Agent327
Forumguru
Bij een G3 installatie start de auto altijd op benzine en rijdt hiermee totdat de koelwatertemperatuur zo'n 40 graden C. is, bij een warme start wordt ook op benzine gestart. Hierna schakelt het systeem zonder dat je het merkt (als het goed is) over op gas. Met mijn oude Volvo 960 (6 cyl.) duurde het ongeveer een kilometer voor dat de 40 graden was bereikt. Ik schat in dat het voor jouw auto een kortere afstand is. Ik kan niet zeggen of het benzine verbruik op 20% is vast te stellen omdat dit volledig afhankelijk is van je rijgedrag.
Als je dagelijks veel stadritjes maakt zal het benzinenverbruik hoger liggen dan dat je alleen maar snelwegkilometers maakt.
Ik wil je ook aanraden de benzinetank niet meer dan de helft te vullen omdat de benzine verouderd. Soms reed ik wel 4-5 manden met dezelfde voorraad benzine.
Overigens, In de Volvo 960 had ik een BRC installatie laten inbouwen en heb hiermee 140000km probleemloos mee gereden.
Als je dagelijks veel stadritjes maakt zal het benzinenverbruik hoger liggen dan dat je alleen maar snelwegkilometers maakt.
Ik wil je ook aanraden de benzinetank niet meer dan de helft te vullen omdat de benzine verouderd. Soms reed ik wel 4-5 manden met dezelfde voorraad benzine.
Overigens, In de Volvo 960 had ik een BRC installatie laten inbouwen en heb hiermee 140000km probleemloos mee gereden.