Skoda onderhoud zelf doen?

ertromp

Forumguru
Zelf gebruik ik bij mijn Leon die dezelfde remolie specificaties heeft als je O3 een remolie van ATE

Pietjepuk12

Nieuw lid
Zelf gebruik ik bij mijn Leon die dezelfde remolie specificaties heeft als je O3 een remolie van ATE
Deze waren uitverkocht en gaat ook vanaf 1 L
Wil de onderdelen graag voor maandag in huis hebben dus maar gegaan voor alternatief (ABS).

En op onderstaande site vond ik nog dat VW de VW Norm 501 14 hanteert. Maar kon dat niet echt terugvinden bij de verschillende merken remvloeistof die de webshops aanbieden.

Nog even in de service manual gekeken en daar staat
Only use new original brake fluid N.052.766.Z0 as per US standard FMVSS 571.116, DOT 4 and VW standard 501 14

Misschien volgende keer eerst eens goed zoeken en kijken en dan bestellen :banghead:

Pietjepuk12

Nieuw lid
Wilde dan gaan starten met het onderhoud en had daarvoor onderdelen besteld bij Winparts.
Er speciaal op gelet dat alles voldoende voorraad had, omdat ik de brug bij de hobbyclub al had gereserveerd en alles binnen een paar dagen bezorgd moest krijgen.
Keurig een bestelbevestiging met een verwachte leverdatum voor de gehele bestelling.
Daarna een bevestiging dat de bestelling was overgedragen naar de bezorgdienst met een lijst van mijn (alle) bestel posities.
Ik leefde in de veronderstelling dat alles in 1 keer geleverd zou worden.

Maar wat bleek, de levering was een deellevering en het 2e deel een paar dagen later zou komen. Jammer, moest ik de brug afzeggen en opnieuw gaan inplannen. Geen echt groot probleem maar toch.
Heb dit ook gemeld bij Winparts via commentaar optie in mijn bestelling want telefonisch zijn ze bijna onbereikbaar.
Kreeg jammer genoeg pas 5 dagen later daar een reactie op wat een beetje mosterd na de maaltijd is.

Mijn conclusie op basis van deze ervaring:
- Als er voldoende voorraad zichtbaar is in de webshop is dat geen garantie dat je het bestelde ook in 1 keer geleverd krijgt.
- Informatie m.b.t. deellevering schiet te kort. Pas in later stadium zie je dat.

Tot zover mijn eerste ervaring met Winparts.

Brug voor volgende week gereserveerd en dan voor de eerste keer zelf onderhoud doen aan de O3 (zal af en toe wel wat hulpvragen hebben...)

Tees

Donateur
Het klopt idd dat WinParts wel eens slordig is met levertijden. Heb al vaak wat besteld daar, en tis nooit de volgende dag, maar t wil nog wel eens variëren van 3 dagen tot ruim een week...hun voorraadbeheer is duidelijk niet optimaal.
Maar de service vind ik keurig, mijn laatste bestelling van ruim €200 was de buitendoos van beschadigd, gelukkig de onderdelen niet, en dat kwam omdat ze niet genoeg vulmateriaal erin gedaan hadden. Heb daar melding van gemaakt en netjes excuses gemaakt met een kortingsbon voor de volgende bestelling.

Pietjepuk12

Nieuw lid
Natuurlijk, ik ga er vanuit dat het merendeel van de bestellingen en leveringen goed verloopt.

PS. De 2e deellevering kwam bij mij dus een paar dagen later. PostNL heeft het pakketje achter het huis gezet en gemeld dat het was bezorgd (bevestiging per mail). Ik begrijp dat pakket bezorgers het razend druk hebben, maar zou zelf geen kartonnen doosje buiten zetten waar wind en regen er vat op krijgt. Het karton had duidelijk in de regen gestaan want was behoorlijk vochtig.

EdK

Forumguru
het pakketje achter het huis gezet
Ohhh dat valt nog mee, ik had mobiel besteld en kreeg melding dat het was afgeleverd.
Dat was om 13.00 uur en dat ik om 18.30 uur thuis kwam lag het in het portiek van de voordeur wat een ieder kan zien.
Nu woon ik gelukkig in een nette arbeiders buurt en lag het er dus nog.....
Wel melding van gemaakt naar verkoper en koeriers bedrijf.
Leverancier maakt geen gebruik meer van dit koeriersbedrijf en kreeg ook nette mail van hun.
Koeriersbedrijf nooit wat van gehoord maar chauffeur kijk me niet vriendelijk aan als die me ziet......

Bovenaan Onderaan