Skoda Octavia II facelift?

elcocheSKODA

Actief lid
Skoda Octavia III ??
smtmk7.jpg

indexgb2.jpg

indexau0.jpg

adee

Senior Member
Re: SKODA OCTAVIA III

Hmm, ziet er niet slecht uit; ook al info in een taal die ik wel kan lezen?
winkie.gif

(Nederlands, Engels of Duits)

Roli

Lid

Natuurlijk weer slecht nieuws voor de mensen die dit jaar/volgend jaar een nieuwe O2 krijgen. Rij je meteen in een verouderd model :S

Vind um wel mooi ( tussen haakjes )

Staan interessante dingen in (veel in Tsjechie gaan skieen, steek je wat van op
laugh.gif
)
Wordt in ieder geval 2008, maar het leukste...in de RS komt waarschijnlijk de 3,2 liter uit de golf R32.
Als dat is zal ik de RS die ik eindelijk vrijdag krijg geen 3 jaar rijden...
tongue.gif

Dutch4x4

Senior Member

Ziet er meer uit als een facelift dan als een echte III.

Wel fraai, dat wel.

Dutch4x4

Senior Member

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

facelift

[/ QUOTE ]

Sterker nog, ook al spreek ik geen woord Chinees, ik zie het al een paar keer staan.

higgy

Forumguru

Of zou het duiden op een SuperbII?
(de huidige facelift even onder type I rekenende)

Daniel

Lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Ziet er meer uit als een facelift dan als een echte III.

Wel fraai, dat wel.

[/ QUOTE ]

I.d.d ik dacht het zelfde,maar ziet er wel goed uit.

Frankie

Actief lid

Ziet er echt uit als een facelift. Middensectie is geheel gelijk aan de huidige O2. Achterkant is mooi, naar mijn mening althans. Wat volwassener, ook door die chrome strip. Voorkant valt me tegen door afgezaagde "doorzaklampen" en te ronde grille. Word een beetje gek van die koplampen trends, "Bochtje hier, circeltje daar".. En ik vind de huidige neus echt mooier en eigen gezicht hebben. Een van de mooiste kanten van de O2. Jammer dus... Ben benieuwd of er binnen ook iets veranderd. EN: als ie komt dan aub liefst binnen nu en een paar maanden
smile.gif
Vind m niet mooier maar liefst in een nieuw model O2 dan in en oude
wink.gif

Timothee

Actief lid

Ben het met (collega) Frank(ie) eens: achterkant is er volwassener op geworden, voorkant is niet mooier. Ik vind de voorkant niet lelijk maar van het huidige model strakker en daardoor eigenlijk mooier. Ik vind die voorkant niet in evenwicht met de rest van het ontwerp.

LenK

Forumguru

Ik vind het deels wel OK. De voorkant lijkt een stuk "vetter", recht van voren vind ik het mooi en de achterkant krijgt het ontbrekende stukje chroom. Door de horizontale lijn lijkt die achterkant ook breder.

Schuin van voren vind ik de voorkant niet echt bij de rest van de auto passen. De "oude" neus was wel één met de rest van de auto.

Staat er ook een verschijningsdatum in het artikeltje. Altijd handig als je of de nog oude of juist de vernieuwde Octavia wilt kopen.

Matra_Murena

Actief lid

De huidige koplampen vind ik mooier dan die van deze facelift maar de achterkant ziet er mooi uit! Waarom echter geen chromen stripje langs de zijkant in plaats van die verdikking bovenaan de voorgrille?

Henny

Actief lid

Duidelijk een facelift ... en geen beste. Ook al die lelijke grille van de overige modellen. Chromen strip à la oude Mazda's. Net een soort snorretje. Ben blij dat mijn O² nog de mooie grille heeft.
En helemaal eens met Frankie: het lijkt wel alsof je altijd maar een bochtje, doorzakje moet ontwerpen, anders is het niet "trendy", maar of het mooier is maakt niet uit. Gewone rechte lijnen schijnen niet meer mooi te zijn. Iedereen maakt geforceerde bochten, zie de Audi achterlichten b.v..

LenK

Forumguru

Het kan nog erger. Ben maar blij dat Skoda nog niet van die lampen heeft die tot halverwege de motorkap doorlopen (Peugeot, Renault, Toyota Prius).
En de Skoda grill blijft ook bescheiden. Vergelijk met (alweer) Peugeot.

Frankie

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Henny</font><hr />
Iedereen maakt geforceerde bochten, zie de Audi achterlichten b.v..

[/ QUOTE ]

Da's zo typisch. Helemaal mee eens (Audi opmerking). Reed vandaag met collega op A2 en zei ook dat ik b.v. die nieuwe achterlichten van de A4 helemaal niet als verbetering zie. Soms kan ik iets moois met strakke rechte lijnen, zoals de O2, beter waarderen dat e.o.a. gekronkeld gedrocht.. Ik hoop dat er nog "hoop" is voor het front van de ge-facelifte O2...

Matra_Murena

Actief lid

De aanpassingen aan de voorkant, chromen verdikking bovenaan en de ronding in de koplampen verstoren ook alle lijnen die er in het model zitten. Je ziet dat er naar de grille en lampen toegewrkt is vanuit een ander ontwerp.... Maw... Als ze al iets willen veranderen, doe het dan in een keer goed en opnieuw maar niet "hippe" lampen erop zetten en de bumperlijnen daar naartoe buigen. Zou heel jammer zijn als de Octi 2007 er zo uit ging zien.

(ik bestel zo snel mogelijk een nieuwe als het kan, nu is hij nog mooi!)

Bovenaan Onderaan