Skoda Octavia Combi RS nog iets negatiefs??

Dutch4x4

Senior Member
Re: Scoda Octavia Combi RS nog iets negatiefs??

Sneller schakelen? Doe je best maar. Die benzine-RS gaat op een serieuze herneming (dus niet 100-120) altijd winnen.

En zonder het geluid van een tractor...
grin.gif
wink.gif

en toch ga ik met die tdi sneller op mijn bestemming geraken als ik bvb nr oostenrijk moet, of ergens in duitsland. omdat'k met één tankvulling bijna dubbel zo ver geraak
24.gif
en jij onderweg maar tanken en me voorbij zien gaan in mijn tsjechische mazoutkachel
489.gif

___JC___

Forumguru

Boven de 100 hoef je met een diesel ook niet echt veel te schakelen hoor Dutch. Ondanks het pk verschil van 30 gaan de benzine en diesel RS dan aardig gelijk op. Boven de 200 wordt het weer een ander verhaal, dan zal de benzine versie weer wat weglopen lijkt me.
Enuh, over het geluid kan ik het alleen maar eens zijn.
Af en toe mn V8 aanslingeren helpt een beetje maar de diesel blijft een klotegeluid.
grin.gif

Dutch4x4

Senior Member

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Vroomstar</font><hr />

omdat'k met één tankvulling bijna dubbel zo ver geraak
24.gif
en jij onderweg maar tanken en me voorbij zien gaan in mijn tsjechische mazoutkachel
489.gif

[/ QUOTE ]

Maar da's weer een heel ander soort snel!
crazy.gif

Maakt niet uit, intussen heb ik meer plezier.
grin.gif

Ik vind de demping maar nix. Misschien als de prijzen wat zakken dat ik privé een goed onderstel aanschaf. Dit vind ik eerlijk gezegd echt nix... Ze zochten natuurlijk een goede balans tussen sprotief en comfortabel. Ik vind het maar eng
smile.gif
. Als je met hoge snelheid rijdt wil je niet zoveel demping, ik niet althans. Dat, de radio, de speakers (gerammel, de regensensor, de gordel rechts die klettert en het dieselgeluid als je hem net start. Ow en de ongelooflijke moeite die het kost om dat ding schoon te krijgen met al die rare vormen en kiertjes
smile.gif
. Ik zou m zo weer kiezen hoor, alleen dan diesel denk ik (was er toen nog niet). Maar voor dat onderstel moet ik maar gaan sparen heb ik zojuist gemerkt.

Rallye

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: DieBruine</font><hr />

Ik vind de demping maar nix.

[/ QUOTE ]
Je vindt de demping te hard dus? Lijkt me moeilijk te veranderen.

Eric_Bartels

Nieuw lid
Rij nu ook al 6000 km zonder problemen in mijn RS Combi.
Heb wel 25 mm spoorverbreders bij de achterwielen laten monteren waardoor de wielen mooi gelijk liggen met de zijkant van de spatborden. Ik vind dat de achterwielen standaard te ver naar binnen vallen.
Verder niets dan lof !!

Nee heren,

Ik vind de demping veeeeeeel te zwak. Op de A15 en A16 heb je van die hobbels die je dus echt niet met 180 wil pakken. K&amp;W schroefset is dan inderdaad een optie...

Dutch4x4

Senior Member

K&amp;W schroefset is dan inderdaad een optie...

[/ QUOTE ]

Zou ik zeker doen. De RS is standaard toch meer een GT dan echt sportief.

Frankie

Actief lid

Nee heren,

Ik vind de demping veeeeeeel te zwak. Op de A15 en A16 heb je van die hobbels die je dus echt niet met 180 wil pakken. K&amp;W schroefset is dan inderdaad een optie...

[/ QUOTE ]

Als je alleen voor dat soort ongein een strakkere vering nodig hebt ???
confused.gif

Mss hebben ze maximum snelheid niet voor niets wat lager gekozen als wat jij daar blijkbaar rijdt...

Rallye

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

Mss hebben ze maximum snelheid niet voor niets wat lager gekozen als wat jij daar blijkbaar rijdt...

[/ QUOTE ]

Ik vraag mij altijd al af waarom "ze" een maximumsnelheid hebben gekozen.....
smile.gif

JinxRS

Lid
/DieBruine je kan er lang en breed over discusseren en het is toch iets persoonlijks die vering, maar ik ben dik tevreden en ik rijd vaak in belgie waar de wegen ook niet echt geweldig zijn......hoe hard ik daar rijd laat ik even in het midden
2133.gif

Eric_Bartels

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

wij willen foto's zien, eric!
baby012.gif

Waar zijn ze!
ahum.gif

Neeh hoor niet nieuwsgierig!
winkie.gif

[/ QUOTE ]

Ik zal snel wat foto's nemen en deze plaatsen.

ik heb er geen ervaring mee, maar hij lijkt mij geweldig. Veel plezier ermee.

Racer

Lid
Een schaap in wolfskleren, of was het nou .......

[video=youtube;2uBRX3FZMgw]http://www.youtube.com/watch?v=2uBRX3FZMgw"]http://www.youtube.com/watch?v=2uBRX3FZMgw[/video]

Racer

___JC___

Forumguru
Dit is misschien vloeken in de kerk maar toch..
Iets negatiefs aan de RS kan zijn de concurrentie.
Wat dachten we van de nieuwe Mondeo 2.5 turbo 20v met standaard 220pk voor maar 34k? Zal standaard nog niet zo compleet zijn als de RS maar een gloednieuw model, zeer veel leuke snufjes en gigantisch veel ruimte. Ik heb m vandaag op de RAI in het echt gezien en de station en hatchback zijn echt mooie modellen! Gezien de rijeigenschappen van de vorige Mondeo zal dat ook wel goed zitten lijkt me.

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5940
Wat denken we ervan? Geduchte concurrentie of niet?

Bovenaan Onderaan