Skoda moet stapje terug zetten

Gieliovd

Forumguru
Wie ontwerpt toch die SsangYong mobielen?

Al vanaf dag één komen er alleen maar lelijke hokken uit die fabriek.

Het begon al met die zware, lompe Musso, Rexton en weet ik het allemaal.

Dát zijn luie ontwerpers!
Je ziet in de station uitvoering nog gewoon de lijn van de hatchback.
Ze hebben er, bijna letterlijk, gewoon een verhoging op geplakt.

Multipla blijft nummer één lelijke auto, maar deze Ssan Yong is een hele goede tweede (of hele slechte tweede?)

In Nederland kan Skoda kosten besparen door het model van de markt te halen dat toch niet verkoopt. De Yeti kan dan de vrijgekomen plaats innemen.

Waarom maak jij je toch altijd zo druk over de Roomster. Ik snap zowieso niet wat je nog op dit forum doet als je geen Skoda meer rijdt en alleen maar negatief over Skoda doet.

De Roomster verkoopt in Nederland inderdaad niet geweldig. In Duitsland bijvoorbeeld verkoopt hij wel goed.

Aiii

Lid
Dan nomineer ik de Renault Twingo:
2004-renault-twingo-pic-20070.jpeg

En de vorige Mégane:
renault-megane.JPG

Lelijk tot de mach lelijk.

kcj

Actief lid
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=7544&page=4

In dat topic zit je ook al te zeuren over de Roomster.

Wat maakt het uit dat er op een vrachtwagen (vanuit Tsjechie) 5 Fabia's, 3 Octavia's, 1 Superb en 1 Roomster staan ?
Verkocht is verkocht.
Denk je echt dat iemand die een 'ludospace' à la Roomster / Berlingo / Qubo / MCV / Kangoo / Partner en dergelijke wenst te kopen, de showroom uitstapt met een SUV ? Die dan ook nog eens enkele 1000-den € duurder is ?
De onderdelen van de Roomster bestaan voor een redelijk groot gedeelte uit onderdelen die je ook bij andere Skoda's vindt (en andere VAG auto's). Daar ligt dus géén meerkost voor Skoda als producent.
Verkoop in andere landen dan NL is altijd al hoger geweest : blijf dus die markten bedienen.
Dus : waarom niet blijven produceren ?
(een voorbeeld : de Lancia Lybra is pas van de markt verdwenen nadat de productie op jaarbasis amper een 7000 stuks bedroeg. Dat was een auto die (uitgezonderd de motoren) veel minder gemeen had met andere Fiat / Lancia modellen. Totaal in tegenstelling dus met de Roomster die wèl veel deelt met o.a. de Fabia en Octavia 1)

Wat de NL dealers wel kunnen doen is minder showroom modellen tentoon stellen.
Of net meer publiciteit maken en eindelijk hun prijzen wat naar beneden aanpassen.

Is het niet "de kip of het ei" : geen publiciteit = onbekend = amper verkocht.

Koen

In een aantal landen (oa Duitsland) hebben ze een 'Praktik' uitvoering. Dan is de Roomster een echte bestelauto. Misschien dat dat de verkopen wat opvoert. Maar ik weet niet of dat een markt is die Skoda hier wil aanboren, dan heb je het toch al meer over de zakelijke markt.

Is niet iedereen welkom op dit forum? Er zijn hier wel meer op-dit-moment-geen-Skoda-rijder leden..

WanderZ

Actief lid
Waarom maak jij je toch altijd zo druk over de Roomster. Ik snap zowieso niet wat je nog op dit forum doet als je geen Skoda meer rijdt en alleen maar negatief over Skoda doet.

De Roomster verkoopt in Nederland inderdaad niet geweldig. In Duitsland bijvoorbeeld verkoopt hij wel goed.

:ot:

LOL Dit vind ik nou mooi he.. haha lekker ongezouten 'wat mot je' reactie.. haha

Sorry voor deze off topic spam, maar kon het niet laten.. whahahaha

___JC___

Forumguru
Kan me best voorstellen dat Roomster-rijders het niet leuk vinden als hun wagen afgekraakt wordt. Maar goed je weet wat ze over de plas zeggen:
''Opinions are like assholes, everybody's got one and everybody elses always stinks..."

:grin:

WanderZ

Actief lid
Ja tuurlijk is dat zo.. Ik vind het ook leuker te horen dat mensen mijn O2 mooi vinden en niet dat men de kleur lelijk vind of de velgen niet passend etc.. Maar lekker belangrijk wat anderen vinden, ik ben er blij mee en naast de mening van mijn vrouw, vind ik dat het belangrijkste! ;)

Maar goed, wat voor auto heeft LenK eigenlijk tegenwoordig...... ?? :D

EdK

Forumguru

En je verwacht ook nog een serieus antwoord ????
Wel trek maar vast een kratje :473: open !!:24::D

In Duitsland staat de Roomster regelmatig in de top 50 van meest verkochte auto's. Dan denk ik dat het met de verkoopaantallen wel meevalt.

Fabia

† In Memoriam

LenK zal wel weinig actief zijn op het Mazdaforum, daar valt ook weinig over te vertellen dus heeft íe zijn pijlen gericht op de RR en kan íe hier lekker actief zijn.

EdK

Forumguru
In Duitsland staat de Roomster regelmatig in de top 50 van meest verkochte auto's. Dan denk ik dat het met de verkoopaantallen wel meevalt.

Ach de één bekijkt het regionaal en de ander internationaal !!
En tja dan kunnen de getallen nog wel eens heellllll erg meevallen voor een fabrikant !

MarcoO2

Forumguru
Ik moet zeggen dat de aanwezigheid van iemand met een "kritische blik" zoals LenK het forum wel een stuk opleukt, juist omdat hij het van een andere kant bekijkt als de meesten van ons... je hoeft het niet met hem eens te zijn (alsjeblieft niet :winkie:), maar laten we eerlijk zijn: als iedereen Skoda alleen maar ophemelt is een forum als dit een stuk minder serieus te nemen...

Uiteraard slaat LenK soms door in zijn kritiek, maar iedereen heeft recht om zijn mening te uiten... en als hij extra kritisch wordt, komt dat vaak omdat wij hem "voeden" met onze reacties... actie geeft reactie, weet je wel!

Wat mij betreft is het belangrijker wát er gezegd wordt dan wíe iets zegt...

(mocht ik zojuist de forumregels overschreden hebben door over een medelid te schrijven: sorry :grin:!)

Bovenaan Onderaan