoon eruit kunt (laten) slopen. In alleen maar "niet activeren" geloof ik niet zo, eerlijk gezegd.

Als leaserijder heb je daar m.i. overigens toch net iets minder over te zeggen, simpelweg omdat je geen eigenaar van de auto bent. Het ding is je ter beschikking gesteld en ik kan me wel iets voorstellen bij wensen van de eigenaar en/of de werkgever om "hun bedrijfsvoering te optimaliseren".
De keuze die je wat dit betreft hebt, is om de auto niet privé te gebruiken.

Strikt voor mezelf - geen leaserijder (meer) zijnde - sprekend: ik wil die real time connectivity niet in mijn auto. Ik wil ook geen ingebouwde navigatie - zo'n los systeempje bevalt mij om allerlei redenen toch al veel beter, en post #11 in dit draadje heeft daar een overduidelijke extra reden aan toegevoegd ("ingegeven navigatiebestemmingen").
Wat mij betreft mag de F2C me wel overleven... :pardon:
 

VanBokhoven

Senior Member
Heeft iemand zijn Connect module al wel correct kunnen instellen? Ik krijg het samen met mijn dealer niet voor elkaar. De auto geeft aan dat hij de services niet kan vinden. Tips zijn welkom..
 
Heeft iemand zijn Connect module al wel correct kunnen instellen? Ik krijg het samen met mijn dealer niet voor elkaar. De auto geeft aan dat hij de services niet kan vinden. Tips zijn welkom..
Bij mij werkt hij.
Heb een airbag storing, vandaag werd ik gebeld door de dealer. Verteld de dame, We zien dat u een storing heeft, hiervoor kan ik een afspraak maken.
Ik gaf aan dat dit niet nodig is omdat ik al een afspraak heb, geeft ze aan dat ze hem uit het systeem haalt. Blijkbaar is er dus een systeem waar deze meldingen in komen
 

harry

Senior Member
Ik rijd een Kodiaq Ambition Business met Amundsen Nav en Skoda Connect. Samen met de dealer heb ik de Skoda app geinstalleerd en nu kan ik ritten, rijscore etc inzien via m'n telefoon, ook in het buitenland (UK, België en Frankrijk) waar ik veel ben.

Even een simpele vraag, het moet dus zo zijn dat mijn auto op een of andere manier data verstuurd naar een server die ik weer op mijn telefoon te zien krijg, klopt dit? Zo ja, hoe werkt dit dan precies? Wat ik niet begrijp is dat het ook in het buitenland werkt, je moet dan toch iets van een buitenland bundel hebben lijkt mij?
 

DeNnZ

Forumguru
Tips zijn welkom..

Heb je al geprobeerd de auto te verbinden met bijvoorbeeld een hotspot van je telefoon of een ander wifi netwerk?
Bij mij is dit ook de enige manier om die opties functionerend te krijgen.

Het lijkt erop dat die services alleen werken als je de infotainment heb verbonden met het internet.
Dit allemaal in tegenstelling wat de brochures ons doen geloven.



(volgens mij had je het inmiddels al opgelost, las ik in een ander topic)
 

marang73

Forumguru
Ik rijd een Kodiaq Ambition Business met Amundsen Nav en Skoda Connect. Samen met de dealer heb ik de Skoda app geinstalleerd en nu kan ik ritten, rijscore etc inzien via m'n telefoon, ook in het buitenland (UK, België en Frankrijk) waar ik veel ben.

Even een simpele vraag, het moet dus zo zijn dat mijn auto op een of andere manier data verstuurd naar een server die ik weer op mijn telefoon te zien krijg, klopt dit? Zo ja, hoe werkt dit dan precies? Wat ik niet begrijp is dat het ook in het buitenland werkt, je moet dan toch iets van een buitenland bundel hebben lijkt mij?

