ik heb ook voor deze keuze gestaan.. totdat ik een wist dat ik een kleine kreeg en toen voor een 20% auto gegaan.. (uit angst
) Dat doe ik bij de tweede wel weer anders... Let wel.. als je eenmaal power of chip gewend bent.. is minder power... ECHT minder.
Beamer 3 is aardig.. maar inderdaad zwaar geknepen. Ook de 184pk versie is zeer en zeer saai, prima voor dagelijks gebruik hoor. Automaat is nog saaier. RWD is overgewaardeerd, 98% merkt het niet 1% rijdt op circuit en 1% speelt in de sneeuw... ik vind het een zwaar marketing argument.
Voordat ik naar de skoda ging, heb ik hiernaar gekeken en gereden;
Volvo V40 T5
lekkere 5cyl.. heerlijk geluid, ook rattesnel! (te kleine achterbak opening, waardoor het frame van een mtb er niet in past)
Volvo V60 T4 R design..
standaard staat handrem erop.... die was gewoon niet vooruit te branden vergeleken met de T5!
BMW 118i (125 hadden ze niet staan),
zeer zeer zeer zeer zeer saai. Wetend dat de achterklep aan de binnenkant niet eens was meegespoten, premium me kont.. wat was dat slecht tov een Audi
Seat Leon
ik vond die te karig qua interieur, grijs plastic.. duidelijk de minste in de VAG group qua afwerking. het was een 1.8, die verders prima hoor, maar Seat is niet mijn ding.
Merc A.
kreeg alleen de 154pk mee.. ik vond het ook mwoa voor veel geld.
Golf GTI
ik reed met de normale versie niet de performance.... aardig maar mwoa this een golf en dat vind ik jammer..
Alfa QV
leuk maar haalt het niet.. voelde ook minder solide aan (?!) en specs kwamen er niet uit..tov ik vond het tegenvallen. Trouwens gedateerd model..
Ford Focus station ST
geweldig bak, erg agressief en mooie vermogensloop maar heb ik laten liggen ivm de recaro stoelen. Na 30 min had ik geen bloed meer in mijn benen. Rommelig interieur!
Megane RS
fantastische auto om te rijden maar je wordt wel erg moe van dat "hardcore" als je naar Z-Frankrijk moet rijden met je gezin
Volgens mij hebben ze nu ook een snellere station las ik op Autoweek, maar 0-100 was nog niets van 8s geloof ik.
Is een S3 geen optie? 300pk en 380Nm, 0-100 +- 5s! lease 900e