Tweedehands moet ook EV zijn vanaf ‘29Ik vrees eerder een stormloop op 2de handswagens in Vlaanderen vanaf 2029, particulier dan toch. Prijzen van deze wagens zullen hierdoor mogelijks flink toenemen.
De uitloopregeling is eigenlijk nog redelijk gunstig de komende jaren. Bij mijn partner op het werk (accountancybureau) bestellen ze dit jaar nog lustig benzines en diesels voor collega’s.In 2025 zijn de bedrijfswagens enkel maar 100% aftrekbaar als ze 0 uitstoot hebben. Dat zijn er in Vlaanderen gigantisch veel. Die gaan al zorgen vanaf ‘25 dat er veeeeeel meer electrische laadstations gaan komen ten nadele van benzine stations. Tegen ‘29 ga je nog amper benzine stations vinden. Op den duur ga je met de jerrycan naar de mazout leverancier om benzine moeten
Ja bedrijfswagens worden massaal nog hybride gekocht wegens tot ‘25 nog 100 % aftrekbaar. Vanaf ‘25 worden die allemaal ev. Bij mercedes is 60% Vd verkoop hybride. Das bijna allemaal bedrijfswagens.De uitloopregeling is eigenlijk nog redelijk gunstig de komende jaren. Bij mijn partner op het werk (accountancybureau) bestellen ze dit jaar nog lustig benzines en diesels voor collega’s.
1 vd partners heeft voor zichzelf (als zelfstandige partner) de berekening gemaakt “hybride-EV” (GLC300de vs EQC): hybride de komende jaren nog steeds goedkoper dan EV.
Daar wil je toch niet meer in rijden
Tsja niet echt milieu vriendelijk.....maar je krijgt gratis een ICE mee.