Skoda (Octavia) accessoires

leonpard

Actief lid
We zitten er aan te denken om de originele Skoda koelbox mee te bestellen met onze octavia III. Deze komt in de veiligheidsgordel midden op de achterbank.

5L0065400.png

Heeft iemand ervaring met deze koelbox, welke aansluitingen zijn voorhanden, en zit er een 12V spannings-aansluiting in de buurt van de achterbank van de Combi EBL (230V aansluiting komt er niet!)

Joske

Forumguru
Koffer of middenconsole. Had ergens op het forum een iemand over 3 maal 12v aansluitingen horen spreken, maar heb dit niet bevestigd noch ontkend weten worden.

Canon-Eye

Forumguru
Als (luxe!)kampeerder heb ik een Electrolux absorptiekoelkistje dat volledig geruisloos naar keuze op gas, 220V of 12V werkt.
Nadeel: vrij groot ding, als hij mee moet staat hij in de kofferbak.
Voordeel: vrij groot ding (33 liter inhoud) waar veel in kan. Op 220V voorgekoeld kan hij zelfs diepvries redelijk goed houden...

CDK

Forumguru
ik heb er zo 1 bij mijn S2 gekregen, werkt op de sigaretten aansteker aansluiting, er zit een schakelaar op om continue te koelen ook met uitgeschakelde motor én een stand om alleen te koelen met draaiende motor, werkt prima!

leonpard

Actief lid
ik heb er zo 1 bij mijn S2 gekregen, werkt op de sigaretten aansteker aansluiting, er zit een schakelaar op om continue te koelen ook met uitgeschakelde motor én een stand om alleen te koelen met draaiende motor, werkt prima!

Oké, dus de koelbox zelf is wel een aanrader dus!

Ps. Hoe weet de koelbox of de motor draait of niet?? :maakmegek:

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
jammere is dat er geen 230 aansluiting bijzit.
normale in kofferbak staan met vakantie en koel in wagen dan op 12v en in blokhut hotel of tent met de 230v

geen zin om telkens over te gooien voor een nacht in koelkast

En deze orginele lijkt me wat kleintjes mbt wat er in kan

Joske

Forumguru
15 liter volume is inderdaad nu niet echt gigantisch, in België gaan deze voor €139 de deur uit.

EdK

Forumguru
hoeveel ???????????
wel die van mij is zeker de helft goedkoper en past zeker t dubbele in en kan dan ook nog op 230V draaien.

Koffer of middenconsole. Had ergens op het forum een iemand over 3 maal 12v aansluitingen horen spreken, maar heb dit niet bevestigd noch ontkend weten worden.

Ik kan er echt maar 2 vinden in mijn auto, ben ook wel benieuwd naar die 3e ?

CDK

Forumguru
is niet groot idd, het zal een intelligente koelbox zijn zeker? nee als de accu spanning minder wordt schakelt hij zichzelf uit, de praktijk wijst echter uit dat zodra je de motor uit zet de koelkast er dan mee stopt

is niet groot idd, het zal een intelligente koelbox zijn zeker? nee als de accu spanning minder wordt schakelt hij zichzelf uit, de praktijk wijst echter uit dat zodra je de motor uit zet de koelkast er dan mee stopt

In de O3 zit voor een sigaretten aansteker aansluiting, die staat altijd onder stroom zelfs met de sleutel uit het contact. Die achter in de koffer ruimte zit heb ik nog niet getest.

svdm

Senior Member
De link naar de op dit moment (19-9) meest recente O3-brochure v.w.b. de originele accessoires: http://bit.ly/14nG2Cm

Ben overigens benieuwd welke accessoires hier op het forum het meeste in trek zijn.

Zelf gekeken naar: zwarte dorpellijsten, MDI-adapterkabel voor iPhone (mits deze er gewoon netjes bijgeleverd wordt standaard, maar zal wel niet), kledinghanger, multifunctionele opbergbox, zwarte achterbumper-beschermstrip, spatlappen, mattenset met Octavia-logo en slotbouten.

ertromp

Forumguru
In de O3 zit voor een sigaretten aansteker aansluiting, die staat altijd onder stroom zelfs met de sleutel uit het contact. Die achter in de koffer ruimte zit heb ik nog niet getest.

Je moet eens de boordspanning meten met draaiende motor en uitgeschakelde motor. Daar zit verschil in.
Maw. @Corné de Kluijver heeft het bij het rechte eind dat dit wellicht door de koelkast gesignaleerd wordt.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Rallye

Forumguru
Toch vreemd hoe de bumperbeschermer net niet de rand beschermt waar je tegenaan stoot als je niet goed uitkijkt met tillen.

image.jpg

Zo'n beschermer hoort toch om de hoek naar beneden te lopen: daar stoot je tegenaan en is dus de kans op beschadiging groot!

Flem_nl

Forumguru
Zo'n beschermer hoort toch om de hoek naar beneden te lopen: daar stoot je tegenaan en is dus de kans op beschadiging groot![/quote]
Zeke waar. Is trouwens best "goedkoop" aluminium!

Laatst bewerkt door een moderator:

MaRco2

Forumguru
De link naar de op dit moment (19-9) meest recente O3-brochure v.w.b. de originele accessoires: http://bit.ly/14nG2Cm

Ben overigens benieuwd welke accessoires hier op het forum het meeste in trek zijn.

Zelf gekeken naar: zwarte dorpellijsten, MDI-adapterkabel voor iPhone (mits deze er gewoon netjes bijgeleverd wordt standaard, maar zal wel niet), kledinghanger, multifunctionele opbergbox, zwarte achterbumper-beschermstrip, spatlappen, mattenset met Octavia-logo en slotbouten.

Afgelopen vrijdagavond de zwarte dorpellijsten en de zilveren (alu=plastic) achterbumperbeschermer geplakt en de isolatiemat voor de motorkap erin geklikt. Rubber mattenset nog niet ''gemonteerd''.

Bovenaan Onderaan