Skoda's eerste elektrische auto op komst

Fabia 123

Forumguru
Ach dat hoor ik nu al 20 jaar en er blijken nog steeds haken en ogen aan te zitten.....
En je kunt gerust gelijk hebben hoor maar mot t nog maar zien....

Mee eens, Er zijn doorbraken in ontwikkeling nodig om andere brandstoffen rendabel te maken.
Moeilijk te voorspellen wanneer dat gaat gebeuren. Willy Wortel heeft nog geen succes.
 

ronald_j

Actief lid
Probleem bij waterstof is dat je het niet vloeibaar kunt drukken zoals lpg. Je hebt dus een fikse druk nodig en daarbij forse koeling. Alle complottheorieen ten spijt ligt het nog vooral aan praktische bezwaren. Maar er wordt al veel onderzoek gedaan aan methoden om waterstof aan vaste stof te binden. Dat zou de doorbraak kunnen geven. Ook voor batterijen wordt veel gedaan om de capaciteit te verhogen. Als je veel minder batterij nodig hebt, dan wordt de mileu impact ook minder. Vergeet niet dat men vroeger ook dacht dat die rare lawaaiige stinkende machines nooit een goed paard zouden gaan vervangen.
 

Frank

Forumguru
die hybrides(zelf porsche) en vooral elektrische zoals tesla zijn in belgie zeer in trek.
Waarom ???
Lage Co2 op "papier"
Aftrekpost voor bedrijven van een elektrische wagens 120 procent !!!!!!! :sterretjes:

Please doe een beetje research voor je onzin uitkraamt...

De hybrides hebben maximum 100% aftrekbaarheid, geen 120. En de overheid realiseert zich dat het te hoog is.

En een tesla met een verbruik van 12l benzine per 100km, moet wel een speciaal beest zijn
 

leon-cupra

Forumguru
Please doe een beetje research voor je onzin uitkraamt...

De hybrides hebben maximum 100% aftrekbaarheid, geen 120. En de overheid realiseert zich dat het te hoog is.

En een tesla met een verbruik van 12l benzine per 100km, moet wel een speciaal beest zijn
denk dat je beter het bericht van oco zelf nog eens naleest. Hij spreekt over de aftrekbaarheid van een ELEKTRISCHE wagen en die is voor een vennootschap nog steeds 120% ;)
 

Frank

Forumguru
Euh hij geeft wel het voorbeeld van een hybride Porsche in de rest van zijn post, "lage CO2 op papier", verbruik 12/100km enz
 

oco1979

Forumguru
""Aftrekpost voor bedrijven van een elektrische wagens 120 procent !!!!!!! :sterretjes:""

Had ik vermeld!!!!!!!!!

Hybride kwam ook in het bericht voor...... beter lezen dan me eerst beschuldigen van zever.

Zoals leoan-cupra ook vermeld.

Das wel voor "Belgie" van nederland weet ik het niet.(sta ook in bericht)
 

Hetzer

Forumguru
Mooi hoor

Verwachtend dat er ook een "b" klasse e-model ter grote van de Fabi/Rapid komt, zou een mooie opvolger zijn voor onze huidige f-3
Met actieradius van 500km, is dat meer dan genoeg

skoda-toont-conceptcar-als-startschot-elektrisch-modellengamma.jpg
 

fanSkoda-VW

Forumguru
Ik heb geen (semi-)elektrisch aangedreven auto gekocht.

Qua rijden zou dat waarschijnlijk bijna altijd wel kunnen, zonder onderweg bij te laden.
Maar wat is een 2e hands nog waard met een gebruikte accu? Hoeveel laadcicly heeft ze al achter de rug?
Het accupakket maakt een belangrijk deel van de prijs uit. En meestal kan je niet 'even' een accu wisselen, ze maakt steeds meer deel uit van de constructie. Of zodanig gemonteerd dat je de auto beter eerst kan slopen (Tesla).

En als ik de auto plots een fiks aantal weken niet gebruik, hoe is het dan gesteld met de accu?
Nee, ik laat haar niet al die tijd aan de laadpaal staan.
Kan ik meteen wegrijden, en 200 km afleggen? Ook als ik eerst een fikse rit achter de rug had, en de auto zo laat staan?

Ik zie te veel onzekerheden, dus ik houd het bij benzine (gezien mijn 15k/jaar), eventueel als alternatief hybride, of waterstof. Want accu'tje wisselen zie ik ook niet zo zitten. Hoe weet ik dat die nog capabel genoeg is?
:-) ik koop een nieuwe auto mét accupakket. Dan omruilen voor een oude, gebruikte, om verder te kunnen rijden?

Ook de ANWB kon of wilde mij niets vertellen. Dus rijd ik een zuinige Fabia, mijn bijdrage aan het milieu.
(Of toch maar terug naar de Stanley stoomautomobiel? die reed ook al meer dan 100 km/h, op alles wat branden wilde.)
 

Fenrir

Lid

Als'm dit wordt: mooi! Zou na Tesla één van de eerste 'normaal', mooi vormgegeven productiewagens in het 'ecologische' gamma zijn. Wat in Azië tegenwoordig ontworpen wordt, doet me toch serieus de wenkbrauwen fronsen. Een auto met alternatieve aandrijfbron staat daar gelijk aan "zo speciaal mogelijk doen" op vlak van design. Hoe vreselijk is die Toyota Mirai niet!
Doe me dan maar deze van Skoda :dankje: Dit ontwerp toont volgens mij ook de richting waarin de facelift van de Superb naartoe gaat, en dan vooral de neus met driehoekige lichtblokken.
 
@Fenrir, ik denk dat je de e-Golf, A klasse en de Focus even over het hoofd hebt gezien? Daar is niets raars aan dacht ik...

Heb laatst de spy shots van de nieuwe Leaf al gezien die eind dit jaar voorgesteld wordt. Maar die word ook niet zo spannend meer als zijn voorganger. En ik ben bang dat mijn Octavia eerder vervangen moet worden dan dat de Skoda EV voor mij betaalbaar wordt......
 

Fenrir

Lid
Je hebt gelijk Frankie.
Ik bedoelde eigenlijk de ontwerpen voor modellen die enkel ontwikkeld zijn voor die technieken.
Ik weet wel dat er conventionele modellen met die techniek bestaan, maar die zijn gewoon omgebouwd daarvoor, en er niet specifiek voor ontworpen.
 
Bovenaan Onderaan