Mijn Skoda App maakt gebruik van de Mijn Skoda Module welke door Pon wordt ingebouwd. Deze module verstuurd deze gegevens en heeft een eigen SIM kaart welke de gegevens verstuurd ook in het buitenland.

Mijn Skoda App valt dus niet onder Connected.
.
 

harry

Senior Member
Ok dus de 'Mijn Skoda module' die in mijn auto is ingebouwd verstuurd informatie dmv een simkaart (internationaal). Is dit alleen als ik 'Mijn Skoda App' gebruik overigens of stuurt die simkaart sowieso gegevens door ongeacht ik de app heb geactiveerd of niet?

Skoda Connected is dus blijkbaar iets heel anders dan de ' Mijn Skoda Module' merk ik nu op uit je verhaal? Wat is het verschil precies dan?
 

DeNnZ

Forumguru
Ik heb vandaag contact gehad met mijn dealer (zoals ik begrijp een Kodiaq specialist).

Onze vermoedens zijn door hem bevestigt. Het 1-jarige abonnement wat je 'krijgt', geeft alleen toegang tot de connected diensten (weer, parkeren, nieuws etc....).
Dit abonnement zorgt dus niet voor de 4G connectiviteit voor deze diensten, en zal dus zelf voor gezorgd moeten worden.

Zie het als Netflix, je sluit een Netflix abonnement af, maar (internet) toegang tot Netflix zul je toch zelf moeten regelen.... Hetzelfde hierbij....

Schijnbaar blijven de Skoda connect app en automatische oproepen bij ongelukken e.d. wel behouden na dit jaar.
 

DeNnZ

Forumguru
@Corné de Kluijver: Onder het kopje 'Standaard uitrusting style business:

"Navigatie Columbus met 8" kleuren touchscreen, harde schijf, dvd-speler, Smartlink, WLAN en lifetime Mapcare en 1 jaar infotainment Online* *"
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

marang73

Forumguru
Skoda Connect en Mijn Skoda Module zijn twee verschillende producten die beide andere mogelijkheden bieden.
 

DeNnZ

Forumguru
Ik ben er inmiddels wel achter dat onze auto niet automatisch verbinding maakt met de hotspot van mijn telefoon (Iphone 7).
Ik moet in mn Iphone naar het menu en vervolgens 'Personal hotspot kiezen' waarna ik in het menu van de personal hotspot kom.
Maar mijn personal hotspot staat in principe altijd aan, waarom dan niet direct verbinden?
Of zou ik echt in het personal hotspot menu moeten zitten om 'discoverable' te zijn?

Hebben anderen dit (met een Iphone) ook?
Ik heb wel een donkerbruin vermoeden dat dit normaal is..
 
Hoe zit het met de sim-slot in de Columbus? Zie dat dit optioneel is, maar kan niet achterhalen of hij er nu wel of niet in zit. En kan ik er dan een eigen sim kaart inzetten? Bijvoorbeeld een prepaid databundel oid.
 

maik1

Forumguru
In de Nederlandse gebruiksaanwijzing staat dit op p.99:

"Gebruiken van de simkaart in de externe module

Geldt voor het infotainment Columbus met in de externe module aangebrach-te simkaart"

En dan een plaatje eronder van de module in het handschoenenkastje met een simkaart-slot tussen de sd-kaart slots.
Zou erin moeten zitten denk ik. Maar misschien kan iemand met een style business hier even checken in zijn auto?
 

CDK

Forumguru
Maar mijn personal hotspot staat in principe altijd aan, waarom dan niet direct verbinden?
Of zou ik echt in het personal hotspot menu moeten zitten om 'discoverable' te zijn?

Hebben anderen dit (met een Iphone) ook?
Ik heb wel een donkerbruin vermoeden dat dit normaal is..

Is correct, apparaten met hetzelfde Apple ID maken automatisch verbinding en voor andere apparaten moet je even het hotspot menu in om zichtbaar te worden voor anderen. Zal een beveiliging zijn denk ik?
 
Bovenaan Onderaan