Slecht aanslaan O3 GL

AndreM

Forumguru
Update 26-2-15

Auto is de hele nacht aan de vacuüm monitor geweest.
En is de regelunit en turbo gecontroleerd op vacuüm.
Ik schrok me een hoedje toen ik hem in de vitrinekast zag staan.
Ik dacht dat hij helemaal vacuüm gezogen was. :deuk:

Gelukkig was het niet mijn auto en bleek de vacuüm goed te zijn.
Omdat er toch iets ondernomen moest worden is de vacuüm lucht regelklep vervangen die de lucht toevoer regeld vanuit het luchtfilter en is het afwachten of het hiermee verholpen is.

image.jpg

s-line

Forumguru
Update 26-2-15

Auto is de hele nacht aan de vacuüm monitor geweest.
En is de regelunit en turbo gecontroleerd op vacuüm.
Ik schrok me een hoedje toen ik hem in de vitrinekast zag staan.
Ik dacht dat hij helemaal vacuüm gezogen was. :deuk:
Bekijk bijlage 35349
Is nogal een verschil zeg een o3 of een o2,maar goed ik zou blij zijn als ze van je o3 een o2 kunnen maken door vacuum.
Vele male mooier!

Jasper-RS

Forumguru
Wij hebben hetzelfde met onze bedrijfs vw caddy 1.6tdi . Als het kouder is dan 5 graden start hij erg moeilijk. De auto is al meerdere maken bij de dealer geweest. Accu is verwisseld, startmotor, meerdere maken uitgelezen en mee genomen door de chefwerk plaats om de koud start te testen. Nu blijkt er 1 cilinder te zijn met compressie verlies. dit blijkt wel eens vaker voor te komen bij de 1.6 tdi werd gezegt door Pon. Caddy is bijna 3 jaar en 23d km maar van garantie is geen sprake meer zeggen ze. Is toch belachelijk. Zijn nu in gesprek met de dealer hoe dit op te lossen. Dus laat ze de compressie eens meten

AndreM

Forumguru
Wij hebben hetzelfde met onze bedrijfs vw caddy 1.6tdi .

Niet helemaal hetzelfde, die van mij start normaal s' morgens.
Echter na ongeveer 30 sec. of langer gaat het voorgloeilampje knipperen en werkt de turbo niet.
Na opnieuw starten werkt de auto weer de hele dag normaal

Cordoba

Forumguru
Wat ook nog een optie is: het probleem op problemcar plaatsen, daar kijken zowel veel beroeps als amateurs, en als bij bijvoorbeeld een VW een vergelijkbaar probleem bekend is, heb je goede kans dat je de juiste tip krijgt.

AndreM

Forumguru
Wat ook nog een optie is: het probleem op problemcar plaatsen, daar kijken zowel veel beroeps als amateurs, en als bij bijvoorbeeld een VW een vergelijkbaar probleem bekend is, heb je goede kans dat je de juiste tip krijgt.

Zijn erg sterk verouderde modellen die genoemd worden.
Zoek ik bij Skoda naar de Octavia 2013, komt niet in het zoek overzicht voor.
Wat ik in het overzicht ziet staan is tot 2010

Bovenaan Onderaan