Slijtage mattenset

basf

Nieuw lid
2 jaar oud en al een jaar met en gat in de mat, geen goede kwaliteit na 1 jaar al flinke slijtage

renYek

Lid
Mijn mat aan bestuurderzijde is ook al helemaal door. Nu zo'n 64k op de teller, maar het ding is al maanden kapot. Bij mijn vorige O2 waren ze ook snel kaduuk.

Vandaag bij Verdaat een rubberen mattenset besteld voor iets meer dan 3 tientjes. Als het goed is zijn ze morgen al binnen :)

Michel

Forumguru
Afgelopen vrijdag zag ik dat er bij mijn Octavia na iets meer dan 34.000 km al een gat in de mat aan de bestuurderszijde zit. Vreemd genoeg op de plek waar ik normaal gesproken mijn linkervoet neerzet bij het koppelen/ontkoppelen. En laat ik nou voornamelijk snelweg rijden en dus niet heel veel hoeven schakelen.

Ik weet niet of de diverse matten, die door Skoda dealers worden geleverd, allemaal van dezelfde leverancier worden betrokken, maar deze matten (afkomstig van S-Point, inclusief bijbehorende opdruk) zijn kwalitatief duidelijk minder dan de matten die ik in mijn Fabia had. Na bijna 80.000 km zaten er alleen maar twee deuken in die mat.

renYek

Lid
Vrijdag de rubberen matten opgehaald en meteen erin gelegd. Lijkt me knap dat ik daar een gat in krijg! Een collega van me is ze nu in aan het wijden, want die is nu met mijn O2 op wintersport. Ik rijd nu een weekje in een A3, ook geen straf (wel een stuuuuuuk kleiner).

hemi24

Forumguru
Zoals al eerder aangegeven, ook mijn matten zijn zeer slijtagegevoelig.

Na 30k, waarbij ik hoofdzakelijk op de cruise rijd en waarvan ca 10k de rubbermatten erin hebben gelegen, brokkeld de onderkant van de bestuurdersmat volledig af..!

Aangekaart bij de dealer, maar die mag van Pon en leasemij pas vervangen als er een gat in zit..!

Van de leasemij kan ik hier nog iets bij voorstellen, maar Pon laat hier naar mijn bescheiden mening toch echt een grove steek vallen!!!

Je mag toch verwachten dat een mat, bij redelijk gebruik wel zo'n 60-75k mee zou mogen gaan..!

Wijnand850

Forumguru
Mijn mat is na 33000km in 8 maanden, met veel cruise control, nu zo slecht dat het bijna gevaarlijk wordt. De mat krult zich regelmatig zo op, dat 'ie in de weg zit voor de pedalen. Volgende week gaat de auto voor een beurt, en dan wil ik er een fatsoenlijke kwaliteit mat in hebben. Zijn er nog alternatieven voor de rubbermat? Ik vind die dingen namelijk zo lelijk...

Michel

Forumguru
Het liefst wil ik ook "gewone" stoffen matten en geen rubbermat. Als je veel op een bouwterrein komt, kan ik me zo voorstellen dat die dingen wel handig zijn, maar voor alledaags gebruik vind ik ze ook niet mooi.

Feit is dat de kwaliteit van de matten, in ieder geval aan de bestuurderszijde, te wensen overlaat. Alle suggesties voor betere stoffen matten zijn welkom!

Captain Hook

Forumguru
Het is echt opvallend hoe blijkbaar de afgelopen jaren de gebruikte matten van steeds beroerdere kwaliteit zijn...
:biggthumpdown:
Die van mij liggen er sinds 2005 in, al meer dan 170.000km lang. En zijn nog in uitstekende staat.

Kobossen

Nieuw lid
Mattenset

De mat van mij is nu na 90.000km behoorlijk aangevreten door de muisen die blijkbaar in mijn O2 wonen. Maar volgende week worden ze tijdens de beurt vervangen voor een nieuw setje.

Word bij de 1.9 TDI dan trouwens ook de distributieriem meegenomen met onderhoud ??

EdK

Forumguru
Feit is dat de kwaliteit van de matten, in ieder geval aan de bestuurderszijde, te wensen overlaat. Alle suggesties voor betere stoffen matten zijn welkom!

Gek he dat de bestuurderszijde sneller slijt, de plek in de auto waar het meest gezeten word.

Maar Skoda schijnt 3 kwaliteitssoorten in matten te hebben en dan nog de rubbermat.
Dus ff vragen wat de 3 verschillen kwa kwaliteit en prijs zijn en dan je keuze maken.

hemi24

Forumguru
Heb het al een keer bij de dealer gevraagd, kwam ik weinig verder mee, aangezien er weinig meer info is als het nietszeggend plaatje uit de folder...
De goedkopere versie (zwart-grijze) zijn uit mijn ervaring beter dan de af fabriek elegance versie! Oogt in elk geval ook een stuk goedkoper, maar goed, je kunt ook niet alles hebben...

@Kobossen: distributieriem voor de 1.9TDI PD is bij 150k aan de beurt, als ik me niet vergis.

Michel

Forumguru
Het is inderdaad niet zo gek dat de bestuurderszijde sneller slijt. Om die reden zijn ze ook steviger ter hoogte van de pedalen gemaakt, maar dat helpt dus niet.

Maar ook de andere matten zijn kwalitatief niet echt geweldig. Bij de mat rechtsachter is een deel van het stiksel al losgekomen, terwijl daar niet vaak iemand zit.

hemi24

Forumguru
Gisteren de matten uitgeklopt, aangezien ik meerijders had gehad met ernstige modderschuiten...
Schrok er zelf van hoe hard die onderlaag sinds de laatste keer is afgebrokkeld!
Na 33k is er nog ongeveer 40 van de berubberde onderlaag van de bestuurdersmat over. Zeg maar de uiterste hoeken...
Beneden elk peil..!

Rallye

Forumguru
Vandaag de auto maar eens gewassen. Kleine beschadiging op de velg rechtsvoor en, na slechts 77.000 km: een gat in de mat, bij het gaspedaal.

MennoW

Forumguru
+- 7000 km en die van mij beginnen ook al.
onderkant brokkelt en boven kant komen er grijze vlekken in van het bind middel wat uit elkaar valt.

Wasmachineman

Forumguru
Mijne na ruim 150k km zien er nog goed uit. Een klein kaal plekje maar geen gaten te zien. Er staat een logo(S-Point) op van de dealer, beetje velours uiterlijk hebben ze....

hemi24

Forumguru
Afgelopen week bij de dealer geweest en de oplossing is vrij simpel:

Kreeg een nieuwe set matten met het logo van de dealer erop, welke zo goed als identiek zijn aan de originele velours matten, echter hebben deze wel een fatsoenlijke onderlaag.

Blijkt dat de dealer deze matten elders betrekt.

Zal binnenkort eens een foto maken van de versleten originele mat (30.000km) en de nieuwe...

Bovenaan Onderaan