Skoda octavia 1.2 tsi combi doen of niet?

MaRco2

Forumguru
Als aanvulling: ik ben benieuwd of er met de 1.4TSI 140/250 t.z.t. nog iets te doen is? Kan tot op heden alleen iets vinden voor de 122 pk oude 1.4TSI.

Voor dagelijks gebruik hoef ik geen racemonster, liever een soepele, stille en zuinige kmvreter met genoeg pep.:) Als ik wil ''racen'' heb ik gelukkig nog een droomauto als hobby/mooi weer auto.:) :thumbsup: D.m.v. motormanagement afstelling (Dastek Unichip i.c.m. betere inlaat/uitlaat) daar extra blij mee qua soepelheid en extra pep.

Erg prettige ervaring met het ''chippen''.:) Alleen moet het wel duurzaam zijn.
 

rudolfi

Forumguru
Als aanvulling: ik ben benieuwd of er met de 1.4TSI 140/250 t.z.t. nog iets te doen is? Kan tot op heden alleen iets vinden voor de 122 pk oude 1.4TSI.

Voor dagelijks gebruik hoef ik geen racemonster, liever een soepele, stille en zuinige kmvreter met genoeg pep.:) Als ik wil ''racen'' heb ik gelukkig nog een droomauto als hobby/mooi weer auto.:) :thumbsup: D.m.v. motormanagement afstelling (Dastek Unichip i.c.m. betere inlaat/uitlaat) daar extra blij mee qua soepelheid en extra pep.

Erg prettige ervaring met het ''chippen''.:) Alleen moet het wel duurzaam zijn.
Heb al geïnformeerd bij JD voor tuning van de 03 zodra die beschikbaar is krijg ik een mailtje. Beveiliging is weer anders en die moet eerst gekraakt worden
 

rudolfi

Forumguru
Dat is idd wel iets. Weet ook niet of zij een garantie overnemen. Persoonlijk ben ik er niet bang voor omdat ze daar echt weten wt ze doen.
 

MaRco2

Forumguru
Mooi. Het turboverhaal neem ik (te) serieus op qua rustig warmrijden (opvallend hoe snel overigens de motorolie temperatuur oploopt in vergelijking tot bijvoorbeeld in mijn MR2, waar ik een aparte meter voor heb laten bijzetten) en vooral de cooling down.:) Tenminste als het nodig is, met mijn huidige rijstijl (eerder gezapig dit in tegenstelling tot een week geleden) zal dat wel mee vallen.

Die leuke verbruikscijfertjes zijn verslavend.:)
 

wigerm

Lid
De combinatie 1.2TSI en DSG7 geeft bij de Ibiza ST van mijn vrouw wel zo nu en dan problemen. Vooral bij warm weer kan de DSG erg schokkerig overkomen. Op vakantie in Italië leidde dit tot het 'uit de versnelling schieten' van de auto als het toerental wat lager werd. Gekke gewaarwording, dat een automaat zomaar besluit in zijn vrij te gaan staan i.p.v. gewoon opschakelen. Dealer heeft niks kunnen vinden, maar de automaat is sinds die tijd wel een stuk nukkiger en schokkeriger.
Daarnaast vind ik dat ie in D veel te snel opschakelt (bij 60 gaat ie al naar 7), en in S vertikt ie het om voor de 3000 toeren te schakelen, en gaat ie nooit naar 7. Oplossing is om hem in de handmatige stand te zetten, maar daarvoor kies je geen automaat.

Bij een proefrit merk je dit soort dingen allemaal niet heel erg, maar het leidt nu wel tot irritaties. Ik ga nu zover dat er nooit meer een DSG met droge platen besteld gaat worden. Heb ook ervaring met een Audi A3 1.8 TSI DSG6 met natte platen, en dat schakelt wel echt heerlijk.
 

ertromp

Forumguru
De 1.2 TSI in de Ibaza en de 1.2TSI in de nieuwe O3 zijn al verschillende motoren dus wellicht betreffende loopeigenschappen ook niet helemaal vergelijkbaar.
Dat schokkerige heb ik ook gehad vlak na aflevering van m'n auto. Ook niets uit te lezen eerst maar uiteindelijk na een weekend bij de dealer bleek dat de ingaande toerentalsensor richting mechatronic defect was. En ja dat op een nieuwe auto. Na een nieuwe mechatronic geplaatst te hebben rijd ik nu al 45000 km probleemloos en met veel plezier met de DSG
 

CDK

Forumguru
@Wigerm, ik zou met die Seat maar eens langs de DSG dokter gaan, schakelgedrag aanpassen is een fluitje van een cent en als je meedoet met de actie van 28/9 is het nog voor de helft van de normale prijs ook

Greetz Corné
 

wigerm

Lid
@Wigerm, ik zou met die Seat maar eens langs de DSG dokter gaan, schakelgedrag aanpassen is een fluitje van een cent en als je meedoet met de actie van 28/9 is het nog voor de helft van de normale prijs ook

Greetz Corné

Mag zoiets van de leasemaatschappij? En wordt het dan ook vergoed?
 

CDK

Forumguru
Ze zullen het niet vergoeden vrees ik, ik zou het ze ook niet vertellen denk ik.... Het kost tijdens de actie 250,- als het je dat waard is dan is het misschien een optie. Chippen i.c.m. DSG kost 500,- normale prijs is 499,- voor DSG en 699,- voor Chippen, combi prijs is normaal 999,-
Ik heb m'n DSG ook laten doen, later opschakelen in D en eerder in S, beide dus bruikbaarder gemaakt voor dagelijks gebruik.

Greetz Corné
 

wigerm

Lid
Dan ga ik het niet laten doen.. Ten eerste vanwege de kosten, daarnaast wil ik geen gezeik met 'stiekeme' dingetjes. Ze doen daar bij de leasemaatschappij al ontzettend moeilijk over, dus dan maar niet. Daarnaast is het een auto die alleen maar zakelijk wordt gebruikt, de 'hoofdauto' wordt onderstaande zonder DSG :-)
 

Rosinfield

† In Memoriam
ik herken deze problemen niet. En ja snel opschakelen doet hij, en wel om redenen van verbruiks-optimalisatie. Maar als je dat niet wilt heb je dat zelf in de ehhh (rechter)voet. Kwestie van mee leren spelen. En daarvoor hoef je hem niet eens in de S-stand te zetten hoor.

Moest laatst iemand naar station brengen en nam de verkeerde afslag. Om de tijd goed te maken even vol doorgetrokken op de op- en afritten. Zag dat hij tegen de 5000 toeren kwam alvorens op te schakelen.
 

ferry

Lid
Rij zelf nu al 120.000km naar volle tevredenheid met een 1.2TSI combi DSG7. Het klopt dat soms de gekozen versnelling van mij best wat lager mag liggen, bv de 60 in zn 7. Maar 99% van de tijd rijdt de DSG icm 1.2TSI prima.
 

CDK

Forumguru
Dan ga ik het niet laten doen.. Ten eerste vanwege de kosten, daarnaast wil ik geen gezeik met 'stiekeme' dingetjes. Ze doen daar bij de leasemaatschappij al ontzettend moeilijk over, dus dan maar niet.
je kan het uiteraard bij de leasemaatschappij aanvragen, nee heb je en ja kan je krijgen toch?
 

vdhoed

Nieuw lid
ik rijd zelf sinds kort in een yeti 1.2 het handgeschakelde 6 bak. Had voor aanschaf ook zo mijn twijfels over de kleine motor inhoud. Ik ben net terug van een vakantie naar zweden, en ik moet zeggen ik heb op geen enkel moment het gevoel gehad dat er motor vermogen te weinig was. Op de snelweg kon in bij een cruise snelheid van 130 met gemak en zonder problemen in halen en bij heuvelachtig parkoer kon ik prima op de cruise control in zijn 6 blijven rijden. Mijn vorige auto was een alfa 147 met 120 pk, dus ik ben wel wat gewend maar de 1.2 is bij normaal gebruik een prima motor. Ga je een grote caravan trekken of wil je perse langdurig 180 kunnen rijden ga dan voor een zwaardere motor. Ik zou dan zelfs de 1.4 overslaan. die heeft niet echt heel veel meer vermogen maar verbruikt wel meer. Maar ga vooral een paar keer proefrijden en overtuig je zelf
 

apacot

Lid
35 pk en 75 Nm meer koppel meer maakt toch best veel uit is mijn mening.
1.8 tsi heeft 40pk meer vermogen dan de 1.4 maar hetzelfde koppel en dat gaat minder uitmaken dan het verschil van 1.2 naar 1.4
of ge mot gaan tunen
 
Bovenaan Onderaan