Skoda Superb Combi outdoor 3.6 V6 facelift

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd! Heel veel plezier er mee, rijden is een feest weet ik uit ervaring ;) Enjoy it!
 

CDK

Forumguru
Erg mooie wielen ook! Nu nog verlagen?? Dan is het helemaal Superb DIK ;) Maar echt m'n complimenten hoor! Heel mooi!
 

Cordoba

Forumguru
Mooie auto, met fraaie aparte look @bigjim al begint het bij mij wel te kriebelen: als ik de foto zie, krijg ik het gevoel dat er iets mist, maar ik heb geen idee wat.:pieker:
 

bigjim

Lid
Yep yep,

1 maand later dan verwacht (wegens 'speciale motor' en 'overload aan opties' dixit de garagist), stond hij dan toch eindelijk te blinken bij onze skoda garage. Kleine intro en huppakee, vertrokken...

Hij rijdt onwaarschijnlijk lekker. Comfortabel bij rustig cruisen, maar een leuk V6-geluid en dito gevoel als je de gas induwt. Op mijn GTI'tje (golf 5) had ik ook van die peddeltjes achter het stuur, maar die gebruikte ik eigenlijk nooit. Met deze grote machine, vind ik het wel iets hebben;)
Ik heb het sportchassis er overigens als optie bij genomen, waardoor hij iets verlaagd is. Door de combinatie met de 4x4, waardoor hij toch iets steviger/zwaarder aanvoelt dan mijn vorige superb combi (1.8 tsi), plakt hij nog meer aan de baan, maar voelt nog lekker comfortabel aan, dus perfect voor de toekomstige familie-uitstapjes... Eerste grote trip gaat over Duitsland, daar we zullen alvast snel genoeg geraken ;)


Aan te raden gadget overigens: de verwarmingsmodule... Met een druk op de knop kan je de auto op voorhand even laten afkoelen op een warme zomerdag, of laten ontvriezen 's ochtends in de winter. Vrouwtje helemaal gelukkig.. Ook de TV tuner is nice, moet je wel laten bijstellen aangezien die anders afspringt vanaf 5km per uur.
De betere geluidsinstallatie is ook wel een deftige aanwinst. Technisch ken ik er allemaal niet teveel van, maar het klinkt super(b). Zwart leder van binnen, met geventileerde voorzetels. Ook aan de afwerking kan ik niks aanmerken. Het L & K pakket had ook wel iets, maar ik hou niet van bruine zetels, no offense aan al wie dat wel heeft...
Ik heb trouwens enkele vrienden eens laten meerijden, niemand die kan begrijpen dat dit skoda is. The underdog rules.. Op zijn kont staat trouwens niets vermeld van de motorisatie, toch een beetje anti-diefstal en underdog effect..
En wat betreft het outdoor pack.. Ik had ook m'n twijfels, maar de combinatie van het wit metalic (moonwhite) met de zwarte velgen, zwarte dakrails, zwart leder binnenin en licht verduisterde ruiten, vind ik uiteindelijk echt wel 'proper'. Iedereen zijn goesting uiteraard ;)

Nog maar een paar kilometers gereden, maar nu al onwaarschijnlijk enthousiast. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, but I love my skoda ;) Moest er iemand twijfelen om ook dergelijke wagen te kopen, niet doen. Gewoon gaan met die banaan!

See ya,

J
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan