Skoda SuperB 1.6 TDI bij Autoweek klokje rond

micky

Forumguru
Keurig, als elke auto zo de 260.000km zou halen waren we allemaal gelukkige rijders denk ik

Neptukker

Forumguru
Ik heb de aankondiging in de papieren versie gezien. Auto is van iemand die voor Autoweek werkt, een vormgever of zo.

Mettes

Forumguru
Echt sterk voor een 1.6 diesel.
De betrouwbaarheid van deze motor is hiermee wel bewezen.
Wat de 1.6 motoren van een Franse constructeur betreft,handelt het hier duidelijk over PSA.(Citroen’Peugeot)
Uit goede bronnen weet ik inderdaad dat deze motoren echt geen hoge kilometerstanden aankunnen.
Dealers hebben deze motor gewoon in stock liggen,wat mijn inziens genoeg zegt.
Op dit forum is de Peugeot 308 1.6 Hdi en de octavia greenline vaak vergeleken.
Mijn keuze is snel gemaakt als ik deze test bekijk.
Een ^plus^ voor deze motor.

Havana

Forumguru
Leuk filmpje.

Eén klein nuance. De keurmeester noemt de Superb "een enorm zware auto". Welnu, als je het gewicht afzet tegen directe concurrenten (die overigens ook nog fors kleiner zijn) dan is de Superb juist relatief licht.

Dat 1.6 blok van PSA is ook gebruikt door Ford en Volvo en dat is inderdaad een rampenplan. Roetfilter om de 120k vervangen...

turboturbo

Forumguru
1.6HDI (psa) - 1.6TDI (vag): 0 - 1
:cheer:

Edit; THP gewijzigd in HDI. THP is idd een turbo benzine motor met problematische geschiedenis. Iets met kettingen en dat is vag ook niet onervaren mee ;)

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Naast het motorische verhaal: (ik kan het filmpje niet bekijken?) > wat is de verdere conclusie?

Er zijn ook aardig wat mensen die een 1 .6 Tdi (bewust) vermijden. ;)

Octa Collection

Forumguru
Leuk filmpje, al vind ik dat zo'n vliegwiel wel langer mee moet kunnen dan 250000 km of is dat een onderdeel wat aan hevige slijtage te lijden heeft?
Zeker ook gezien het feit dat het km zijn die veelal snelweg zijn en zo te zien een nette berijder.

Neemt niet weg dat na de reparaties je een superb hebt die makkelijk de km stand kan verdubbelen.
Mooie auto en vag laat zien dat het wel kan met een 1.6 diesel

Stinger

Actief lid
Een aardige artikel. Ik vind het erg vreemd van de leasemaatschappij dat deze auto nog steeds mag rijden. De meeste leasemaatschappij eisen de auto meestal op. Anders blijft er niks meer over van de restwaarde. Ik ben erg benieuwd of de leasemaatschappij nog toestemming geeft om de gebreken te laten herstellen. Met name de vliegwiel, dat kan best prijzig zijn.

Mettes

Forumguru
@Hans O. De THP motoren zijn echt wel kleine benzinemotoren en geen diesels
Met deze benzinemotoren van BMW_origine zijn er eveneens veel problemen.(inwendige vervuiling)
De dieselversie’s zijn nog steeds Hdi’s van PSA.
Enige band met BMW is dat deze diesel ook in de Mini en de116d is gebruikt.
Echter in dit geval wel met een versnellingsbak ontworpen door BMW.

Laatst bewerkt:

Havana

Forumguru
Een aardige artikel. Ik vind het erg vreemd van de leasemaatschappij dat deze auto nog steeds mag rijden. De meeste leasemaatschappij eisen de auto meestal op. Anders blijft er niks meer over van de restwaarde. Ik ben erg benieuwd of de leasemaatschappij nog toestemming geeft om de gebreken te laten herstellen. Met name de vliegwiel, dat kan best prijzig zijn.
Is het niet ex-lease? Lijkt me logischer. Denk namelijk niet dat (met alle respect) een vormgever een Superb zakelijk kan rijden en ik zie ook niet in waarom zo iemand überhaupt een leasewagen zou krijgen. Kan er helemaal naast zitten natuurlijk.

Stinger

Actief lid
Is het niet ex-lease? Lijkt me logischer. Denk namelijk niet dat (met alle respect) een vormgever een Superb zakelijk kan rijden en ik zie ook niet in waarom zo iemand überhaupt een leasewagen zou krijgen. Kan er helemaal naast zitten natuurlijk.

Het betreft over een lease auto en geen ex-lease. Wordt ook duidelijk in het filmpje gezegd. En als men ook op de website van de rdw kijkt, dan staat de auto nog steeds geregistreerd als een leaseauto.

Noord26

Forumguru
Zakelijke eigenaar wil absoluut niet zeggen dat het een lease-auto is. Meer geeft RDW niet weer?

Bovenaan Onderaan