Soon to be Rapid SB eigenaar

Japanese Power

Donateur
Ai wat een domper. En sorry als ik misschien wat negatief overkwam over de auto. Maar ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen. Jammer van die 450 euro. Dat voel je nu maar als je straks een andere auto (Skoda?) hebt ben je dat vergeten. Succes met de verdere zoektocht en een fijne zondag.
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Zit de adv. te lezen:

Onze gedachte:

Onze auto’s worden inclusief garantie en apk aangeboden. Dit wordt bij de advertentie aangegeven. Hiermee willen wij bevestigen dat wij achter onze auto's staan. Een belangrijk gedachte hierbij is dat de klant niet de dupe mag zijn van een mankement aan een auto die wij verkopen.
 
Zit de adv. te lezen:

Onze gedachte:

Onze auto’s worden inclusief garantie en apk aangeboden. Dit wordt bij de advertentie aangegeven. Hiermee willen wij bevestigen dat wij achter onze auto's staan. Een belangrijk gedachte hierbij is dat de klant niet de dupe mag zijn van een mankement aan een auto die wij verkopen.
Ik denk ook niet dat het een shady bedrijf is, vertrouwde deze specifieke auto gewoon niet. Dus wellicht kopen we wel een ander bij hem, dat zou kunnen, maar ben blij niet deze.
 
Was zojuist nog langs om even in persoon te danken. Ondanks dat we mogelijk 450 euro verliezen had hij ook op z’n strepen kunnen staan. Nog even in een Fabia station gezeten, denk dat dat (bij een willekeurige dealer) wel een alternatief kan zijn.

Ook op het eind op de parkeerplaats de Rapid gezien en gezocht of ik het had kunnen zien, antwoord is ja. Zijpaneel sluit boven beter dan onder. Zit een zichtbaar gat rondom
linkervoorlicht aan de buiten/onderkant en zit iets van een gat in rubber onder motorkap.
 

Bijlagen

  • IMG_3732.jpeg
    IMG_3732.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 25
  • IMG_3733.jpeg
    IMG_3733.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 25
  • IMG_3734.jpeg
    IMG_3734.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 25

Japanese Power

Donateur
Dat idee had ik op de foto’s gisteren ook al, ik wilde vandaag de verkoper de vraag stellen of ik de foto’s in hoge resolutie opgestuurd kan krijgen, maar laat maar. Jouw plaatjes zeggen genoeg.
 
Nu moet ik zeggen dat iets als dit me van buiten niet interesseert, alleen je weer niet hoe het er qua chassis uit ziet en welke impact het op het rijgedrag heeft.

Anyhow, wat ik wel fijn vond is dat de Skoda verder erg prettig was in bediening, schakelde goed en zat ook goed. En niet onbelangrijk, m’n partner was er beetje verliefd op geworden. Denk dat ik niet meer naar een rapid ga kijken maar een Fabia is wellicht een goed alternatief.

1.0 75pk motor bij de Fabia beetje vooruit te branden of voor de 1.2 gaan zoeken?

Even voorbeeld van zelfde dealer:
<https://www.wagenmakerautos.nl/Skod...ils.aspx?zoek=&mrkid=72&mrk=Skoda&so=gallerij>
 
Ik denk ook niet dat het een shady bedrijf is, vertrouwde deze specifieke auto gewoon niet. Dus wellicht kopen we wel een ander bij hem, dat zou kunnen, maar ben blij niet deze.

Toch een :thumbsup:voor je vertrouwen, ik zou het niet meer durven bij deze dealer. Krijg toch het gevoel dat er (bewust) informatie is achtergehouden. Bij mij krijgen ze voor deze bedragen één kans.
 
Het valt mij sowieso op dat advertenties vaak enkel zeggen hoeveel particuliere eigenaren er zijn geweest, vaak hierin nog info missen en zeker niet erbij zeggen dat een auto bij 5 dealers is geweest.
 

EdK

Forumguru
1.0 75pk motor bij de Fabia beetje vooruit te branden of voor de 1.2 gaan zoeken?
De 75Pk versie is geen TSI blok, dus je moet wel kijken naar de 95Pk 1,0 TSI 3pitter.
Ja heb de Fabia3 Combi 1,0TSI zelf gehad en zeker geen verkeerde wagen.
Nu weet ik niet wat de lengte is van jezelf en je vrouw/vriendin en of je kids hebt, maar met kids vanaf een jaar of 12 word het achterin voor hun wel erg krap als je zelf de stoelen redelijk naar achter hebt staan vanwege je lengte.

De Rapid levert eigenlijk koffer ruimte in tov de Fabia, maar heeft de persoon achter op de bank wel meer bewegingsruimte.
Daartegen zal je met de Fab 3 combi wel meer keuze hebben daar deze veel meer verkocht zijn dan de rapid spaceback.
Zelf had ik het blok voorzien van een fabrieks update door VAG Techniek , hierdoor had ik de software van een polo in de motor zitten en hierdoor 115Pk. Hierdoor had ik net dat beetje meer pit in het blok zitten waardoor inhalen en even snel invoegen gewoon wat soepeler ging
 
Zelf 1.78, partner 1.65, hond knie hoogte, die neemt halve achterbank in beslag :tongue:. Verder hebben we nog geen bestelling voor een baby gedaan :tongue: Maar gezien de wens, ik 38 jaar en vriendin bijna 33 jaar, zou ik het liefst wel iets kopen wat beetje geschikt voor de toekomst is.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan