Skoda Octavia 4 vRS

Rallye

Forumguru
Aardig hoor. Just making conversation? Misschien valt er iets te leren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rataplan

Forumguru
Jammer dat ‘ie ook naar Nederland komt... wordt de onze ietsje minder speciaal! ;)
Zonder dollen leuk dat ‘ie ook komt.

Tja, weet niet of je nou blij moet worden van een 1.4 in je “RS”. Uiterlijk is natuurlijk wel mooi
En geen mechanische sper. differentieel, normale hoogte, 200kg extra mee zeulen en in slechtste geval slechts met 150pk.

Precies de reden dat we een “echte” RS gekocht hebben en niet een iV.
Op 5:05 ‘...und Ich habe es geschafft diese Batterie innerhalb von 20 Minuten auf 1% runter zu bringen. Das liegt daran daß Ich eben ein bißchen sportlich gefahren bin wie man das ja bei so einem Auto auch macht.

 
  • Leuk
Waarderingen: TL@

leon-cupra

Forumguru
Een IV koop je ook niet om de sportiviteit. Meestal fiscale redenen of omwille van de bijtelling. Dat ze er een RS opsmuk en badge op zetten is dan ook puur marketing en om de prijs te kunnen “verantwoorden”
 

LT83

Forumguru
4x4 diesel, zeker op nat groot voordeel. Hybride is eenmaal op gang wel rapper
Persoonlijk vind ik een 1.4TSI met elektrohulp ook geen RS badge waard.
 

coppe218

Senior Member
Ik heb nu een gewone IV en hoewel ik de rs erg geslaagd vind qua uiterlijk past het gewicht,ondanks de kw's en nm's niet bij het RS label. Het comfortabele cruisen past het model beter, ook met de 200 pk is dat dan voldoende. Ik had persoonlijk wel graag sportstoelen in mijn auto gehad, maar dat kon niet. Dat zou voor mij de hoofdreden zijn geweest om de RS te kiezen als het in het budget had gepast. Waarschijnlijk niet, deze was al aardig opgerekt.
 

coppe218

Senior Member
Door de lage bpm is hij inderdaad niet perse duur, maar aangezien ons budget rond de 36.000 zit voor de zaak heb ik 10% moeten oprekken.
 

philippe bakker

Forumguru
Ik heb de iv rs eens geconfigureerd een beetje zoals mijn huidige rs is en ik kwam aan een nieuwprijs van 52.000 euro in België .... toch aan de prijzige kant vind ik
 

iRob1984

Senior Member
Door de lage bpm is hij inderdaad niet perse duur, maar aangezien ons budget rond de 36.000 zit voor de zaak heb ik 10% moeten oprekken.
Als ik de gewone Business configureer naar iV en een klein beetje opties zit ik al gelijk op de € 42.300
(Witte kleur verplicht, comfort pakket, sunset en trekhaak)
Ik heb mijn budget ook al opgekrikt met de First Edition, maar nog eens 6k erbij had me niet gelukt.
 

Rataplan

Forumguru
Ook niet als je zelf dat deel bijlegt (dus bedrijfskosten/lease)? Uiteindelijk betaal jij de bijtelling.
 

coppe218

Senior Member
De mijne zou nu ook 43000 euro zijn ik heb hem nog voor 40.000, voor de prijsverhoging van Skoda. Business, comfort pakket travel assist, functie pakket en achteruitrijcamera. Trekhaak moet ik zelf betalen, maar komt er dan ook nog bij a 900 euro.
 

SFDR

Nieuw lid
Weet iemand of er al dan niet een trekhaak kan op een RS iV? De trekhaak staat niet in de configurator (BE), maar de fietsendrager voor op trekhaak wel? De verkoper zei van niet, maar heb al eerder verkeerde info gekregen.
 

iRob1984

Senior Member
iV kan zwenkbare trekhaak op, althans, je kan hem gewoon aanklikken in Nederland

  • Vaste trekhaakset, Octavia, met trekhaakvoorbereiding, inclusief 13-polig kabelset € 787



  • Vaste trekhaakset, Octavia, met trekhaakvoorbereiding, inclusief 13-polig kabelset € 844



  • Vaste trekhaakset, Octavia, met trekhaakvoorbereiding, inclusief 13-polig kabelset € 844



  • Vaste trekhaakset, Octavia, zonder trekhaakvoorbereiding, inclusief 13-polig kabelset € 853



  • Zwenkbare trekhaakset, Octavia, met trekhaakvoorbereiding, inclusief 13-polig kabelset € 1.211
 
Bovenaan Onderaan