Arco
Forumguru
De vraag voor dit topic is: kan een Skoda Octavia 3 RS TSI probleemloos op LPG omgeschakeld worden?
Er zijn vele vragen rond, hier een antwoord van een LPG-inbouwer. Dit antwoord publiceer ik met zijn goedkeuren integraal op dit forum:
"Alvast bedankt voor uw interesse in onze producten. We bouwen al verschillende jaren de direct ingespoten motoren van de VAG groep op LPG, dit voor zowel de atmosferische als de turbo motoren. Echter zijn de onderlinge kleine verschillen in de motoren met hetzelfde kw en cilinderinhoud enorm, dit vertaald ook de enorme motorcodes. Het kan dus perfect zijn dat wagens van hetzelfde type en motorisatie en bouwjaar een andere motorcode hebben.
Al de ontwikkelde motorcodes rijden perfect op LPG, we hebben ook al verschillende V6 en V8 FSI/TSI motoren probleemloos rijden.
Aangezien een direct ingespoten motor een veel hogere verbrandings temperatuur heeft dan een indirect ingespoten, zijn de kleppen en zittingen steeds verhard. Hierdoor moeten we geen klepsmeersystemen plaatsen. De 4 cilinder motoren met of zonder turbo bouwen wij in voor 2799€ incl btw en 3 jaar garantie. De tank word meestal in de plaats van het reservewiel ingebouwd en de vuller in het originele tankdeurtje, zodat dit discreet is. De systemen zijn steeds voorzien van een led niveau uitlezing. De schakelaar met niveau uitlezing kan geplaatst worden waar de klant dit verkiest (zelfs discreet in de assenbak)
Zeker niet onbelangrijk, na de inbouw is er zeker GEEN vermogensverlies.
Op gebied van garantie zit het bizar in elkaar, enkel de Scoda groep valt nog onder garantie na inbouw de rest verliest zijn garantie (zelfs met dezelfde morcode??). Daarom kunnen wij een volledige garantie van 3 jaar aanbieden, op de volledige motor. Dit kost 255€ voor 3 jaar."
www.lpgderoover.be
Er zijn vele vragen rond, hier een antwoord van een LPG-inbouwer. Dit antwoord publiceer ik met zijn goedkeuren integraal op dit forum:
"Alvast bedankt voor uw interesse in onze producten. We bouwen al verschillende jaren de direct ingespoten motoren van de VAG groep op LPG, dit voor zowel de atmosferische als de turbo motoren. Echter zijn de onderlinge kleine verschillen in de motoren met hetzelfde kw en cilinderinhoud enorm, dit vertaald ook de enorme motorcodes. Het kan dus perfect zijn dat wagens van hetzelfde type en motorisatie en bouwjaar een andere motorcode hebben.
Al de ontwikkelde motorcodes rijden perfect op LPG, we hebben ook al verschillende V6 en V8 FSI/TSI motoren probleemloos rijden.
Aangezien een direct ingespoten motor een veel hogere verbrandings temperatuur heeft dan een indirect ingespoten, zijn de kleppen en zittingen steeds verhard. Hierdoor moeten we geen klepsmeersystemen plaatsen. De 4 cilinder motoren met of zonder turbo bouwen wij in voor 2799€ incl btw en 3 jaar garantie. De tank word meestal in de plaats van het reservewiel ingebouwd en de vuller in het originele tankdeurtje, zodat dit discreet is. De systemen zijn steeds voorzien van een led niveau uitlezing. De schakelaar met niveau uitlezing kan geplaatst worden waar de klant dit verkiest (zelfs discreet in de assenbak)
Zeker niet onbelangrijk, na de inbouw is er zeker GEEN vermogensverlies.
Op gebied van garantie zit het bizar in elkaar, enkel de Scoda groep valt nog onder garantie na inbouw de rest verliest zijn garantie (zelfs met dezelfde morcode??). Daarom kunnen wij een volledige garantie van 3 jaar aanbieden, op de volledige motor. Dit kost 255€ voor 3 jaar."
www.lpgderoover.be