Skoda Enyaq

EB72

Nieuw lid
9e4f61d1c3029968a5a55015cc1f8d89.jpg



Verzonden vanaf mijn Skoda Enyaq tijdens snelladen!

Die stond woensdag middag klaar toen ik test rit kwam doen.... nog even naar de velgen gekeken. Mooie auto hoor. Die van mij is onderweg naar hier :-)
 

Flem_nl

Forumguru
Ah ik gebruik Tapatalk daar zag ik het niet. Mooie specs. Vraagje: ik zie dat jij Assistentie basis hebt zonder de +. Is bij jou toevallig Travel Assist beschikbaar of niet? Ik las ergens dat iemand met Assistentie basis toch travel assist heeft, terwijl ik zelf daarvoor juist de + voor heb aangeschaft.

Exact zoals @cstruik t uitlegt!
 

Flem_nl

Forumguru
@Gerit kan me voorstellen dat je die wilt hebben. Hier ook vaak om gevraagd destijds of het er nu wel of niet opzat. Dit omdat het niet los te bestellen was en enkel onderdeel van virt. pedal. Achterklep is aan de zware kant en had m erg graag willen hebben... :cry:
 

Jdbigg

Senior Member
Die Autoweek reviewer is een lachertje, slaat nergens op! Ik rijd zelf Enyaq en ben bijna 1.9 m en heb totaal geen last van het dashboard. Je moet alleen wel een normale zithouding kiezen.
 

Flem_nl

Forumguru
Mbt een van de opties in de Sportline versie, ik vind dat een zwarte hemel een optie zou moeten zijn waar altijd uit gekozen zou moeten kunnen worden.
 

Herre

Senior Member
Om die reden gewoon een sportline bestellen. Voor mij was dat in elk gevsl een belangrijke overweging om een kodiaq sportline te kiezen. Zou het bij een Eniaq denk ik ook doen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de Enyaq inmiddels binnen en ook voorzien van de eerste wasbeurt en een laagje sealant:

wSZmRdGRLB5GrHb8vsZeKrsY.jpg


Extra foto van de levering:

YT8H1zBX1yPQp2yJLzbQfEfT.jpg
 

SGI84

Lid
Mooi! Welke kleur is dit? Het lijkt wit, artic silver of brilliant silver. 1 juni komt bij de trailer langs voor aflevering!
 

SuperBeeb

Forumguru
Kwam net bij een rondje door m'n buurt ook een blauwe Enyaq tegen. Niet verkeerd. Had 'm nog niet live gezien, groter dan ik dacht. Begrijp nu ook de vergelijking met de Kodiaq.
 

Flem_nl

Forumguru
Kort stukje met eerste ervaringen.

Na bijna 4000 km. kan ik niets anders zeggen dat het een erg fijne auto is. Rijdt er soepel, stil en rap wanneer nodig.

Toch zijn er wel wat dingen aan te merken:
  • Range tussen 425 en 450 max. Rij echt niet met een zwaar voetje. Auto gedijd het beste tussen de 100 en 110 km/u als je het maximale uit de accu wilt halen. Als je na 19.00 uur 130 mag rijden gaat de range sneller achteruit dan het aantal km dat je aflegt.
  • Line assist. Super irritant, geeft af en toe echt een snok aan je stuur. Zeker bij wegversmallingen al meermaals ervoor gezorgd dat ik bijna op een tegenligger op rij. Deze is uiteraard wel uit te zetten maar niet als standaard. Bij elke rit moet je deze setting weet opnieuw bepalen.
  • Rij modus. Keuze tussen eco, normaal, sport of individueel (eigen combi van settings). Echter ook bij deze setting moet je bij elke rit deze setting weet opnieuw selecteren.
  • Wanneer je bijv. achteruit rijdt en de telefoon gaat, kan je niet via het scherm de telefoon opnemen. Tenzij ik echt ook de handleiding niet snap, is het dus niet mogelijk om de telefoon op te nemen via het stuur. Wat compleet belachelijk is ivm veiligheid en ogen op de weg houden!
  • Verder nog een rits aan kleine dingen die ik nog moet uitzoeken of het niet anders kan.

Voor de 2 middelste punten vraag ik me af of dit via VAGCOM aan te passen is. Er onlogisch dat ik niet mijn eigen standaard instellingen kan instellen, maar dat het bij elke rit weer gereset wordt. Helaas nog geen tijd gevonden om een afspraak te maken bij @Antera om eens te kijken wat er voor de Enyaq mogelijk is met VAGCOM. Zijn er anderen die hier al mee geëxperimenteerd hebben?
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Ik heb nu al diverse keren zowel een proefritje gemaakt, alsmede meegereden in allerlei EV's. En idd; voor mij persoonlijk, heerlijk rustgevende auto's. Daarmee zou ik graag onderweg zijn c.q. willen reizen. :thumbsup:

MAAR, zoals @Flem_nl ook al aangeeft; al die electronische 'helpers' beginnen aardig te irriteren! En dat zou mij ongelofelijk tegenstaan. Als je zoveel geld uitgeeft voor een vervoersmiddel en dan keren die dingen zich tegen je!
Dat kan toch nooit de bedoeling zijn? :pieker:

En als je de reviews zo leest in de diverse autobladen (online) dan wordt menig testrijder ook zo geïrriteerd door van die ergonomische missers.
Dat, terwijl VAG juist al jaren bekend stond om z'n goede gebruikersergonomie. Schijnt dat de laatste jaren (ook met ICE-vehikels) helemaal doorgeslagen te zijn met imho verkeerd uitgevoerde digitale snufjes. :wavecry:Jammer.
 
Bovenaan Onderaan