Spacers

Texas25

Actief lid
:dankje:Moet de auto opnieuw worden uitgelijnd als er spoorverbreders worden geplaatst? en kent iemand de maximale breedte voor de voor en achter as zonder dat er teveel van de "E"waarden wordt afgeweken.
Het gaat hier om een O3 HB Golus 18" velgen. Wel wil ik de wielen binnen de carrosserie houden.
 
Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Er hoeft niet opnieuw uitgelijnd te worden, er veranderd tenslotte niks aan de wiel standen.. Het wiel wordt alleen verder naar buiten geplaatst..
 

Spierings

Forumguru
Maakt het iets uit of het een leasewagen is of niet...... Bij het eind van de lease haal je ze er gewoon weer tussenuit..
 

Texas25

Actief lid
Bedankt @Spierings,

Het is meer dat je tussendoor onderhoudsbeurten hebt, winterbanden verwisselen enz enz.
Wij als bedrijf hebben èèn Skoda dealer waar wij zaken mee mogen doen. Daar besteld ook de lease maatschappij alle auto's waaronder ook mijn Skoda. Als deze mensen mijn auto in de toekomst ook gaan onderhouden bestaat er dan de kans dat ze misschien gaan piepen als ze zaken aan de auto zien die veranderd zijn. want sowieso wil ik graag dat die verlaagd wordt en daar kom ik misschien wel mee weg, want daar moet je specifiek op letten maar spoorverbreeders dat is onmiskenbaar en met de kans op verkeerde ET waardes enz enz. Ik aanvang wilde ik graag (via LM) dat zij de verlaging gingen uitvoeren. nou, dat heb ik geweten, er waren meer beren op de weg dan strepen. Eerst vertelde ze dat het niet mocht en daarom doen ze het niet. Toen vertelde ze dat het met de verlichting te maken had en dat ze het daarom niet deden. tooeeennn, waren er garantie issues waarom en uiteindelijk kan Pon de verlagingsveren niet leveren en moesten ze via via besteld worden en daar moest ik iets meer voor betalen dan de gemiddelde Skoda dealer er voor vraagt.

Dus het verlagen gaat naar onze huisverlager @Antera hier als hij er zin in heeft, en over de spoor verbreding loopt ik nog over te twijfelen.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Spoorverbreders kunnen later ook geplaatst worden idd geen enkel probleem en geen invloed op de uitlijning. Ik verlaag je auto met veel plezier @Texas25 . U laat het maar weten.

Het verlichtingsverhaal klopt idd wat de dealer verteld heeft. PON heeft daarom op alle modellen met automatische hoogteregeling de verlagingen ingetrokken dit omdat er door toedoen van een bedrijf in nl de hoogtesensor verkeerd is geplaatst waardoor het asje krom werd.

Maar het is zeker mogelijk zonder problemen
 

B.Stuurder

Forumguru
@Antera Ik kan natuurlijk een topic starten, maar misschien weet jij zo antwoord te geven. Op,een O3, zonder spacers, kun je velgen 8,5x19 ET35 met 225x35 plaatsen of is 8,5x19 ET47 beter, eventueel met 235x35? Of vallen die laatste ver naar binnen en dan toch spacers plaatsen?
 

DannyG

Forumguru
@B.Stuurder : Ik vrees dat 8.5 ET35 niet zal gaan wegens uit de wielkasten komen. Zelf heb ik een 7.5 ET35 er op liggen en dat gaat nog net. Voor een breedte van 8.5 ET47 is er geen probleem (voor 8.5 ET45 heb je zelfs geen spacer smeer nodig). De velgdiameter speelt in dit verhaal geen rol, dus 17, 18 of 19" blijft in dat geval gelijk.
 

B.Stuurder

Forumguru
@B.Stuurder : Ik vrees dat 8.5 ET35 niet zal gaan wegens uit de wielkasten komen. Zelf heb ik een 7.5 ET35 er op liggen en dat gaat nog net. Voor een breedte van 8.5 ET47 is er geen probleem (voor 8.5 ET45 heb je zelfs geen spacer smeer nodig). De velgdiameter speelt in dit verhaal geen rol, dus 17, 18 of 19" blijft in dat geval gelijk.

