Skoda Rapid review door Autoweek

Noord26

Forumguru
Grote kans van wel, en daar is niets mis mee. In India zit er zelfs de gehele voorkant van een Fabia II op de Rapid. Een Fabia voorkant met Rapid achterkant.

Wat mij wel reeds opgevallen is in diverse previews:
- 1.2 MPI 70pk is gekoppeld aan een 5-bak
- 1.2 TSI 86pk is gekoppeld aan een 5-bak
- 1.2 TSI 105pk is gekoppeld aan een 6-bak
- 1.4 TSI is gekoppeld aan een DSG transmissie

van_der_P

Senior Member
Die 1.2 TSI 105 pk zal ook wel leverbaar worden met een DSG versnellingsbak. Is ook al leverbaar in de Octavia en de Yeti.

Chatslet

Forumguru
Tja, ik zou zeggen sportonderstel van de Fabia II Combi er onder en je hebt een erg leuk autotje :)

Rallye

Forumguru
Een oplossing voor het mogelijk te harde onderstel is misschien een jaartje wachten met de aanschaf. Bij de Superb werd in eerste instantie ook geklaagd over het te harde onderstel. Bij de introductie van de Combi is toen, ook op de twindoor, standaard een zachtere variant van het onderstel gemonteerd.

piair1982

Forumguru
Inmiddels is de Rapid ook in ETKA te bekijken. Gelukkig heeft autoweek het fout. De elektrische ramen zijn wel achter te bedienen vanaf de bestuurderszijde.

Ben weer meer benieuwd tot ie er is. :)

Skoody Boo

Actief lid
Wat mij wel reeds opgevallen is in diverse previews:
- 1.2 MPI 70pk is gekoppeld aan een 5-bak
- 1.2 TSI 86pk is gekoppeld aan een 5-bak
- 1.2 TSI 105pk is gekoppeld aan een 6-bak

Goed dat dit wordt opgepakt. Ik vind dat een nadeel van mijn Fabia, geen 6e versnelling. Dat zou volgens mij brandstof schelen bij 120 en meer. De Seat Ibiza Combi heeft wel een 6-bak, en is toch nog steeds 1050 Kg. Zou toch moeten kunnen.

Noord26

Forumguru
Hoop niet dat je in NL ook verplicht bent om de 105pk variant te pakken van de TSI als je de Elegance uitvoering wilt. Alhoewel idd die 6e versnelling zowel voor acceleratie en brandstofverbuik zal schelen.

Bovenaan Onderaan