Ik heb geen (semi-)elektrisch aangedreven auto gekocht.
Qua rijden zou dat waarschijnlijk bijna altijd wel kunnen, zonder onderweg bij te laden.
Maar wat is een 2e hands nog waard met een gebruikte accu? Hoeveel laadcicly heeft ze al achter de rug?
Het accupakket maakt een belangrijk deel van de prijs uit. En meestal kan je niet 'even' een accu wisselen, ze maakt steeds meer deel uit van de constructie. Of zodanig gemonteerd dat je de auto beter eerst kan slopen (Tesla).
En als ik de auto plots een fiks aantal weken niet gebruik, hoe is het dan gesteld met de accu?
Nee, ik laat haar niet al die tijd aan de laadpaal staan.
Kan ik meteen wegrijden, en 200 km afleggen? Ook als ik eerst een fikse rit achter de rug had, en de auto zo laat staan?
Ik zie te veel onzekerheden, dus ik houd het bij benzine (gezien mijn 15k/jaar), eventueel als alternatief hybride, of waterstof. Want accu'tje wisselen zie ik ook niet zo zitten. Hoe weet ik dat die nog capabel genoeg is?
:-) ik koop een nieuwe auto mét accupakket. Dan omruilen voor een oude, gebruikte, om verder te kunnen rijden?
Ook de ANWB kon of wilde mij niets vertellen. Dus rijd ik een zuinige Fabia, mijn bijdrage aan het milieu.
(Of toch maar terug naar de Stanley stoomautomobiel? die reed ook al meer dan 100 km/h, op alles wat branden wilde.)