Soon to be Rapid SB eigenaar

Hi allemaal,

Vandaag handtekening gezet voor aanschaf occasion Rapid Spaceback uit 2018, 1.0TSI met 125K op de teller. We komen van zakelijke lease Ford Focus ST, dus het zal wel beetje wennen worden maar de Rapid leek een zeer verstandige optie die aan al onze wensen voldoet. Met name mijn partner is erg te spreken erover. Zelf vond ik hem wel erg prettig zitten, schakelde goed, voldoende pit, heerlijke ruimte binnen (ruime achterbak) en ook erg goed zicht rondom, dat is weleens anders!

Zelf had ik stiekem wel iets sportiever gewild maar las al hier dat Eibach 30/30 mm set een optie is? Mocht er iemand hier zijn die dat (tegen vergoeding) kan doen, lmk ;)

Ik zit nu vooral nog even in de “heb ik de juiste beslissing genomen” fase dus vertrouw er volledig op dat jullie gaan zeggen dat we een goede keuze hebben gemaakt ;)

Tips voor Apple CarPlay zijn ook welkom, kreeg tijdens de proefrit niet m’n Waze op het scherm. Als het niet kan geen ramp maar als het wel kan: wel erg prettig dan.

Groetjes all!
Marin
 

EdK

Forumguru
Welkom hier !!
En of je de juiste keuze hebt gemaakt ?? Uiteindelijk wel !! Je had het alleen veel eerder moeten doen !
Maar even serieus, mbt tot verlaging en verdere dingen met waze etc , neem eens contact met @Antera op hier op forum.
Denk dat hij je een eind kan helpen met je wensen !
Je zal alleen richting regio Breda moeten rijden, maar dat is geen ramp met een Rapid...
En vrouw zet je in Breda af en die vermaakt zich ook wel met alle winkels daar....
 
Dank voor je fijne woorden EdK :) Eerder had niet gekund :tongue: afgelopen 6 jaar zakelijke lease auto, daarvoor jaren geen auto.

Waar ik met name beetje over in de “stress” zit is dat de verkoper best wel aan het einde zei dat de auto ooit schade heeft gehad rechtsvoor. Alles zag er daar keurig netjes uit, dus het lijkt erop dat het goed hersteld is. Aankoop is ook met nog kleine 2 jaar apk en jaar Bovag dus we hebben goede dekking in dat opzicht. Maar dan ga je toch denken. “Auto trilde klein beetje en ondanks dat hij recht vooruit reed met handen los, stond het stuur niet helemaal in het midden”. Dit gaat nog worden nagekeken voordat we hem kunnen ophalen dus zou opgelost moeten zijn dan. Maar ja dan denk je wat nu als het door de schade komt en ik daarna geen poot meer heb om op te staan…

Dit wordt hem trouwens.
 

Bijlagen

  • IMG_3727.jpeg
    IMG_3727.jpeg
    234,4 KB · Weergaven: 28

Japanese Power

Donateur
Een snelle check op je kenteken leert dat het een verhuurauto is geweest. Ik hoef niemand te vertellen hoe daar vaak mee om wordt gegaan.

En als ik dan zie 5 bedrijven, en 1 x een particulier die hem maar een half jaar heeft gehad (waarom) zou mijn onderbuikgevoel ook gaan werken.

IMG_6090.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Rapport had ik ook opgevraagd ja.

Hier staat geen schade in en bij de laatste apk geen bijzonderheden. Viel dus ook beetje koud op m’n dak die “hij heeft schade gehad” 5 minuten voordat we handtekening gingen zetten.

Ga morgen bellen, gevoel uitleggen en vragen of we kunnen bespreken wat de opties zijn.

Als opvolging heb ik uitgebreider rapport aangevraagd ahdv de link die hierboven naar voren kwam. Hier wordt wel schade genoemd, binnen maximaal 12 uur kan ik hopelijk ook zien hoe en wat.


Overigens heb ik wel op papier staan dat hij trillen en uitlijning opgelost heeft voordat we de auto betalen en meenemen.
 

Bijlagen

  • IMG_3728.jpeg
    IMG_3728.jpeg
    227,4 KB · Weergaven: 15
  • IMG_3729.jpeg
    IMG_3729.jpeg
    698,3 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:

SuperBeeb

Forumguru
Is geen online aankoop. Dus geen bedenktijd.
Maar 5 min voor handtekening melden dat er schade is geweest is op zn minst niet netjes.
Verkoper moet dat hebben geweten en heeft het tot het laatste moment verzwegen.
Zou mn rechtsbijstandverzekering maar eens om advies vragen.
 

PizzaPieter

Forumguru
Een snelle check op je kenteken leert dat het een verhuurauto is geweest. Ik hoef niemand te vertellen hoe daar vaak mee om wordt gegaan.

En als ik dan zie 5 bedrijven, en 1 x een particulier die hem maar een half jaar heeft gehad (waarom) zou mijn onderbuikgevoel ook gaan werken.
Misschien mogen we iets meer rekening houden met het gevoel van TS, zonder hem direct stuipen op het lijf te jagen.

@Marin , het moet vervelend zijn om van vreugde te belanden in een situatie van onzekerheid over je aankoop.
Om te voorkomen dat je dingen vergeet of niet juist doet in deze periode (mocht het de verkeerde kant op gaan), zou ik je willen adviseren ook even met je rechtsbijstandverzekering contact op te nemen én gelijk een lijstje bij te gaan houden van welke dingen je wanneer gedaan/gebeld/gemeld/ontdekt hebt, soort tijdslijn

Kan het niet zijn dat het een zakelijke auto was die tussen verschillende locaties van een bedrijf werd ingezet als 'opvulauto' tussen wachttijden leaseauto's door (poolauto)?

TS heeft natuurlijk zelf onderzoeksplicht (betaald.rapport kenteken check/finnik en/of aankoopkeuring), maar verkoper moet natuurlijk luid en duidelijk vermelden wat er scheelt aan de auto. Als hij afweet van de schade, moet hij ook vermelden wát die schade dat is geweest volgens mij. Scheelt nogal of er een spatbord is vervangen of dat de auto een harmonica is geweest.

Ik wens je succes, geduld en wijsheid, Marin
 
Schade rapport net binnen. Zo te zien te overzien maar voorruit kapot duid misschien toch ook wel op flinke klap. Verklaart ook eigenaren geschiedenis, particulier 6 maanden tot ongeluk, dan schade herstel en dan verkoper?
 

Bijlagen

  • IMG_3731.jpeg
    IMG_3731.jpeg
    220,6 KB · Weergaven: 21
  • IMG_3730.jpeg
    IMG_3730.jpeg
    278 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:

PizzaPieter

Forumguru
Als je gevoel twijfelt @Marin , dan heb je de goeie keus gemaakt. Punt. Een twijfel gaat nooit/zelden voelen als een goeie aankoop.

Over de aanbetaling verliezen zou je nog kunnen discussiëren (toch nog even contact rechtsbijstand?), al moet het je niet eindeloze kopzorgen en stress brengen.

Fijne zondag.
 

PizzaPieter

Forumguru
Ik lees je stuk nog eens door en denk te lezen dat de verkoper aangaf (in je 2e post) dat er schade is geweest RECHTS voor, maar het rapport geeft tot duidelijk aan LINKS voor...?

Heeft hij een andere schade niet gemeld, verzwegen of wist hij hier niks van? Of is er rechts iets anders aan de hand?
 
Hij wees inderdaad op rechtsvoor. Schade is zo te zien dus linksvoor geweest. Nu moet ik zeggen dat ik nu vooral blij ben dat de aankoop niet doorgaat, die €450 terug krijgen of niet kan ik niet wakker van liggen. Ja het is zonde maar tov €10.000,- …
 
Bovenaan Onderaan