En ik was begonnen/ingehaakt in een topic over welke 18 inch banden kopen voordat ik hier inhaakte. En daar heeft Corne de Kluiver geantwoord:
@
Rudi-DSG, misschien idd een ander topic starten en aan de mods vragen om jouw vraag en dit antwoord te verplaatsen
Met mijn V6 heb ik 4 wiel aandrijving, dus sowieso geen wielspin, zelfs met ASR uitgeschakeld en gebruik makend van de launchcontrol lukt het vrijwel niet om de banden aan het piepen te krijgen.
Ik weet wel dat de 1.8 een erg agressieve vermogensopbouw heeft, tenminste dat is mijn mening, omdat ik daar eens mee proefgereden heb. Een agressieve opbouw al vanaf lage toeren heeft tot gevolg dat er wielspin kan ontstaan. Voorwiel aangedreven Octavia's en Superb's hebben naar mijn mening vanaf de 1.8 TSI toch al moeite om het vermogen in de 1e versnellingen goed op de weg te krijgen, dit heeft tot gevolg dat de hulpsystemen kunnen en zullen ingrijpen en dat kan gepaard gaan met schokken in de aandrijflijn, gedoseerd gas geven bij het wegrijden is dan de remedie.
Je kan testen wat de bak doet bij voluit accelereren of dat vloeiend gaat, daarna gas los laten uitrijden, automatisch terugschakelen moet ook vloeiend gaan in alle versnellingen, kort laten rollen in D en daarna in R mag ook niet gepaard gaan met stoten evenals kort achteruit en daarna in D.....
Verder kan je bij bijvoorbeeld @
ertromp in Apeldoorn of @
Antera in Breda middels VCDS laten checken hoe je koppeling er voor staat, dat is misschien ook nog een optie.