Skoda (Octavia) accessoires

MaRco2

Forumguru
Toch vreemd hoe de bumperbeschermer net niet de rand beschermt waar je tegenaan stoot als je niet goed uitkijkt met tillen.

Bekijk bijlage 20564

Zo'n beschermer hoort toch om de hoek naar beneden te lopen: daar stoot je tegenaan en is dus de kans op beschadiging groot!

Bij de Combi hou je aan weerszijden nog pakweg 10 cm lakwerk over! Is niet zo erg, maar vult het gat niet volledig op.

Kwestie van uitkijken, folie kan praktischer zijn. Dit is wel handig als er per ongeluk tijdens het inladen het even op de bumper steunt (al dan niet per ongeluk).

RoelF

Forumguru
Ik moet daar ook nog eens achteraan. Er gaan twee honden meerdere keren per week mee. Die strip zal niet voldoende bescherming bieden, ben ik bang.

rudolfi

Forumguru
Zit zelf te denken om de bumper achter te gaan beschermen met transparante plastic folie zoals het ook onderaan bij de dorpel / wielkast zit.

MaRco2

Forumguru
Misschien eens kijken of het van de SEAT Leon past (een paar tientjes), raar dat Skoda het weer niet heeft eigenlijk.

Voorheen had ik altijd een soort van antislip zwarte pasklare folie, werkt goed, wel uitkijken voor krassen, die ze je weer wel.

Mijn ouders hebben bovenop hun bumper een zwarte plastic beschermer, komt ook niet over de rand heen. Gaan wel dagelijks grote honden in en uit (en die moeten aardig springen, beest is lomp hoog... de auto dan: Pajero Sport VAN), op normale gebruikssporen na geen extra beschadigingen op de bumper na dik 8 jaar alweer.

rudolfi

Forumguru
Ik zal eens vragen of mn broer een oplossing heeft die zit tenslotte in het wrappen van auto's en motoren

svdm

Senior Member
Afgelopen vrijdagavond de zwarte dorpellijsten en de zilveren (alu=plastic) achterbumperbeschermer geplakt en de isolatiemat voor de motorkap erin geklikt. Rubber mattenset nog niet ''gemonteerd''.
Waar heb je deze accessoires vandaan/aangeschaft? Alles dus zelf eenvoudig te 'monteren'? En heb je misschien foto's?

MaRco2

Forumguru
Bij RijnWoud Rotterdam. Ik ga nog wel foto's schieten van het spul.

Is met de sjabloontjes en wat scherp kijken (middelste streep op de bumperbeschermer moet in het verlengde liggen van het kofferbak slot (waar de klepslot in valt).

Bij de instaplijsten zat deze er niet bij, maar even voelen welke plek het prettigste is (lees: er zit een soort van boogvorm in), dan de positie vergelijken en dan pas de plakrandjes er afhalen (wel vantevoren even ontvetten en droogwrijven).

Eigenlijk raar dat dit niet gewoon standaard is, bij alle voorgaande (Japanse) auto's was dit het geval

MaRco2

Forumguru
Of die instaplijsten echt beschermen (ik nog nooit iemand OP de dorpels zien staan) is de vraag, ze gaan niet over de juist kwetsbare buitenrand heen.

Maakt het net wat meer af naar mijn idee en voor die paar tientjes heb ik het er wel voor over.

MaRco2

Forumguru
De link naar de op dit moment (19-9) meest recente O3-brochure v.w.b. de originele accessoires: http://bit.ly/14nG2Cm

Ben overigens benieuwd welke accessoires hier op het forum het meeste in trek zijn.

Zelf gekeken naar: zwarte dorpellijsten, , zwarte achterbumper-beschermstrip, spatlappen, mattenset met Octavia-logo en slotbouten.

Heb ik er op zitten (morgenmiddag bij TVS te zien), bumperbeschermer dan in zilver.

Plus de motorkapdemping.

• Leuk
Waarderingen: svdm
Bovenaan Onderaan