kcj
Actief lid
Het artikel gaat dus vooral over de Fabia en de terugvallende vraag uit Duitsland (einde sloopregeling).....En juist de Skoda Fabia heeft enorm kunnen profiteren van die vraag. Skoda rekende zelfs op een verkoop van 76.000 auto’s die alleen al door de ingrepen van de Duitse regering waren gestimuleerd. Duitsland is de grootste afzetmarkt voor de Tsjechen, het merk zette er vorig jaar ruim 100.000 Skoda’s weg en voor dit jaar werd gerekend op een stijging van dit aantal. Maar als de Fabia-vraag wegvalt....
Om nu een, in sommige ogen, "lelijke" auto uit productie te nemen en dan hopen dat je meer auto's verkoopt (of minstens evenveel) (of de terugval stoppen), lijkt me een héél kromme redenering :crazy:.
Of wordt er bedoelt productiecapaciteit vrijmaken voor de Yeti ?
Euh... die vrije capaciteit komt er al doordat o.a. de Fabia minder zal verkopen in Duitsland (door einde sloopregeling).
Een automerk kan niet "zomaar en plots" een ander model klaar hebben om op de productielijn te gooien.
Laat die Roomster maar bestaan en vraag aan jullie Pon om de prijzen concurrentieel te maken tov andere (ongeveer) gelijkaardige modellen / zelfde doelgroep kopers.
Koen