Sonnyboy of privacy schades?

dendek

Lid
Nou ik heb ze erin SUPER lekker donker en ziet er erg stoer uit aan de buitenkant alleen 1 min puntje en dat is dat de stekkers van de achterruit verwarming zitten in de weg dus sluiten dus niet echt lekker aan in het midden omdat ze niet helemaal aan de zijkanten aansluiten , maar voor de rest geen mis koop

Zijn er ook winkels die ze leveren? We gaan vrijdag op vakantieven bij 3-5 dagen levertijd op sommige sites durf ik dat toch niet helemaal aan...

Tips met winkels? Of sites die snel kunnen leveren of afhalen?

EdK

Forumguru
de dealer voor de dubbele prijs
En dan maar hopen dat hij ze op voorraad heeft

Tsja komt er op neer dat je te lang hebt gewacht en dat wordt of duur uit of een vakantie zonder

Nou de privacy shades zijn binnen achterraam en kleine zijnruiten gaan prima, maar hoe moeten die grote zijramen met die 3 klemmetjes gaan passen?

Ik snap echt niet hoe ik die klemmetjes moet plaatsen, de tekening is erg onduidelijk!

Iemand?

Wilko

Senior Member
@dfrenner: Dat is echt simpel (vond ik tenminste).
Je doet twee klemmetjes onderaan elke zijrand van de privacy shade en eentje boven ergens in het midden.
Dus eentje een paar centimeter van de bodem aan de rand tegen de B en een tegen de rand tegen de C-stijl van je auto en dan eentje boven tegen de rand van het raam dat het dichtste bij je dak zit.

Ja het is denk ik al gelukt, de bijgevoegde handleiding (kopie) liet niet echt zien dat je de klemmetjes eerst onder het rubber moest doen. Aangezien andre klemmetjes (achterruit) eerst op de ps geklikt werden snapte ik niet hoe die klemmetjes aan de ps bevestigt moesten worden.

Goed ik mis alleen 1 klemmetje en 1 klemmetje kwam gebroken aan :(
Ze zitten nu dus beide met 2 klemmetjes vast...

Het enige is dat er gemonteerd wel wat vouwen in het doek ontstaan van de zijruiten, heeft iedereen dat?

Wilko

Senior Member
Bij mij in de Octavia 2 Combi zitten ze er helemaal strak in.
Ze passen op een verwaarloosbaar kiertje na perfect.
Ik vermoed dan ook dat je ze niet helemaal goed vast hebt gezet.

mauricemauzzz

Actief lid
@dfrenner:

Probeer de klemmetjes op een andere plek te plaatsen:
-2 klemmetjes aan de zijde van de B-stijl (1 ca. 10 cm vanaf boven en 1 ca. 10 cm vanaf onder)
-1 klem aan de zijde van de C-stijl(in het midden)

Plaatsen scherm:
-eerst de zijde aan de zijde van de B-stijl in beide klemmetjes drukken en daarna de zijde van de C-stijl(rand iets naar binnen buigen en daarna in de klem duwen) bevestigen.

In mijn vorige(Fabia I combi) en huidige auto zitten mijn schermen zo bevestigd, geen klachten en ze zitten strak.

Succes ermee...

Cyrus

Actief lid
Het enige is dat er gemonteerd wel wat vouwen in het doek ontstaan van de zijruiten, heeft iedereen dat?

Nee, de privacy shades in mijn OII Combi zaten mooi strak, zonder kieren of vouwen.

Inderdaad was het wel even zoeken naar de montage van de schermen in de achterportieren. De handleiding laat op dat punt inderdaad wat te wensen over. Knap trouwens dat die klemmetjes gebroken zijn; het zijn metalen klemmetjes. Tenzij het ondertussen aangepast is, natuurlijk.

Die klipjes passen gewoon echt niet lekker achter het rubber, ze blijven niet zitten bij de achterportieren. Kan iemand met ps in een Fabians combi II bevestigen welke klipjes erbij horen.

Zoekresultaten voor

Ik het M05 ontvangen en het probleem is dat ze niet in het frame geschoven kunnen worden... Het past gewoon niet.

mauricemauzzz

Actief lid
Voor mijn vorige auto, Fabia 1 combi, had ik de M05 klipjes. Dit paste perfect.
Kan je mij vertellen waarom ze niet passen? Kan je er een foto van maken?

Hieronder enkele foto's hoe de klipjes in mijn huidige auto zijn bevestigd.
Misschien dat je hiervan wijzer wordt...:crazy:
IMG_6771.jpg IMG_6772.jpg IMG_6773.jpg

Als je de laatste foto bekijkt, gaat de m05 langer door in de lengte waardoor je de carrosserie raakt, nog voordat het het klipje in de richel kan glijden. Ik probeer zo even een foto te maken...

@ Maurice, dat verklaart een hoop, die dingen vallen er constant uit en ik maar denken dat ik iets verkeerd doe...
Ik heb zojuist de leverancier gemaild, maar ja, die zijn er helaas niet voor mijn vakantie...
Op zich kan ik ze voor een deel in het rubber klemmen en moet ik de deur niet te hard dicht doen ;)

Kan iemand met een Fabia II conbi bevestigen dat ik M11 nodig heb?

mauricemauzzz

Actief lid
Ja, als ik zo naar je foto kijk, zal waarschijnlijk wel een M11 zijn. Het gedeelte wat je erop schuift moet even breed zijn als de metalen rand waar 'ie op komt.
De M09 zou misschien ook nog kunnen, maar daarvan is het gedeelte wat je erop schuift net iets te smal, denk ik(dan schuift het rubber te ver over de klip heen).

Tsja, da's dan vervelend dat je het niet kan regelen voor je vakantie!
Als je ze, zoals je zelf zegt, geïmproviseerd gedeeltelijk in het rubber klemt, heb dan geen kans op krasschade als het geheel er uit valt?

djmshell

Senior Member
Gisteren Sonniboys besteld voor mijn faab. Ondanks de fabrieks af sunset ramen. Zat mijn dochtertje nog geregeld in de volle zon en had zze er ook last van. dus maar besloten om sonniboy set aan te schaffen.

vanmiddag binnengekregen per pakketpost en 10 min later zat alles gemonteerd.

Bovenaan Onderaan