Slecht zicht bij regen?

Goedemorgen,

Ik heb de volgende vraag. Bij mijn Fabia Combi Greenline (uit 2011) heb ik bij regen op de snelweg het probleem dat de regen zodanig wegloopt langs de voorruit dat ik niet meer in mijn linker en rechter achteruitkijkspiegel kan kijken....... Hebben meer mensen hier last van?? En is dit op te lossen????

Ik hoor het graag.

Groeten,
René

Zelf heb ik geen Fabia maar je zou eens kunnen proberen met een product op de ruiten aan te brengen bv Rain X.
Hierbij is het mogelijk dat het water een andere richting aanneemt bij het aflopen van de voorruit.

RefleCs

Forumguru
Hier is ook al een ander draadje over. Ik heb hetzelfde probleem. De gootjes langs de voorruit zijn niet toerijkend om het water af te voeren richting het dak. Er is geen oplossing voor. In het andere draadje wordt gesproken over de ruiten schoon te maken en te behandelen met een water afstotend middeltje. IMHO moet skoda hier wat aan doen en is het een ontwerp fout.

Dit is het betreffende draadje: http://www.skodaforum.nl/board/f44/zeer-beperkt-zicht-regen-12853.html

Bedankt voor de snelle antwoorden!!! Heb al even in het andere draadje gekeken en daar kwamen ze ook uit op RainX of iets soortgelijks. Ga dat maar proberen.

Mark

Banned
Roomster heeft dit probleem ook, raar dat ze er niets aandoen want het is wel heel hinderlijk.

Chatslet

Forumguru
Gewoon een setje windgeleiders er op zetten. Kost 50 euro bij superskoda.com en schijnt dat je het makkelijk zelf kunt doen.

turboturbo

Forumguru
rain-x

Nee maar, is dit probleem nou nog niet opgelost?! Hier staat de Fabia I al bekend om!

En over die Rain-X: ik heb het een tijd gebruikt (las het als tip ergens, voor de Fabia I), maar het kent 1 groot nadeel. Bij vochtig weer, na een regenbui of 's ochtends vroeg, blijven er allemaal druppeltjes water 'kleven' of staan op de ruiten waarmee je het hebt behandeld. Ik kan dus - alsnog - vaak niet door mijn buitenspiegels kijken, én niet door mijn zijruiten (gevaarlijk!) bij vetrek. Meestal waait het er alsnog af, maar dan zit ik al op de snelweg. Ik heb nu een trekkertje in de auto liggen om.... mijn met rain-x behandelde ruiten dus watervrij te maken... :crazy:

Het werkt fantastisch als het plensweer is, tijdens het rijden. Het water wordt keurig supersnel afgevoerd langs de zijruiten en daarme is de zichtbaarheid in je buitenspiegels zeker een stuk beter, dan wanneer je probeert door een soort aquarium naar buiten te kijken.

't is treurig, maar rain-x vind ik persoonlijk geen oplossing. Je bent van de regen in de drup, met dat spul :uitlachen:

RefleCs

Forumguru
Hmm misschien maar eens een handtekeningen actie starten en bij pon persoonlijk aanleveren....

RefleCs

Forumguru
Hmm appart. Bij regen als vandaag loopt alles wat de wissers van de voorruit vegen over de 2 voorramen heen. Kortom het gootje langs de voorruit kan het water niet afvoeren. Een en ander is natuurlijk afhankelijk van de rijwind. Op binnenwegen (langzamer) heb ik er geen last van. Op de snelweg alleen maar.

Ridley

Forumguru
Ik herken dit wel, echter zie ik dit niet echt als een probleem. Gewoon rechts houden (of volle bak links) en vooral niet achteruit rijden op de snelweg, heeft bij mij nog nooit tot problemen geleid :smirk:

RefleCs

Forumguru
Haha, maar netjes is anders. Ik vind het wel hinderlijk bij inhaal manourves van bijvoorbeeld vrachtwagens of bij in/uitvoegen het zicht in mijn spiegels is dan namelijk geheel weg.

Hetzer

Forumguru
ik herken dit probleem, echt niet, niet bij mijn eerste 2 fabia-2 combi's en ook niet met mijn huidige HB

peperskoda

Forumguru
Volgens mij is hier elders op dit forum ook al eens over gesproken. Persoonlijk vind ik Rain-X een prima oplossing ik ben namelijk niet te beroerd om voor vertrek mijn ramen even droog te maken....

Ik herken het probleem wel, maar niet echt bij mijn fabia 2, voor mijn werk rijd ik ook in een VW Golf Variant en die heeft het probleem zeer duidelijk en ook hinderlijk. Gelukkig mijn faab niet :)

Skoody Boo

Actief lid
IMHO moet skoda hier wat aan doen en is het een ontwerp fout.

Zou wel eens een keuze kunnen zijn met het oog op stroomlijn.

Ik heb er zelf eerlijk gezegd niet zo'n probleem mee, het zicht is inderdaad flink minder, maar ook weer niet zo dat je er niet mee kunt rijden. Ik kan nog wel beoordelen of ik een baantje kan wisselen in ieder geval, en even over de schouder kijken helpt ook.

CharlesTucker

Forumguru
Ik had in m'n Zafira best wel last van dit probleem, en dat is nu niet bepaald een toonbeeld van stroomlijn :). Ook werden in slecht weer de spiegels zelf heel erg smerig. Baantje wisselen ging uiteraard wel, maar inderdaad nog wel een keer extra over de schouder kijken. Ik was blij te merken dat bij de O2 dit probleem helemaal niet speelt, zowel de zijruiten als de spiegels blijven mooi schoon. Misschien heeft het ook iets te maken met de grootte van de spiegels, die van de O2 zijn nogal fors (zeker t.o.v. de Zafira), soms hier wel omschreven als Mickey-mouse oren, maar ik vind het prima zo. Eerlijk gezegd heb ik geen idee of de Fabia ook van die forse spiegels heeft.

Spector

Forumguru
Heb het tot nu in elke wagen gehad dat het overtollige water van de vooruit over de zijramen loopt bij hevige regenval. Misschien ligt het aan de snelheid waarmee je rijdt?? Veel hinder ondervind ik er verder niet van.

Bovenaan Onderaan