Skoda Scala met Amundsen (MIB3?)

Johndoe44

Actief lid
Hoop dat topicstarter een goed gevoel heeft bij z’n garage...

:nailbiting:
Hahahahah zou je denken? Ik ben vandaag wel een beetje boos geworden. Er zou een reservewiel erbij moeten zitten maar die zat er niet bij. Toen ik dat gisteren aangaf zei de verkoper dat het niet zo was. Maar wat hij niet wist is dat ik de papieren nog had en printscreen van de bestelling....

EdK

Forumguru
dan weer ruim 2 maanden wachten
Tsja als het een Kodiaq was geweest dan was het 9 maanden tot een ruim jaar geweest..
Dus tsja 2 maanden...
Maar goed vind het zo en zo al een vreemd verhaal, zo'n wagen gaat door de inspectie in de fabriek en dan betaal je afleveringskosten a een 800 euri en dan mag je toch aannemen dat alles word nagekeken en gepoetst en ingesteld...
Bij mijn Fab 3 stonden er een x aantal radiozenders ingesteld, één POI van de dealer was ingesteld in me navi , dus tsja dan hebben ze de unit zien werken.
En bij afleveren werd me telefoon nog even aangemeld op de unit..
En vraag me af wat ze bij jou hebben uitgevoerd voor die 800 euri afleveringskosten ??
Maar geef ze een kans, maar stel wel een tijdslimiet en als ze die overgaan dat ze dan een compleet nieuwe unit gaan inbouwen.
Want anders ga je je steeds meer ergeren en uiteindelijk als die wel weer goed is dan blijft het in je ogen een rot ding bij elk klein bugje.... ( en dan vaak onterecht )

Johndoe44

Actief lid
Ja dat vraag ik me ook af. Ik heb de verkoper ook gezegd dat benzine en auto wassen voor 800 euro best veel was

Maar bedankt voor je tip! Ik zal het meenemen. Nu even morgen afwachten.

leon-cupra

Forumguru
Is het eigenlijk zo dat de amundsen nog met een SD-kaart werkt? Is weliswaar voor navi, maar zou het kunnen zijn wanneer de sd-kaart er niet in zit, het systeem kan blokkeren?

Is gewoon luidop denken, weet dat er in onze amundsen in onze superb nog een sd kaart zit.

EdK

Forumguru
Toevallig maandag j.l de Scala bij de VW dealer in de showroom zien staan en tsja het lijkt meer op een dikke tablet die tegen het dashboard is geschroefd.
Moet zeggen dat de stoel prima zat maar dat kwam ook doordat ik door me rug was gegaan en dat de beste stoel op dat moment was.
Verkoper dacht dat ik een potentieel koper was, maar hem ff uitgelegd dat op dit moment de beste stoel was om in te zitten totdat ze het probleem met de caddy hadden opgelost.

Maar me eerste indruk was op zich wel positief mbt de Scala, genoeg ruimte en wat betreft de kofferruimte , die viel me zeker niet tegen.
Tsja alleen de prijs valt me nog steeds tegen voor prive aanschaf

Alpha

Donateur
Is het eigenlijk zo dat de amundsen nog met een SD-kaart werkt? Is weliswaar voor navi, maar zou het kunnen zijn wanneer de sd-kaart er niet in zit, het systeem kan blokkeren?

Is gewoon luidop denken, weet dat er in onze amundsen in onze superb nog een sd kaart zit.

Van wat ik uit het hoofdstuk Amundsen in de Scala en Kamiq handleidingen haal is dat het een ingebouwde harde schijf is. Updates lopen ook vanaf het systeem zelf via WiFi of de ingebakken eSIM (afhankelijk van je Škoda Online abonnement. Eerste jaar gratis). Heb ook al in sommige YouTube filmpjes gezien dat zelfs systeem updates voor de Amundsen over the air waren. “If you install this the following bugs are fixed”.

FD43E87E-EEBE-4F0B-9C6C-0F82D10E9B53.jpeg

En ook uit de handleiding:
Automatic update
Infotainment automatically offers an update option if the following conditions are met.
✓ The “Infotainment Online” online services are activated.
✓ An update of the navigation database for the current vehicle position or route destination is availa- ble.

Laatst bewerkt:

Johndoe44

Actief lid
Update... Ik moest vanmorgen in Almelo werken dus mijn vrouwtje zou de auto naar de garage brengen. Onderweg naar Almelo word ik door haar gebeld dat de auto niet meer reageert op de autosleutels. Het deed helemaal niets. Ze kreeg hem ook niet met klapsleutel open. Ze heeft onze derde auto maar gepakt omdat ze toch naar haar werk moest. In de tussentijd heb ik skoda mobiliteitsservice gebeld en zij hebben de sleutel bij mijn vrouw op het werk gehaald en naar ons huis gereden om de auto op te halen. Amundsen scherm reageert in ieder geval wel weer. Maar de accu was blijkbaar dus leeg vandaar dat de auto niets deed. Ze gaan kijken of ze kunnen vinden hoe dat kan. Heb net de dealer gebeld maar die was nu niet bereikbaar. Die zou me terugbellen... Ik wacht maar af. Wat een pech heb ik he

Alpha

Donateur
Update... Ik moest vanmorgen in Almelo werken dus mijn vrouwtje zou de auto naar de garage brengen. Onderweg naar Almelo word ik door haar gebeld dat de auto niet meer reageert op de autosleutels. Het deed helemaal niets. Ze kreeg hem ook niet met klapsleutel open. Ze heeft onze derde auto maar gepakt omdat ze toch naar haar werk moest. In de tussentijd heb ik skoda mobiliteitsservice gebeld en zij hebben de sleutel bij mijn vrouw op het werk gehaald en naar ons huis gereden om de auto op te halen. Amundsen scherm reageert in ieder geval wel weer. Maar de accu was blijkbaar dus leeg vandaar dat de auto niets deed. Ze gaan kijken of ze kunnen vinden hoe dat kan. Heb net de dealer gebeld maar die was nu niet bereikbaar. Die zou me terugbellen... Ik wacht maar af. Wat een pech heb ik he

Jeetje! Dat is geen leuke start. Ik leef met je mee!

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Heb net de dealer gebeld maar die was nu niet bereikbaar. Die zou me terugbellen... Ik wacht maar af. Wat een pech heb ik he
Dan hoop ik niet dat je word teruggebeld via het call center van ze...... want dan kun je wachten tot je een ons weegt.
Heb dit nu al meerdere malen meegemaakt dat ik de dealer belde en dan krijg je heel snel een dame van een call center
Die gaat je doorverbinden maar dan word er nooit opgenomen....
Mogen ze u terugbellen, wel de keren dat ik ja heb gezegd dan werd ik of 2 dagen later eens gebeld of moet nog gebeld worden.....
Heb nu een mobielnr gekregen van de planner achter de servicebalie van garage zelf....

CDK

Forumguru
Dat is echt balen! Bij een nieuw model kunnen kinderziektes voorkomen, maar leuk is dat niet.
Hopelijk wordt het snel en definitief opgelost.

Johndoe44

Actief lid
Update... amundsen scherm doet het toch niet... er is een module kapot. En die is niet op voorraad. Garage heeft het besteld en moet afwachten nu...

EdK

Forumguru
En ze hebben niet een Scala in de showroom staan waar ze hem uit kunnen trekken ??

Bovenaan Onderaan