EXCUSES!
Gister ben ik weer eens naar een andere Dealer gegaan, nu naar Van Loon te Gouda.
Ook hier wisten ze niet van een update t.b.v. de Skoda Fabia Greenline (sept 2011).
Na aanhouden werd de VAS kast gepakt en via OBD aan de auto gehangen. Resultaat: GEEN UPDATE.
Na wat vragen (en wederom aandringen) werd de VAS kast aan het internet gehangen, de CD-ROM werd verwijderd en VOILA, de VAS kast werd geupdate!
Na wederom de VAS middels OBD aan de auto, werd er wel degelijk een update gevonden! Mijn excuses!
Maar...... let op.... deze update staat ECHT los van de lampstoring! Ik wil jullie er nogmaals op wijzen: De lampstoring is verholpen door de aanpassing van de zekeringkast EN het vervangen van de boardnetmodule. (Maar.... dat druppelt inmiddels ook bij de Dealers door, THANK GOD!)
Ik was naar de Dealer gegaan, omdat ik bijzonder SLECHTE ervaringen had met het starten van een koude motor. Rammel de rammel, of eigenlijk meer het geluid van het leegsmijten van een bestek-lade, als de motor koud is (vanaf ongeveer -2 'C). (Zie koude start.)
ECU Software versie update; pomp start nog steeds later..... Grrrrrr!
Rijdt nu wel beduidend zuiniger! Voorheen +/- 1 - 29 bij 50km/h in 4 nu 1 - 37 bij 50km/h in 4 (op een vlak stuk) Ik heb echter geen idee of ik wind in de rug had, maar het waaide niet hard.
Vandaag nog eens proberen, misschien dat ik een vuiltje in mijn oog had.
OF! De nieuwe software niet geloven. Opnieuw volgooien en dan zelf het verbruik berekenen, want PON krijgt heel veel klachten over het niet waar zijn van het gemiddelde verbruik van de Fabia Greenline (1-29) Gemiddeld rijdt ik gemiddeld 1 op 21. 1 op 23 als ik heel erg mijn best doe. Dagelijks +/- 4 km a 50km/h dan 30 km snelweg, 2 km 60 en 1 km 50. Het 1 op 23 rijden lijkt dan alleen als ik slipstreamend achter een vrachtwagen blijf hangen die +/- 85 a 90 km/h rijdt. (dan rijdt ik ook in 4 en niet in 5, 4 is zuiniger.)