Skoda Karoq

ertromp

Forumguru
Dat is voor mijn gevoel geen aanbeveling. Ik ben nog van de school dat ik de handrem alleen gebruik bij hellingproef-wegrijden, maar niet bij het parkeren op een normale redelijk vlakke plek. En al helemáál niet in de winter!
In het algemeen is de 1e versnelling (en toen ik een dag reed: de P-stand) mijn parkeerrem. En dat hou ik zo...
Er is geen remschoen of kabel te bekennen hoor in de Karoq. Dus bevriezing.......
Sinds je de remmenschool hebt verlaten is er in die 80 jaar al veel gebeurt
Zo is er de elektronische handrem die middels een elektrisch bediende motor in de reminrichting achter de blokken achter op de schijven kan drukken
Met de Karoq kan dat dus rustig
 

Canon-Eye

Forumguru
En die blokken kunnen dan niet aan de schijven vastvriezen onder vochtige omstandigheden?:pieker:

Ik stel meer vertrouwen in de compressie van de motor via de in elkaar grijpende tandwielen van de transmissie. Gaat altijd weer los zodra ik dat wil, onder alle omstandigheden.
 

ertromp

Forumguru
Niet piekeren kanonsoog
Die remblokken komen echt wel los als je de auto in de voorruit of achteruit zet na vorst.
En compressie op een flinke helling zou ik niet alleen op vertrouwen
Dus mooi die oplossing op de Karoq waar het hier tenslotte om gaat
 

ronalddehaan

Nieuw lid
Nou ik heb vanochtend met de Karoq gereden en alhoewel hij prima rijdt, comfortabel en stil is gaat hij toch van mijn lijst af. Reden: te weinig ruimte achterin. Ja ik ben 2.02m dus misschien niet helemaal eerlijk, maar achter mij kan een volwassene niet (lekker) zitten. Ik hoorde wel dat de Kodiaq ondertussen op 8 maanden levertijd zit, dus wellicht toch de Kodiaq voor mij.
 
Vandaag gereden in een zwarte 1,5 benzine dsg. Zit lekker, maar achterin minder ruimte als in octavia3. Dsg werkt goed, moter trekt goed.comfortabel maar te kort rondje om echt te kunnen beoordelen hoe strak weg ligging omdat alles binnen bebouwde kom was. 19 inch mooi maar een beetje vaag en zoekend. Mooie opties. Maar ik ka nou niet zeggen dat vanaf b stijl me de vormgeving kan bekoren.
 

cali05

Forumguru
Wow was is de Karoq dik aan de prijs. Rijd nu een Passat comfortline diesel met DSG. Wil ik dezelfde opties dan gaat de Karoq over dik over de 40.000,- Verder wel een mooie kar
 

Japanese Power

Donateur
Vanmiddag met de Karoq gereden. Gewoon een mooie kruising tussen de Octavia en de Kodiaq. Neus is mooi. Instap achterin iets krapper maar de zit is prima.

Ik lees hier dat veel mensen afknappen op de beenruimte achterin. De eerste demo waarin ik achter mezelf ging zitten was een echte afknapper. De 2e demo daarentegen had veel meer ruimte achterin...

Wat blijkt: kies je voor het varioflex systeem met uitneembare stoelen dan lever je bijna 10CM (!) aan ruimte in op de 2e rij. Neem je gewoon de standaard achterbank komt de beenruimte heel dicht bij de beenruimte van de Octavia.

De verkoper geloofde mij niet en is zelf ook maar eens gaan meten en kwam tot dezelfde conclusie. Dus een behoorlijk nadeel van het varioflex systeem, wat overigens ook nog eens 400 euro duurder.
 
Laatst bewerkt:

ronalddehaan

Nieuw lid
Ik heb van de week ook in de Octavia gezeten maar ook daar is voor mij de beenruimte achterin te klein. Er kan gewoon geen normale volwassene achter mij zitten en dat is gewoon no-go.
 

EdK

Forumguru
Wat blijkt: kies je voor het varioflex systeem met uitneembare stoelen dan lever je bijna 10CM (!) aan ruimte in op de 2e rij.
Maar stonden de stoelen wel in de achterste stand toen geschoven ??
Want ook dat weten er een boel niet , dat je ze van voor naar achter en van achter naar voren kunt schuiven....
 

Japanese Power

Donateur
Dat hebben we gecontroleerd @EdK vanuit de kofferbak was ook zichtbaar dat ze echt niet verder naar achteren konden. En zittend op de stoelen konden ze echt niet verder. De verkoper kwam ook tot eenzelfde conclusie...
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Okki

Donateur
Ik heb van de week ook in de Octavia gezeten maar ook daar is voor mij de beenruimte achterin te klein. Er kan gewoon geen normale volwassene achter mij zitten en dat is gewoon no-go.

Ik ben ook 2.02 mtr mijn vrouw en dochter beide meer dan 1.80 mtr. Dat gaat prima in een Rapid, zelfs met 5 volwassenen.
Vaak hoe groter en luxer de auto, hoe minder ruim. Mijn baas rijdt een BMW X6 en dat gaat met 5 volwassenen zoals ik niet lukken!
In de Panda van mijn vrouw dan weer wel. Dus.....passen en meten.

Ga overigens binnenkort uit nieuwsgierigheid uiteraard wel eens passen in de Karoq. Ben benieuwd....
 

EdK

Forumguru
Dat hebben we gecontroleerd @EdK vanuit de kofferbak was ook zichtbaar dat ze echt niet verder naar achteren konden. En zittend op de stoelen konden ze echt niet verder. De verkoper kwam ook tot eenzelfde conclusie...
mmmmm vreemd.... ben zelf 1,96 en in de Yeti met bestuurders stoel in laagste stand en op mijn maat ingesteld kon ik op de stoel achter me gewoon zitten mits ik de beugel onder stoel introk en de stoel in achterste stand zette.
Trouwens dit kon je niet zien vanuit kofferbak. Dit zag je alleen aan de hand van middenstoeltje die is namelijk niet verstelbaar en hierdoor kon je zien of je met de twee stoelen voorin of geheel naar achter was geschoven.
En soms ging dat moeilijk en moest je ff wat gepast geweld gebruiken om deze in achterste stand te krijgen.

Bovenstaand gelde ook bij de Roomster
 

Japanese Power

Donateur
Tsja. Ik knapte hierop eerst enorm af. Maar als zelfs de verkoper het ook erkend wie ben ik dan. Of zou die ook niet op hebben zitten letten tijdens de uitleg...

Afijn. Als er iemand met een andere uitleg komt zou mooi zijn want als een dealer alleen maar een demo met het flexsysteem heeft staan haken potientiële kopers wellicht eerder af.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Nee, is het is werkelijk zo dat als je ruimte op de achterbank wilt bij de Karoq, je de flexstoelen zeker niet moet nemen..!
 
Bovenaan Onderaan