Software RNS 510

Mr Vissie,

Hoe zijn je bevindingen nu dat je er twee weken mee gereden hebt? Doet alles het nog na behoren na je firmware upgrade? Geen rare dingen bemerkt?

Mr Vissie,

Hoe zijn je bevindingen nu dat je er twee weken mee gereden hebt? Doet alles het nog na behoren na je firmware upgrade? Geen rare dingen bemerkt?

Ik heb geen problemen ondervonden van de upgrade, zowel voor Columbus als het stuurwiel niet.
Was wel alles wat op de HDD stond kwijt en ben behoorlijk lang bezig geweest om alles weer terug te zetten. En heb meteen V6-kaart erop gezet.

De problemen die ik eerst had met de "orginele" firmware zijn verdwenen. Dus ben blij met deze upgrade. En zeker een aanrader om te installeren.

jali

Nieuw lid
welke F/W gebruikt

Kun je aangeven welke versie je gebruikt hebt?
Er staan er momenteel 3 - 1 x van Briskoda (niet meer bereikbaar) en 2 van VW.

Vannochtend versie 6 voor de RNS510 in m'n auto gedaan, op het werk aangekomen (45 min later) was hij nog niet klaar. Ik heb toch de auto maar uitgezet...

Iemand enig idee hoe lang de update duurt / hoe ik kan zien of versie 6 er inderdaad op staat?

Bedankt

jali

Nieuw lid
Vannochtend versie 6 voor de RNS510 in m'n auto gedaan, op het werk aangekomen (45 min later) was hij nog niet klaar. Ik heb toch de auto maar uitgezet...

Iemand enig idee hoe lang de update duurt / hoe ik kan zien of versie 6 er inderdaad op staat?

Bedankt

Ik heb de installatie gedaan terwijl de auto geparkeerd stond, duurde 30-45 minuten.
Als ik het goed begrepen heb dan stopt de installatie tijdens het rijden, dus waarschijnlijk zal de install straks wel klaar zijn.

Ik heb de installatie gedaan terwijl de auto geparkeerd stond, duurde 30-45 minuten.
Als ik het goed begrepen heb dan stopt de installatie tijdens het rijden, dus waarschijnlijk zal de install straks wel klaar zijn.

Ik heb hem stilstaand gedaan en volgens mij duurde het ongeveer 50 minuten. Ik ben echter ook benieuwd hoe je kan zien of versie 6 geinstalleerd is. Het enige wat ik merkte was dat mijn map preferences (tonen van pompstations en parkeergarages) ge-reset waren.

Iemand enig idee?

jali

Nieuw lid
Ik heb hem stilstaand gedaan en volgens mij duurde het ongeveer 50 minuten. Ik ben echter ook benieuwd hoe je kan zien of versie 6 geinstalleerd is. Het enige wat ik merkte was dat mijn map preferences (tonen van pompstations en parkeergarages) ge-reset waren.

Iemand enig idee?

Ik heb het ontdekt doordat nu een aantal wegen wel aanwezig waren welke er voor die tijd niet waren.

Op de terugweg de DVD er opnieuw ingestopt wilde bij niet meer updated. Dus ik hoop/denk dat de update misschien toch compleet is. Ik heb wel nieuwe POI (zoals flitspalen) alleen zie ik deze niet met een icoontje :(

Bedankt

jali

Nieuw lid
Op de terugweg de DVD er opnieuw ingestopt wilde bij niet meer updated. Dus ik hoop/denk dat de update misschien toch compleet is. Ik heb wel nieuwe POI (zoals flitspalen) alleen zie ik deze niet met een icoontje :(

Als je de flitspalen niet ziet dan moet je helaas een andere DVD opsporen
[moderatorbreak]geen verwijzingen naar dat soort sites vermelden. Zie de forumregels over Warez :regels:[/moderatorbreak].
Sorry, even niet aan gedacht

Er zijn 2 versie's in omloop, de eerste leverde bij een hoop mensen het probleem op dat de icoontjes niet zichtbaar waren.
De 2de versie lost dit probleem op, houdt wel in dat je nogmaals een DVD moet instaleren.

Als je de flitspalen niet ziet dan moet je helaas een andere DVD opsporen (bv <knip>).
Er zijn 2 versie's in omloop, de eerste leverde bij een hoop mensen het probleem op dat de icoontjes niet zichtbaar waren.
De 2de versie lost dit probleem op, houdt wel in dat je nogmaals een DVD moet instaleren.

Gaat dat installeren vanzelf of moet ik dan de cdrom.toc aanpassen oid?

sthx001

Nieuw lid
Wat meg een firmware update kosten bij de dealer?? Ik heb onlangs een update laten uitvoeren. Kreeg deze week de rekening van EUR 50,= Ik was uitgegaan van service.... Was dus wel een tegenvaller...

@sthx001: hoe oud is jouw auto?? Ik heb nl recent ook een firmware update laten uitvoeren en volgens de dealer valt dat onder de garantie. Mijn auto (O2 van 12-01-08)

@ WillemJan doe niet zo wijs. Je snapt best wat ik bedoel. Gedeeltelijk met je eens.. uiteraard vraag je altijd naar de kosten ik probeer alleen aan te geven dat een firmware update binnen de garantietermijn ook onder garantie (dus zonder kosten) gedaan wordt. Aldus Martin Schilder (een hélé grote Seat/Audi/VW/Skoda dealer in Noord Holland.

WillemJan

Forumguru
@Paulb1978: mijn auto komt ook bij Martin Schilder vandaan, niets meer dan lof. Maar niet elke dealer doet het zo...
Groetjes... Willem-Jan

sthx001

Nieuw lid
kosten update firmware

Hoe kan ik zien naar welke versie ik ben geupdate?? Dealer heeft de kosten teruggedraaid. Viel idd onder garantie, ik had problemen met detweater linksvoor (is ook vervangen). naar zeggen van de dealer was ook daarom de firmware geupdate. Na een teleurgesteld :mad: telefoontje over de kosten zijn deze toch teruggedraaid. Auto is van mei 2008.

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]

Bovenaan Onderaan