Software RNS 510

nomad

Senior Member
Voicecontrol moet vrijgeschakeld worden en werkt alleen met de af-fabriek bluetooth carkit (of losse microfoon).
Je kunt ook de mute knop op het stuur laten omprogrammeren tot voicecontrol knop.

Hey iedereen,

Misschien nog is even een vraag, ik heb vandaag ook de voicecontrol ingeschakeld echter bij het navigatie gedeelte gaat het fout; bij het ingeven van een straat of gemeente loopt ie helemaal vast. Enkel een reset kan het toestel terug losgooien.

Iemand een idee aan wat dat ligt ?

mvg,
Tim

Ralph

Lid
Ik heb toevallig eerder dit probleem gelezen op internet.
Kan zijn dan via vag-com opnieuw aangemeld moet worden of firmware moet opnieuw ingelezen worden!

nomad

Senior Member
Nee hoor :grin:
Kwestie van originele kaarten gebruiken.
BMW kaarten geven dit probleem. Originele V4, V5 niet.

MuiZ

Nieuw lid
is er nog verschil in firmware voor de type RNS510 ?
of kun je zowel de 1### als de 2### versie gebruiken?

WillemJan

Forumguru
Nee hoor :grin:
Kwestie van originele kaarten gebruiken.
BMW kaarten geven dit probleem. Originele V4, V5 niet.
Ik heb geen problemen met de 2664 in combinatie met de BMW kaarten. Wel heb ik eerst de BMW kaart ge-installeerd en later pas de firmware update uitgevoerd.

Alles loopt als een zonnetje!

For my few cents... Willem-Jan

MuiZ

Nieuw lid
en vanwaar die ### ?
of er verschil bestaat in de 1000 of 2000 versies , zijn deze beiden toepasbaar ?

of is de 1000 versie voor een eerder model 510? en de 2000 voor een nieuwere uitvoering van de 510?

heb zelf een OCT II uit 2008

Dannyvd

Nieuw lid
Heb (na heel veel moeite) mijn rns510 voorzien van de nieuwe firmware.
Als ik nu op de toets druk om voice control te activeren krijg ik de melding
dat deze niet in het nederlands beschikbaar is....
Iemand enig idee

Dannyvd

Nieuw lid
Ja natuurlijk dat had ik nog niet gedaan,ik heb vandaag voor het eerst internet............Typ jij voor de grap even voice control in en geef mij dan even het linkje met het antwoord op mijn vraag als het voor jou zo eenvoudig is.....Je krijgt dan 9 topics met in totaal 1500 antwoorden en opmerkingen.

Ik heb de firware versie 2664 op de Columbus gezet. Alles in de Columbus schijnt te werken. Alleen mijn stuurwielbediening werkt niet meer. Is er een aanpassing of dergelijke die aangezet/veranderd moet worden om het weer werkende te krijgen?

Dannyvd

Nieuw lid
Het blijkt zo te zijn dat je twee file namen moet omwisselen.

1. Extract files PQTABLE and SKTABLE from image (use magiciso or ultraiso). Files can be found from path: \VUCI\B101\RNSMIDEC\PROG
2. Switch the filenames by just renaming SKTABLE to PQTABLE and vice versa
3. Overwrite the renamed files back to image and save the image. Burn this image to DVD or CD.
4. Load or reload the Firmware to your RNS-510 using the steps below.
5. Voilá? buttons are back!

Ik moet je wel waarschuwen,ik heb dit zelf ook geprobeerd,en vervolgens ben ik anderhalve dag bezig geweest om de columbus weer aan de gang te krijgen.
Hij doet het nu wel weer,alleen nog steeds zonder stuurwiel bediening.

Het blijkt zo te zijn dat je twee file namen moet omwisselen.

1. Extract files PQTABLE and SKTABLE from image (use magiciso or ultraiso). Files can be found from path: VUCIB101RNSMIDECPROG
2. Switch the filenames by just renaming SKTABLE to PQTABLE and vice versa
3. Overwrite the renamed files back to image and save the image. Burn this image to DVD or CD.
4. Load or reload the Firmware to your RNS-510 using the steps below.
5. Voilá? buttons are back!

Ik moet je wel waarschuwen,ik heb dit zelf ook geprobeerd,en vervolgens ben ik anderhalve dag bezig geweest om de columbus weer aan de gang te krijgen.
Hij doet het nu wel weer,alleen nog steeds zonder stuurwiel bediening.

Had jij een af fabriek ingebouwd systeem?

Dannyvd

Nieuw lid
Ja deze zat er in. Ik heb de auto compleet met columbus en bluetooth carkit besteld.
Hij gaat nu volgende week vrijdag naar de dealer,vraag ik gelijk even of ze er naar willen kijken.
Ik heb ook het idee dat het uitmaakt welk soort cd`s je gebruikt (cd-r of cd+r) Maar dat kan ik ook mis hebben.
Het heeft mij in ieder geval 5 cd-r, 2dvd+r en 1 cd-rw gekost om hem weer aan de praat te krijgen. Hij bleef tijdens het updaten constant vastlopen en gaf dan een error code 010302 als ik het me goed herinner. Uiteindelijk lukte het met de dvd-rw.

Danny,

Wat je in eerste instantie beschreef met het verwisselen van die bestanden. Werkt niet!!! Ik ben verder gaan zoeken op internet en heb nu wel firmaware gevonden en op mijn Columbus gezet. En het stuurwiel werkt ook weer. De link staat halverwege deze site.

http://www.my-gti.com/1200

Succes ermee.

Bovenaan Onderaan