Soon to be Rapid SB eigenaar

Zou kunnen ja. Alleen denk dat we dan nog even moeten doorsparen of een ouder model met echt veel km’ers maar wil het liefst onder de 150K. Octavia is ook echt wel een flinke bak, of we zo groot nodig hebben weet ik ook niet zo goed :tongue:
 
Laatst bewerkt:
@hemi24 Arona en Kamiq vallen echt wel buiten ons budget (zeg 12.000). De Scala zie ik er wel eentje bij viabovag voor net geen 14, zo te zien enkel 1 lease rijder als eigenaar, wellicht dat daar met onderhandeling wat mogelijk is. Heb dealer berichtje gestuurd.

Heb ook een Rapid Monte Carlo gevonden bijna tegen de Duitse grens aan voor 10.500, die zou ook kunnen. Wat ik persoonlijk wel beetje mistte aan de Rapid is een beetje dat “oeh dikke bak” gevoel, qua opties en grootte etc voldoet hij wel optimaal. Scala trekt mij zeker meer ja.

Ik hoef zeker geen Ferrari maar stiekem vind ik beetje sportieve auto toch wel leuk :tongue:
 
Op dit moment is de aankoop dus inderdaad geannuleerd en zijn we vooralsnog 450 euro aanbetaling kwijt. Tov mogelijk 10K is dat nog altijd zonde maar te overzien.

Ik ben aan het kijken naar alternatieven, m’n vriendin wil het even niet over auto’s hebben nu.

Rapid 1.2 die ik gevonden heb
En een Scala

Beide 1e eigenaar, de rapid verkoper heeft me ook beantwoord via mail en foto’s van alle onderhoudsbeurten gemaild.
Scala wacht ik nog op antwoord maar volgens Bovag 1 lease rijder en daarna huidige verkoper.
En ja lease rijders zijn misschien wat anders met hun auto maar het is vaak wel een “garantie” op degelijk onderhoud.


Ik zit vooral nog beetje in dubio welk segment auto we zouden willen.
1) een wat nieuwere B-segment auto met minder eigenaren of zelfs maar 1
2) een iets oudere C-segment auto maar kans op meer eigenaren en “shady” dingen

En van mij mag het ook wel beetje uitstraling hebben en wat sportiviteit, dus bijv dan eerder de Scala dan de Rapid.
 

Okki

Donateur
Die Rapid zou ik zo durven kopen. Ik heb 6 jaar zo'n zelfde Rapid 1.2 gehad. Nooit problemen mee gehad. Na 147.000 km nog de originele remschijven en blokken. Zuinig ook en veel ruimte achterin. Kofferbak meer dan voldoende. Glazen dak is erg fijn voor het licht binnen. De uitvoering is mooi compleet, daar mis je niks aan. Staat ook op de juiste all-season banden.

19143335_1950285498414945_2278632154365149254_o.jpg
 

Bijlagen

  • 9571f61d-b56b-409b-b95e-b6e785c836e5.jpeg
    9571f61d-b56b-409b-b95e-b6e785c836e5.jpeg
    63,8 KB · Weergaven: 6

PizzaPieter

Forumguru
Niet ALLE leaserijdens zijn lompe boeren. Merendeel gaat er gewoon netjes mee om, net als dat ik zelf met een leen of huurauto netjes omga.

Als het onderhoud bij een dealer is uitgevoerd zit het meestal wel snor, maar moet je opletten met onderhoud in de laatste periode van de lease; dan wil de leasemij nog wel eens minder gul zijn met het onderhoud 'omdat hij er toch binnenkort uitgaat'.

Als je kritisch bent op een auto (beschadigingen, slijtage, geur) dan kun je al snel een soort van inschatting maken hoe er met de auto omgegaan is (is geen garantie, wel een indicatie). Kijk ook even in het geheugen van het navigatiesysteem :-). Die is meestal niet gewist en als daar 'homebase Amsterdam Centrum' staat, dan kan dat ook verklaring zijn van kleine beschadigingen.
Maar goed, een gebruikte auto heeft altijd een geschiedenis en sommige dingen kun je niet raden.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
@Okki Zo sta ik er ook in hoor. Die Rapid heeft bijv. wel stoelverwarming waar de Scala zo te zien een wat meer basis versie is en dat niet heeft. Nu kan ik voorlopig niet 2,5 uur naar de andere kant van het land rijden om hem te gaan bekijken, dat kan pas volgende week een keer of we moeten er echt een dag vrij voor nemen wat ik beetje zonde van m'n verlofdagen vind.
Maar zoals gezegd, na het hele debacle van dit weekend is m'n vriendin een beetje klaar met auto's en het is tijdelijk een verboden onderwerp :tongue: En dat terwijl ik druk heb zitten zoeken en dus die Rapid heb gevonden zodat ze alsnog dezelfde auto kan in goede staat met onderhoudshistorie etc etc en nog meer opties ook voor notabene dezelfde prijs (alleen wat meer km'ers maar dat valt nog wel te overzien).