Bedankt voor je antwoord. ET 45 en ET 47 scheelt 2 mm. Dat zal toch niet uitmaken zeker? Wat is standaard 18" op de O3?
 

DannyG

Forumguru
Bedankt voor je antwoord. ET 45 en ET 47 scheelt 2 mm. Dat zal toch niet uitmaken zeker? Wat is standaard 18" op de O3?

Voor de GOLUS en ALARIS velgen is dat 7.5J x 18“, ET 51. Je kan dit altijd makkelijk terugvinden door te googelen op bv "SKODA GOLUS ET" en dan kom je altijd wel een site tegen waar op je kan vinden wat je zoekt :jaja:
 

B.Stuurder

Forumguru
@DannyG Bedankt, ja ik zie het. Meteen ff uitgerekend voor de geïnteresseerden:

Ten opzichte van 7.5J x 18" ET 51 met 225 x 45 R18 banden (bijv. Golus)
Velg 8.5J x 19" ET 47 met 225 x 35 R19 banden : 4 mm verder van de binnenkant en 4 mm verder naar buiten.
Velg 8.5J x 19" ET 47 met 235 x 35 R19 banden : 1 mm dichter bij de binnenkant en 9 mm verder naar buiten.

Bij de laatste zijn spacers niet echt meer nodig denk ik.
Is iemand met 18" Golus of Alaris bereid even te meten hoeveel ruimte er nu nog is tot de vering aan de binnenkant en de binnenkant wielkast aan de buitenkant, gezien vanaf de rand van de band?
 

B.Stuurder

Forumguru
Ja weet ik, ff kijken, 7.5J is 7,5 inch is 19,050 cm. 8.5J is 8,5 inch is 21,59 cm. Verschil is 2,54 cm in breedte. Verder uitgerekend met de tyrecalculator die hier ergens wordt aangegeven.
Waar blijft het verschil inderdaad, alhoewel die calculator geen velgbreedte vraagt.:pieker:
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik zou zeggen hij komt 4 mm verder naar binnen (ET verschil) en 2,14 cm verder naar buiten met een 225 band op de 19". En dan 2,64 cm met een 235 band. Toch?
 

leon-cupra

Forumguru
Bedankt @Spierings,

Het is meer dat je tussendoor onderhoudsbeurten hebt, winterbanden verwisselen enz enz.
Wij als bedrijf hebben èèn Skoda dealer waar wij zaken mee mogen doen. Daar besteld ook de lease maatschappij alle auto's waaronder ook mijn Skoda. Als deze mensen mijn auto in de toekomst ook gaan onderhouden bestaat er dan de kans dat ze misschien gaan piepen als ze zaken aan de auto zien die veranderd zijn. want sowieso wil ik graag dat die verlaagd wordt en daar kom ik misschien wel mee weg, want daar moet je specifiek op letten maar spoorverbreeders dat is onmiskenbaar en met de kans op verkeerde ET waardes enz enz. Ik aanvang wilde ik graag (via LM) dat zij de verlaging gingen uitvoeren. nou, dat heb ik geweten, er waren meer beren op de weg dan strepen. Eerst vertelde ze dat het niet mocht en daarom doen ze het niet. Toen vertelde ze dat het met de verlichting te maken had en dat ze het daarom niet deden. tooeeennn, waren er garantie issues waarom en uiteindelijk kan Pon de verlagingsveren niet leveren en moesten ze via via besteld worden en daar moest ik iets meer voor betalen dan de gemiddelde Skoda dealer er voor vraagt.

Dus het verlagen gaat naar onze huisverlager @Antera hier als hij er zin in heeft, en over de spoor verbreding loopt ik nog over te twijfelen.
Verlaging niet zichtbaar voor een mechanieker ??:maakmegek:
 

B.Stuurder

Forumguru
Ja, dat had ik ook begrepen. De BBS SV is ook leverbaar met ET47, maar ik weet niet hoe diep deze in de wielkast valt. Had wel het verschil met de Golus berekend, maar dan weet je nog niks.
 
Bovenaan Onderaan