Skoda Octavia Combi RS nog iets negatiefs??

Hallo allemaal (bijna) collega's

over 2 maanden krijg ik mijn race-blauwe octavia-combi RS binnen. ben erg benieuwd. Ik heb er alleen maar positive verhalen over gelzen, maar ik ben benieuwd wat nu de negatieve (of minder positieve) ervaringen zijn. Er moet toch wel iets op aan te merken zijn. Waar moet ik rekening mee houden??

Als ik de auto heb zal ik van ervaringen / foto's posten.

ahum.gif

(edit mod: Skoda is nog steeds met een K, even aangepast dus)

JinxRS

Lid
Re: Scoda Octavia Combi RS nog iets negatiefs??

kuwerti allereerst gefeliciteerd met je keuze want je gaat een hoop lol aan die auto beleven. Ik heb zelf ook de blauwe combi RS en ben nu 25.000 Km onderweg ermee door de de hele benelux en ik ben nog steeds zeer tevreden.

Als je even verder op dit forum zoekt kan je een korte samenvatting van mijn vinden over mijn ervaringen na de eerste 10.000 Km en andere hebben ook hun ervaringen gepost. Als je specifiek dingen wil weten kan je me een bericht sturen.

succes met wachten tot de rs geleverd word.
24.gif

japiejo5

Actief lid

Hij gaat niet harder dan 100km/ph,...........achteruit
grin.gif

Zou niets negatiefs weten,,..heb gisteren ook even in de RS van mijn collega mogen rijden,....man man,...ik ben meteen verwend!!

ik heb met alle tdi's van de octavia 2 gereden, en moet zeggen dat de RS TDI het zachtst loopt, echter, ik vind het -subjectief- verschil in optrekken niet zo ongelofelijk veel groter dan met een 2.0 TDI 140pk. dat heeft een beetje ontgoocheld. maar zacht lopen doet ie (voor vw standaard)!
enkel ook oppassen met de zetelbekleding. dat grijs is mooi maar zeer gevoelig...
en dat is het zowat volgens mij

Thanks. Het gaat trouwens om de benzine versie (tfsi 200pk)

___JC___

Forumguru

De ruimte achterin is wat mij betreft een drama..

___JC___

Forumguru

De ruimte achterin is wat mij betreft een drama..

Jpoers

Lid

Volgens mij val je in herhaling JC
tongue.gif

Maar klopt inderdaad heb al vaker gehoord dat achterin voornamelijk met kinderstoelen niet genoeg breedte is. Maar bij welke auto is dit nu wel het geval.

als het om de benzineversie gaat heb je geld teveel. die zou naar verluidt niet écht snellere tussenacceleraties hebben als de diesel, terwijl de mazoutkachel iets meer als de helft van de benzineversie verbruikt

Geld Teveel??? Ik lease hem van t werk, en dat scheelt mij dus geld tov de diesel hoor....
24.gif

- Stream (Radiogedeelte) is werkelijk tranentrekkend slecht;
- Regensensor doet nooit wat je wil;
- Trilling in deur door speakers.

Eigenlijk dus heel weinig negatiefs. Na bijna 20.000 km voor de rest niets dan lof!

Runn

Nieuw lid

Het is een geweldige auto.
Afgezien van de regensensor en een wat hoger brandstofgebruik (zal wel aan m'n rechtervoet liggen ) geen negatieve dingen.
Ik rij er met zeer veel plezier in.

Veel plezierige km toegewenst!

JinxRS

Lid

@Runn/Langeneef. Nooit problemen gehad met regensensor.
Alhoewel dat hoger brandstof verbruik me wel bekend voorkomt.
cool.gif

Dutch4x4

Senior Member

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Vroomstar</font><hr />

als het om de benzineversie gaat heb je geld teveel. die zou naar verluidt niet écht snellere tussenacceleraties hebben als de diesel

[/ QUOTE ]

Wat heb je aan een snelle tussenacceleratie als je er maar 1000 toeren lang van kan genieten?
grin.gif

Racer

Lid

Hee daar,

Van harte met je keuze, je keuze is reuze. Ik weet niet of je de stream gekozen hebt, maar de radio-ontvangst is idd beroerd (@LangeNeef). Ik zou nu iets anders hebben gekozen, da's mijn enige punt van ergernis.

Motorisch fantastisch, daar kan geen roetwolkproducent aan tippen!

Het soundsystem kost wel wat, maar is het dubbel en dwars waard! Doen, zou ik zeggen.

De enige extra die ik erop heb zitten is de CD-wissleunit. hetde 500 eurie vond ik al meer dan genoeg. Standaard heeft ie 8 boxen toch?
Thanks voor alle reacties trouwens

Rallye

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LangeNeef</font><hr />

- Stream (Radiogedeelte) is werkelijk tranentrekkend slecht;
- Regensensor doet nooit wat je wil;
- Trilling in deur door speakers.

[/ QUOTE ]
De trilling in de deur heb ik nog niet gehad, de Stream is inderdaad het minste deel van de auto. Met name de zwakkere zenders (alle niet-publieken dus, als je zoals ik dicht bij de oostgrens woont) ben je snel kwijt. Bij het starten gooit hij vaak de CD eruit. Zal eens vragen of er een update voor is als ik de zomerbandjes er weer onder krijg,ergens in april.
De regensensor van mijn oude 206 was inderdaad beter: ik had veel minder de neiging zelf in te grijpen als bij de Skoda.
Verder een lekkere auto. Je kunt er rustig mee cruisen in z'n zes, maar ook even vlot doortrekken. Je ziet de RS niet veel, wat ik ook een pluspunt vind.

LenK

Forumguru

ot.gif
Waarom staat er in de originele titel Skoda en in alle reacties Re: Scoda

Okki

Donateur
Re: Scoda Oktavia Kombi RS nog iets negatiefs??

ot.gif
Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten ?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: moderator</font><hr />
(edit mod: Skoda is nog steeds met een K, even aangepast dus)

Bewerkt door higgy (22/03/2007 12:26)

[/ QUOTE ]

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Vroomstar</font><hr />

als het om de benzineversie gaat heb je geld teveel. die zou naar verluidt niet écht snellere tussenacceleraties hebben als de diesel

[/ QUOTE ]

Wat heb je aan een snelle tussenacceleratie als je er maar 1000 toeren lang van kan genieten?
grin.gif

[/ QUOTE ]

sneller schakelen en de benzineversie achter je laten hé!
yeah.gif

Bovenaan Onderaan