Skoda Octavia II facelift?

LenK

Forumguru
Re: SKODA OCTAVIA III

Dat model op de onderste pagina naast 100.000 Kc vind ik het mooist
24.gif
Die heeft geen facelift nodig.

Okki

Donateur
Re: SKODA OCTAVIA III

Jammer dat fabrikanten altijd al hun modellen een zelfde gezicht mee willen geven. Moeten ineens alle Skoda's een Roomster grill en lampen krijgen.
Zo'n (plastic) chromen strip à lá Opel hoeft voor mij ook niet.
Ben juist blij dat de O2 zo onderscheidend van de rest is en ook niet meedoet aan die rage van supergrote logo's op de auto.

elcocheSKODA

Actief lid
Exclusief: Skoda Octavia facelift.

Dit is de eerste foto van de Skoda Octavia facelift. De foto is erg vaag, maar maakt duidelijk dat de Octavia een nieuwe grille krijgt à la Roomster. Let ook op de hertekende bumper met een nummerplaathouder uit chroom.
De vernieuwde Octavia zal aan de buitenkant niet veel wijzigen, maar het interieur wordt naar verluidt iets grondiger onder handen genomen. De gefacelifte Octavia wordt in maart 2007 onthuld, zo bevestigen officiële bronnen.

octaviafaceliftwyu5.jpg

LenK

Forumguru
Er is toch niet zoveel veranderd op deze foto.
De grill blijft hier binnen de contouren van de oude, alleen wat meer chrome. Lampen lijken een beetje anders of zitten er booskijker op.
Lijkt wel of Milotec aan het werk is geweest.
Zou me niks verbazen als deze foto nep is.

Dit frontje vind ik niet mooi, die ene bovenaan vind ik een stuk beter.

Trouwens dat achterkantje bovenaan kan Milotec ook zo leveren als ze willen.

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: elcocheSKODA</font><hr />

Exclusief: Skoda Octavia facelift.

[/ QUOTE ]

Ook autokampioen borduurd op dit thema door. De gelijkenis tussen een New Fabia en New Octavia wordt daardoor erg groot

Bijlagen

• 38750-0606skodfa-362115_enlarged.jpg
    38750-0606skodfa-362115_enlarged.jpg
    39,8 KB · Weergaven: 34

MMM

Lid
Het zijn allemaal fotoshopjes, dat kun je zo zien. De afbeeldingen van de voorkant varieren ook telkens iets. Op die dikke bovenste chroomrand na is de onderste op pagina 4 uit dat blad een aardige optie.

Mijn voorstel:

Bijlagen

• 43305-O2 2007.jpg
    43305-O2 2007.jpg
    62,8 KB · Weergaven: 21

Matra_Murena

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: MMM</font><hr />

Het zijn allemaal fotoshopjes, dat kun je zo zien. De afbeeldingen van de voorkant varieren ook telkens iets. Op die dikke bovenste chroomrand na is de onderste op pagina 4 uit dat blad een aardige optie.

Mijn voorstel:

[/ QUOTE ]

Alsjeblieft niet! De hele samenhang van de voorkant is in 1 keer weggevaagd met zo'n domme Audi-knik in de koplampen en zo'n te dikke bovenstijl van de grille. Dan liever geen facelift!

LenK

Forumguru
Ik vind het wel mooi. Beter dan die guitige blik van de Fabia en Roomster.
Het front lijkt wel wat op de nieuwe Superb volgens Autokampioen, ook wat streng en stoer.
Van mij mag het die kant op met de vormgeving van de grotere modellen.

Matra_Murena

Actief lid
Ziet er al beter uit! De voorbumper loopt nu gewoon door in de vormen van de wagen. Al die poespas is nergens voor nodig.

Nog steeds ben ik geen fan van de bredere strip chroom aan de bovenkant van de grill, maar daar valt nog overheen te komen.

MMM

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />

Ziet er al beter uit! De voorbumper loopt nu gewoon door in de vormen van de wagen. Al die poespas is nergens voor nodig.

Nog steeds ben ik geen fan van de bredere strip chroom aan de bovenkant van de grill, maar daar valt nog overheen te komen.

[/ QUOTE ]

U wordt op uw wenken bediend. Kan ie dan nu eindelijk in productie?
crazy.gif

Bijlagen

• 44932-O2 2007.jpg
    44932-O2 2007.jpg
    58,8 KB · Weergaven: 14

Vacaro

Senior Member
Ik hoop dat je vanuit de bestuurdersplaats de motorkap blijft zien, dat vond ik een pluspunt tov vele moderne auto,waar je maar moet veronderstellen dat er nog een neus voor de voorruit zit.

Heeft iemand hier connecties of een glazen bol: Als deze wagen er komt in maart, zal dan de combi ook gelijk vervangen worden? Of gaat dat net als bij de introductie van een nieuw model: eerst de gewone en een paar maanden later de combi?

higgy

Forumguru
Volgens MIJN connecties is er zo kort na de introductie van de O2 niks spectaculairs te verwachten op Octavia-gebied. En dat klinkt best logisch.

Pim

Lid
Een O2 facelift lijkt me ook niet helemaal bij Skoda passen.
Zowel de O1, de Fabia en de Superb zijn allemaal in een looptijd van zeg zo'n 7 jaar slechts 1 maal licht geretoucheerd.
Daar zou de O2 in modeljaar 2008 wellicht aan toe zijn.

Bovenaan Onderaan