Skoda (Octavia) accessoires

MaRco2

Forumguru
Jazeker, toevallig even op gelet, maar niet alleen binnen (K&N hoorde je wat extra en nu vrijwel niet meer), maar ook buiten geen getik van injectoren e.d.

svdm

Senior Member
Wat vinden jullie eigenlijk van de spatlappen? Mooi vind ik het/ze niet, maar het levert vast voordelen op. Daarnaast meen ik me te herinneren dat er in 2012 een wet zou komen die deze lappen verplicht zou stellen voor Europese landen waar veel regen valt (waaronder Nederland). Maar aangezien ze voor de O3 los te bestellen zijn, zitten ze er dus niet standaard op.

PS1: naast de O3-accessoire-brochure heeft Skoda natuurlijk ook een mooie website waarop deze accessoires staan. Zie http://accessoires.skoda.nl/octavia/.

PS2: het valt niet echt onder de accessoires, maar ik zit eraan te denken om toch voor het kleuren MaxiDOT-scherm te gaan i.p.v. het monochrome scherm. Wie kan mij overtuigen? Is het de 100 euro extra waard? Levert het interessante voordelen op?

EdK

Forumguru
kijk ff op superskoda.com bij yeti staat er ook een en die prijs voor jou zal dat ook ongeveer zijn dan

svdm

Senior Member
Zie het als overstappen van een zw/wi TV naar een kleuren TV en dat voor een schamele 100 eurie
Oké, spatlappen worden 'm inderdaad niet. Hoewel de officiële O3-lappen subtiel ogen, blijf ik het idee suf vinden. Bovendien: het kan altijd nog!

Voor de kleuren MaxiDOT wil ik dan wél weer gaan, omgerekend kost me dat ruim 2 euro extra per maand. Nu maar hopen dat ik dit, na mijn kleur-aanpassing (bruin naar zwart) van afgelopen week, ook nog kan aanpassen!

Als laatste twijfel ik dan nog over wél of geen DAB+. ik luister veelal/dagelijks één zender, nl. 538, maar met vrouw en kind (binnenkort kinderen) staat Sky Radio regelmatig op en rond het einde van het jaar 3FM tijdens Serious Request. Is er nu echt zo'n groot (hoorbaar) verschil met 'normaal' FM? En is het het echt waard om iets meer/uitgebreidere informatie op het navigatiesysteem (Amundsen in mijn geval) te kunnen zien tijdens radio-modus?

CoesDoes

Forumguru
Bij DAB+ gaat het m.i. niet om de informatie op het scherm, maar meer om de geluidskwaliteit, het ontvangst en het gemak van selecteren op naam ipv frequentie
Zie ook de informatie vanuit jouw favoriete zender
Daarnaast is er ook nog de mogelijkheid om bij geen DAB ontvangst automatisch over te schakelen naar FM totdat er wel weer DAB ontvangen wordt.

Flem_nl

Forumguru
DAB is ook een must have ivm Canton systeem. Het surroun systeem werkt NIET met FM zenders en met DAB wel! Ben dan ook zeer blij dat ik het heb genomen aangezien ik 99% vd gevallen radio luister in de auto...

DAB is trouwens geen accessoire, maar een fabrieksoptie!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Thorgal

Forumguru
DAB is ook een must have ivm Canton systeem. Het surroun systeem werkt NIET met FM zenders en met DAB wel! Ben dan ook zeer blij dat ik het heb genomen aangezien ik 99% vd gevallen radio luister in de auto...

DAB is trouwens geen accessoire, maar een fabrieksoptie!!!
Helaas dat ik dat nu pas lees, was er bij het bestellen niet van de op de hoogte anders had ik dab voor dat bedrag zeker gedaan

Laatst bewerkt:

svdm

Senior Member
Bij DAB+ gaat het m.i. niet om de informatie op het scherm, maar meer om de geluidskwaliteit, het ontvangst en het gemak van selecteren op naam ipv frequentie
Zie ook de informatie vanuit jouw favoriete zender
Daarnaast is er ook nog de mogelijkheid om bij geen DAB ontvangst automatisch over te schakelen naar FM totdat er wel weer DAB ontvangen wordt.
Ben in een gekke bui (doe eens gek): ik ga ook voor DAB (hoewel ik niet het Canton-systeem heb en geen Columbus, maar een Amundsen)! Die 4 euro per maand extra (ga dus nl. ook extra voor de kleuren MaxiDOT), dan maar een keer brood mee naar de zaak nemen i.p.v. een stokbroodje gezond halen tijdens de lunch!

Ik las nl. de informatie over DAB op Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting), maar kon daaruit niet direct opmaken dat het de geluidskwaliteit zou verbeteren.

Dat het geen accessoire is, maar een fabrieks-optie, wist ik. Mailtje naar de dealer is verstuurd...

Spiegeltje

Senior Member
Ben in een gekke bui (doe eens gek): ik ga ook voor DAB (hoewel ik niet het Canton-systeem heb en geen Columbus, maar een Amundsen)! Die 4 euro per maand extra (ga dus nl. ook extra voor de kleuren MaxiDOT), dan maar een keer brood mee naar de zaak nemen i.p.v. een stokbroodje gezond halen tijdens de lunch!

Ik las nl. de informatie over DAB op Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting), maar kon daaruit niet direct opmaken dat het de geluidskwaliteit zou verbeteren.

Dat het geen accessoire is, maar een fabrieks-optie, wist ik. Mailtje naar de dealer is verstuurd...

Zeg @svdm ben je een kopie van mijn bestelling aan het maken ofzo ;)
Ik denk ook dat ze zo'n beetje naast elkaar op de band zullen staan als ik het zo zie.....

• Leuk
Waarderingen: svdm

Rick

Senior Member
Even dit topic gebruiken of iemand kan helpen...
In dit topic (http://www.skodaforum.nl/forum/threads/tip-dakdragers-van-de-aldi-lidl.19245/) is te lezen dat er vanaf vandaag bij de Lidl voor 35 Euro dakdragers te koop zijn. De vraag is even of ze passen en dan met name de lengte. De afstand tussen de dakrails mag niet meer zijn dan 107 cm. Kan iemand die de O3 Combi al heeft opmeten wat wat de afstand is tussen de dakrails??

Heel erg bedankt.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan