Skoda Octavia Combi RS nog iets negatiefs??

___JC___

Forumguru
Prijs en motor kloppen maar wat voor een uitrusting zo een standaard Mondeo heeft dat durf ik nog niet te zeggen..

Discussie aangaan over de snelheid met een RS rijder is volgens mij echt aan dovemansoren gericht, maar goed. Ik rij echt niet altijd te hard, maar die ene keer dat ik het wel doe, doe ik het leiver met een veiliger gevoel. De RS veert heel goed en dempt ook lekker. Ik had er graag elektronische demping op gewild. Zoals een Suzuki Baleno GTX dat ook heeft. Dat zou ideaal zijn. Maar zoals het er nu naar uit ziet mag ik aardig gaan sparen voor een KW set
smile.gif

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Als die prijs en die specs kloppen, jazeker dat 't geduchte concurrentie is!

[/ QUOTE ]
Skoda basisprijs is wel heel concurrerent, maar luxere, snellere modellen of opties dan loopt de prijs ontzettend snel op.

De Mondeo vind ik met name in combi uitvoering een strakke bak.
De meest luxe(Ghia of Titanium versie) wagon(=combi) 2.5ltr 220Pk staat voor € 36810 in de prijslijst (4 deurs iets kalere, maar nog steeds behoorlijk complete Trend uitvoering € 34160)

En een Mondeo lijkt me niet behelpen: 483x189x149, wielbasis 285, kofferbak 554l, tank 70l. Dit durf ik echt wel een klasse hoger te noemen dan de O2.

Het weggedrag is bij Ford ook altijd toonaangevend geweest.

Leuke "maxidot" bij de Titanium uitvoering:

Bijlagen

• 50728-MegaMaxiDot.jpg
    50728-MegaMaxiDot.jpg
    50,6 KB · Weergaven: 14

___JC___

Forumguru
Ik denk dat ik met een budget van 36k dan zeker even bij de Ford langs ging! Mooie maxido hebben ze daar zeg!

Eric_Bartels

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

wij willen foto's zien, eric!
baby012.gif

Waar zijn ze!
ahum.gif

Neeh hoor niet nieuwsgierig!
winkie.gif

[/ QUOTE ]

De foto staat erop, auto's van leden.
Hopelijk is ie duidelijk genoeg...

Eric

sitechris

Donateur
Mooie auto idd en voor 36k geen slechte prijs. Een st220 kost nu dik over de 40, dus met het nieuwe model ga je er op vooruit
smile.gif
Overigens vind ik de Mondeo ST220 ook een zeer mooie auto.

Rallye

Forumguru
We raken een beetje off topic, maar ik heb twee vragen voor Eric Bartels:
1) heb je 17" of 18, en
2) wat voor spoorverbreders gebruik je?

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Clarkie</font><hr />

't blijft een Ford...........
407.gif
407.gif

[/ QUOTE ]

Ik mag hopen dat dit niet serieus bedoeld is?!

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
't blijft een Ford...........

--------------------------------------------------------------------------------

Ik mag hopen dat dit niet serieus bedoeld is?!

[/ QUOTE ]

Waarom hoop je dat?

___JC___

Forumguru
Beetje rare uitspraak voor een Skodarijder.

Wat is er dan precies mis met Ford?
Vervelende ervaringen ermee? Gegronde bezwaren? Vertel, vertel, vertel?

Eric_Bartels

Nieuw lid
Ik heb 18 inch velgen.
Eerst had ik 25 mm verbreders maar hiermee raakten de banden de wielkast bij het nemen van drempels.
Die heb ik terug kunnen brengen en nu zitten er 15 mm verbreders tussen en loopt alles gesmeerd.
De verbreders zijn van Jamex.

Eric_Bartels

Nieuw lid
Misschien.... ik lees van alles over de KW schroefveren.
Is dat iets en wordt hij dan niet te stug?
Wat kosten die dingen ongeveer incl. montage en hoeveel lager komt ie dan te liggen?

Dutch4x4

Senior Member
Is niet te stug, want je kunt ze afstellen zoals je wilt, zowel qua hoogte als qua demping.

Prijs hangt af van de 'variant' die je koopt. V1 is ongeveer 1000 euro, V2 is 200 euro duurder, V3 is weer 200 euro duurder. Met V1 kun je de hoogte verstellen, met V2 de uitgaande slag van de demping erbij, met V3 alles (dus ook ingaande slag).

Zie hier de adviesprijzen zonder Nederlandse btw:

http://www.kw-gmbh.de/en/30_Products/20_KW_Coilovers/40_Application_List/index.php?modell_1=Octavia&amp;level=3&amp;hersteller_1=SKODA&amp;gruppe=all

Bij diverse Nederlandse bedrijven zijn dit ook de verkoopprijzen inclusief btw.

Als voordelig alternatief kun je een schroefset van Weitec nemen. Komt ook gewoon uit de KW-fabriek en is ettelijke honderden euro's in prijs goedkoper (soms wel 500 euro). Niet de naam, wel zo goed als dezelfde kwaliteit.

Ander (prijzig) alternatief is Bilstein PSS9...

Dutch4x4

Senior Member
O, ik moet er natuurlijk nog wel bij zeggen dat je alleen voor V2 of V3 moet gaan als je ook daadwerkelijk denkt je schroefset af en toe zelf bij te stellen. En denk daar niet te licht over, want rij maar eens mee met iemand die er zelf mee heeft zitten prutsen. *bwurk*

Als je trouwens tevreden bent over de huidige hoogte van je RS, dan kun je er ook nog voor kiezen om de veren te laten zitten en alleen de dempers te vervangen door bijvoorbeeld Koni-geel. Dat zijn sportdempers met drie instellingen: comfortabel, sportief en spijkerhard...

Als je alleen voor een setje verlagingsveren gaat, moet je rekenen op ca. 200 euro voor de veren, 2 à 3 uur arbeidsloon in de garage en de kostprijs voor het opnieuw uit laten lijnen van je auto (ca. 60 euro).

ot.gif

1) we zijn hier op een SKODA forum in een ander topic
2) Ford weet niet wat mij beweegt! (m.a.w. geen fan van 't spul)
3) Volg de Skoda rijder
473.gif

Bovenaan Onderaan