Sonnyboy of privacy schades?

dendek

Lid
Heeft er iemand ervaring met 1van deze 2 want de1heeft de achterruit uit 2delen de ander niet en heeft iemand een goedkoop adresje hier voor.

Wilko

Senior Member
Hier was recentelijk nog een discussie over in een ander subforum hier:

[S2] Ervaringen met Privacy Shades en of Sonniboy's? - Pagina 2

Simpel samengevatte conclusie: Sonniboys zijn een stuk duurder omdat de geproduceerde hoeveelheden veel kleiner waren dan de privacy shades. Of dat verschil van pak em beet 100 euro het jou waard is om een ongedeelde achterruitzonwering te hebben moet je zelf weten.

Ik heb zelf die privacy shades gekocht voor mijn O2 en ben er al enkele weken prima over te spreken.

Sparkie

Forumguru
Wilko: Ik heb laatst gehoord dat de afwerking van de rand tussen de SB en PS ook verschillend is.
Ik heb pas geleden twee SB's voor de achterportieren via MP gekocht en de rand lijkt wel van metaal (erg stevig in ieder geval).
Ook mis ik het (stoffen?) lipje om de zonneschermen weer te verwijderen.

Hoe is dat geregeld bij de Privacy Shades?

Cyrus

Actief lid
In mijn vorige Octavia had ik Privacy Shades: prima kwaliteit, goede pasvorm en geleverd met een keurige hoes om ze bijvoorbeeld in de winter op te bergen. Nadeel: het gesplitste scherm voor de achterruit. Al had ik dat zelf na een week niet echt meer in de gaten.

Mijn huidige Octavia heeft Sunniboys in de achterportieren (achterruit heeft af-fabriek een rollo in de hoedenplank). Die zijn ook prima. Ze kosten echter gemiddeld het dubbele ten opzichte van Privacy Shades. Valt mij wel op dat er bij de Sunniboys meer clips zijn toegepast en de constructie is wel steviger. Of je dat het prijsverschil waard vindt, is natuurlijk een persoonlijke keuze.

Wilko

Senior Member
@Sparkie: Ik vermoed dat de PS een metalen rand hebben waar het zachte materiaal van de zonnewering omheen gestikt zit. Het is in ieder geval een behoorlijke stijve constructie die een beetje kan veren. Die randen klemmen bij mijn O2 Combi op een aantal plaatsen al goed achter het stuk plastik van de binnenbekleding. De klemmetjes die er dan nog bij geleverd worden zijn voor het enige overgebleven punt waar ze dan door die vorm nog niet goed vast klemmen. Ik heb overigens wel stoffen flapjes op elk paneel ziten om ze te verwijderen. Persoonlijk denk ik dat die flapjes niet echt nodig zijn, want je hebt ze er zo weer uit zonder die dingen, maar goed.

Stakie75

Senior Member
Ik heb 4 jaar met Privacy Shades in mijn Passat gereden en geen moment spijt van gehad.
Vooral in de zomer een super oplossing, alleen de bevestiging aan de zijruiten met die klemmetjes was elk jaar weer ff klooien.
Gedeelde achterruit ben je inderdaad zo aan gewend.

Heb nu sunset in mijn O2 en ga deze zomer eens kijken of me dat bevalt of dat ik nog extra PS ga bestellen.

dendek

Lid
Ik op eBay gekeken neptukker , maar als ik ze gewoon via een Nederlandse site bestel ben ik net zo duur uit

Neptukker

Forumguru
Ah, toen ik bestelde was de euro nog wat sterker dus dat zal er voor zorgen dat er nu geen voordeel te behalen is door in de UK te shoppen.

Heb sinds een paar weken PS achterin en kan melden dat het super bevalt. De dubbele rand heb ik totaal geen last van. De verduistering is prima, het zicht naar binnen wordt goed beperkt, het zicht naar buiten is nog prima. Als de ramen open zijn klappert de wind een stuk minder. Maw, mooi spul. Qua pasvorm is het ook helemaal top, de klemmentjes heb je eigenlijk niet nodig. Op de achterklep heb ik ze zelfs niet eens en ze blijven prima zitten.
Ik heb ze kunnen overnemen van een mede forumlid voor een erg leuke prijs. Je zou dus een oproep in 'Te koop gevraagd' kunnen plaatsen, mogelijk dat er nog iemand is die er 1 over heeft.

Dinsdag opgehaald en bevestigd. Even wennen dat het raam achter je zwart is.
Rand in het midden van de achteruit is totaal niet storend.

Maar wat voor mij de hoofdreden was om te bestellen was me dochter. Nu heeft ze totaal geen last va de zon die in haar ogen schijnt. Gisterenavond meteen een test met die laag hangende zon. Prima!

dendek

Lid
Nou heb ze inmiddels bestelt krijg ze over een dag of drie binnen , weet iemand of het van die plak klemmetjes zijn of die je tussen het rubber schuift?

Wilko

Senior Member
@Dendek: Als je die privacy shades hebt besteld dan komen ze met niet plakkende klemmetjes die je tussen het rubber schuift.

Spector

Forumguru
Sinds een jaar de PS in de Octavia om de kleintjes achterin uit de zon te houden en het bevalt me prima. Heb helemaal geen last van de deling bij het achterraam en rij er zomer en winter mee. Klemmetjes had ik wel nodig en toen ik er 1 was verloren bij het dichtdoen van de achterklep heb ik er zonder verdere vergoeding een aantal toegestuurd gekregen. Perfecte service dus!

vinshi

Lid
ik heb de sonnyboy in de fabia en ze worden geleverd met klemmetjes voor tussen de rubbers. De sonnyboy vind ik ook net wat beter afgewerkt dan de ps.

Bovenaan Onderaan