Ik zou persoonlijk stiekem wel graag de Mazda 3 willen. Maar kan me goed voorstellen dat voor m'n vriendin die nu nog geen rijbewijs heeft en die wat kleiner is (1.65 dus), dat dit als eerste auto na de lesauto om mee te gaan rijden misschien niet de makkelijkste is.


En ja, de ene lease rijder gaat als een malloot met de auto om "want het is toch lease". De ander, zoals ik, gaat er netjes mee om, kijkt goed uit, wast de auto met regelmaat van buiten en binnen en zorgt dat alles netjes blijft en behandeld het als eigen auto.
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Voor mij vrouw gingen wij kijken in Venlo voor een auto (175km rijden, maar de spoeling was dun kwa aanbod, dus het moest wel). Wel een dagje vrij genomen en er gelijk een uitje van gemaakt. Ik snap dat je je vriendin te vriend moet houden, maar aangezien jij voorlopig de engie bestuurder bent, zou ik toch mijn zin proberen door te drijven. Aan de andere kant....als je niet op een schopstoel zit kan je nog wel ff wachten, er komt altijd wel weer iets leuks voorbij. Maar voor mijn vrouw was het noodzaak aangezien haar auto total loss was gereden, dus we moesten redelijk snel een beslissing nemen.
 

hemi24

Forumguru
Laat ik het zo zeggen: het adres waar de Rapid staat, zou ik persoonlijk (als bijna “local”) nooit een auto kopen.
Dat zegt natuurlijk niets over deze Rapid, maar doe er je voordeel mee.
 

Okki

Donateur
Hoho.....was in 2017/2018 wel de beste dealer van Nederland hè :pieker:

Maar...ff zitten kijken op Gaspedaal......er staat binnen de criteria inderdaag veel te koop in Oosten en Noorden van het land.
Ik zag deze nog.....wel iets ouder (met name navigatie systeem) maar kwa uiterlijk wel een leuke auto. Geen idee waas TS woont maar in elk geval wat dichter bij denk ik.

 
@hemi24 kan je dit toelichten?
@Okki , wij hebben geen haast. Huidige lease loopt nog tot 6 januari en we kunnen verlengen met een jaar. Het is vooral dat als ik eenmaal iets in m'n hoofd heb .... dan is het er lastig uit te krijgen :tongue: Maar we kunnen dus ook gewoon nog wachten.
 

hemi24

Forumguru
@Marin : sommige adressen ga je met een boog omheen, als je weet wat er (in het verleden) allemaal gebeurd of is gebeurd.

Denk dat dit adres wel onder de zelfde noemer kunt schuiven als het adres waar je bijna een Rapid hebt gekocht.
 
  • Wow
Waarderingen: Okki
Ja dan moeten we daar maar vanuit gaan :) Nu is wel de vraag hoelang dit geleden was en of ze nu beter doen (reviews online overwegend positief) of dat het nog altijd een "bende" is. Kom er zo ook wel steeds meer op uit dat ik toch wel neig naar iets halen bij een Dealer met aantoonbare geschiedenis en bovag garantie voor een jaar. Dat maakt de pool auto's aanzienlijk kleiner en de prijzen gemiddeld genomen wat hoger maar hopelijk ook het "gezeik" minder.

Blijft wat dat betreft wel lastig vind ik, eerst een geschikte auto vinden en dan ook nog hopen dat de dealer een beetje ok is...

Mijn zin doordringen met auto kopen die IK graag wil maar m'n vriendin niet, dat schiet niet op natuurlijk. We betalen er beide voor en er zal toch een moment komen in de toekomst dat zij er ook in gaat rijden. Ze zal dan ook zeker inspraak hebben alleen de beoordeling van hoe een auto voelt etc dat kan nu alleen ik. Nu moet ik zeggen dat we daarin wel verschillen ook en wellicht is dat juist omdat ze nog geen rijervaring heeft. Ik vind het prettiger als een auto wat strakker op de weg ligt en bijv. bij drempels niet 50 meter aan het na-deinen is, zij vind nu als passagier juist wat soepelere vering prettiger. Daar zeg ik dan wel bij dat ze met de rotondes, waar ze een hekel aan heeft en die hebben we nogal veel hier NL natuurlijk, met een strakkere vering er minder last van zal hebben maar dat moet ik na de "communicatie over auto stop" volgende week maar nogmaals proberen uit te leggen :tongue:.

Overigens, ondanks dat we dan nu geen Skoda hebben en wellicht die er ook niet komt (afwachten natuurlijk), wel goede input en tips van jullie :)
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Okki
Bovenaan Onderaan