Skoda Octavia II facelift?

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Pim</font><hr />

Zowel de O1, de Fabia en de Superb zijn allemaal in een looptijd van zeg zo'n 7 jaar slechts 1 maal licht geretoucheerd.

[/ QUOTE ]
Wat betreft de O1 ben ik het niet helemaal met je eens: de leek ziet het verschil niet tussen de originele O1 en die na de facelift modeljaar 2000 (de leek ziet het verschil tussen de O1 en O2 niet eens), maar door de andere gril, heldere koplampen en andere bumpers vind ik de O1 modeljaar 2000 toch wel een verschil met daarvóór. En vergeet ook het nieuwe dashboard niet dat er in gekomen is.

Autofabrikanten hechten tegenwoordig ook sterk aan de familielook. Dus een aanpassing van het O2 front aan de Fabia, Roomster hoort tot de reeële mogelijkheden.

Pim

Lid
Dit is ook wat ik bedoel, l&amp;k, de auto's werden er wel beter van, maar niets wijst op wijzigingen zoals op de getoonde Photoshop-foto's in deze draad..
En dichter naar de Fabia/Roomster-look komen de gesuggereerde ontwerpen ook niet.

In de post van elcocheSKODA staat:

De gefacelifte Octavia wordt in maart 2007 onthuld, zo bevestigen officiële bronnen.

Dus dat hij er komt is wel zeker toch?

japiejo5

Actief lid
Balen hoor, rij ik na 3mnd al in een oud model ;(
frown.gif
frown.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skodagek</font><hr />

In de post van elcocheSKODA staat:

De gefacelifte Octavia wordt in maart 2007 onthuld, zo bevestigen officiële bronnen.

Dus dat hij er komt is wel zeker toch?

[/ QUOTE ]

Volgens mij blijft die facelift nog wel even uit. In 2008 is het model 3 jaar oud en op de helft van z'n levenscyclus. Vroeg zat voor een evt. upgrade van het uiterlijk.
tongue.gif

Kan er weinig van vinden op internet, waarom zouden ze dat doen na de introductie van het 2007 model? Kost twee keer geld lijkt mij....

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: peterpijpelink</font><hr />

waarom zouden ze dat doen na de introductie van het 2007 model?

[/ QUOTE ]

Modeljaar 2007 bedoel je? Elke autofabrikant doet met het nieuwe modellenjaar (meestal augustus/september) een paar kleine aanpassingen en soms een facelift (andere lampen, gril, bumper)

LenK

Forumguru
Wanneer en of er een facelift komt blijft speculeren

Historische gegevens Skoda O1, F1 en Superb:
1e serie vóór facelift:
O1 1997-2000 = 3jr
F1 2000-2004 = 4jr
Sup 2002-2006 = 4jr

Statistisch is de meeste kans op een facelift na 4 jaar (de combi werd wel steeds tegelijk met de hatch aangepakt) oftewel pas in 2008 voor de O2.
Het kan ook in 2007. maar misschien komt er helemaal geen facelift (neefjes Seat ToledoI en LeonI hebben bijvoorbeeld nooit een facelift gehad).

Het dus is echt geduldig afwachten.

Behalve een echte facelift kunnen er natuurlijk andere interessante ontwikkelingen zijn zoals nieuwe motoren. Of nieuwe uitvoerings varianten zoals RS trim op een andere motorisering (kosten mooie looks niet meteen de hoofdprijs zoals nu de RS 2.0 TFSI)

Skombi

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

(neefjes Seat ToledoI en LeonI hebben bijvoorbeeld nooit een facelift gehad).

[/ QUOTE ]
Je bedoelt de Toledo II en Leon I
wink.gif

LenK

Forumguru
Yip, je hebt gelijk.
Maar eigenlijk zouden we toch ook van de O3 moeten spreken en de Superb is ook al eerder gebruikt.

johann

Lid
De foto's van elcocheSKODA lijken in mijn optiek dichter bij de waarheid te zitten dan de foto's met de 'druppeltjes' aan de koplampen. Die zijn wel erg Passat. Aangezien Skoda nooit zo rigoreus facelift (gelukkig). Zo rijdt men ook niet zo snel verouderd. De leek ziet iig weinig (geen?) verschil.

LenK

Forumguru
Wéér één (geinspireerd door de nieuwe Superb). Deze mag van mij wegblijven:

Bijlagen

• 47623-sksu21_45d969c24d40d.jpg
    47623-sksu21_45d969c24d40d.jpg
    73,7 KB · Weergaven: 25

Okki

Donateur
En die Lehmann durft daar nog een Copyright op te doen?
Gatver....slecht gedaan, uit proportie gehaald etc.
Er zijn hier op het forum leden die het mooier kunnen (in mijn ogen dan)

Je kan een 'vierkante' auto niet faceliften met afgeronde accenten (dit i.t.t. de nieuw ontworpen Roomster)

Ik ben blij dat ik een on-geface-lifte O2 krijg!

Ad_O2

Lid
Niet echt het beste stukje DTP wat ik gezien hebt...
biggthumpdown.gif

Mag wat mij betreft weer terug naar de teken tafel!!!
Ronduit..., juggg

Okki

Donateur
Ik kan ook niet ontwerpen, maar ik zou het dan zo doen:

Bijlagen

• 48616-Okki.JPG
    48616-Okki.JPG
    61 KB · Weergaven: 31
Bovenaan Onderaan