Speakers voorportier

oetje

Actief lid
De geluidskwaliteit ging bij mij met sprongen omhoog toen ik ipv radio via mijn telefoon ging streamen.......Iden met cd versus mp3 van telefoon. lijkt me meer gevalletje radio dan speaker probleem (ok ik heb er 4 in zitten)

Cordoba

Forumguru
@oetje In mp3 heb je verschillende kwaliteiten, als ik het goed heb kun je de sample frequentie veranderen (bij de opname) voor hogere/lagere kwaliteit.

Ik heb voor mijn Citigo met standaard speakers voor en achter (elegance) een set Alpine 'upgrade' speakers besteld, 2-weg.
Verder 2 starterkits dempingmateriaal besteld. Als het er in zit zal ik mijn ervaringen hier delen.

Ik heb mijn voorspeakers binnen. Ga vrijdag een poging wagen om de deurpanelen los te maken en de speakers monteren. Daarna ga ik even kijken hoe het voor mijn gevoel klinkt. Zo niet dan kies ik toch voor nieuwe a stijlen omdat ik denk dat het geluid dan toch meer in het gehoor komt... Wordt vervolgd.

Succes met inbouwen Frank! Ik heb mp3 altijd op 320kbit oid. Werkt redelijk goed en flac wordt denk ik niet ondersteund.

Hoi allemaal, ik probeer de deurbekleding te demonteren. Heb de imbus op het middenpaneel los (achter het handvat) en ik heb de schroef aan de onderzijde iets gedraaid. Maar het paneel zit nog muurvast. Nu heb ik ergens gelezen dat je de 'pluggen' los moet maken, maar daar kom ik geeneens bij nu eea nog muurvast zit. Zie ik iets over het hoofd?

ja ehh ik bedoel een moertje waar je met een steeksleutel om moet....moertje van plastic...pfff ik heb meer verstand van verzekeringen....

Ohh ziet er mooi uit....maar ik heb schroef 11 en 25 eruit. Begrijp ik het dan goed dat als ik clip 10 en 11 los weet te krijgen, het paneel er dan af kan? Of moet ik eerst de schakelaars van de ruitbediening (15 en 16) nog demonteren voordat ik ga 'slopen'?

EdK

Forumguru
Even sprekend over mijn Yeti en voorheen Fabia, daar zaten de ruitbedieningen met stekkers en toen ik het paneel los had deze voorzichtig naar voren gehaald en toen stekkerverbinding losgehaald en toen paneel volledig verwijderd..
In algemeen begin je paneel te lossen vanaf onder naar boven werkend.... montage weer van boven naar beneden...
Ga er zoetziefelijk van uit dat dit ook met de citiGo zo is

Ok, thx van onder naar boven! Morgen eerst maar een setje kunsttof hulpmiddelen bij Brezan halen voordat ik krassen op mijn lakwerk ga maken :-)

Heb vandaag een kant ingebouwd, paneel gaat idd lastig los, 2 schroeven eruit en plastic moertje kwartslag draaien.
Daarna clipjes lostrekken, met de hudige kou breken ze ook nog eens snel, bovendien zit midden achteraaneen soort schuifclip, als alle andere clips los zijn moet je het paneel naar voren schuiven, dit wordt dan weer begrenst of tegengewerkt door de kabel van de deuropener...dat kabeltje moet je eerst los maken kabeltje zelf richting deur trekken en het busje waarmee ie in de hendel zit er uit trekken, dan het witte geleidehulsje los maken, zit met 2 clipjes vast. Als laatste de stekker van de raamschakelaar los maken.
Ik heb de deur gedempt met een 'silent coat startekit' en een nieuwe woofer met verhogingsring gemonteerd, de tweeter in de A Stijl ook vervangen door een betere.

Zo zo goed bezig! Schuifclip, busje eruit trekken, losmaken, klinkt allemaal erg ingewikkeld. Na de kunststof hulpmiddelen gekocht te hebben ga ik maar een poging wagen. Is het gewoon een kwestie van kracht zetten en het komt los? Als het maar eenmaal los is. Het komt er vanzelf wel weer een keer op :-) en die clipjes kan je gewoon kopen heb ik begrepen. Morgen ga je een poging wagen aan de andere kant?

EdK

Forumguru
Stook je cabine van te voren wat op met een elektrisch kacheltje of iets dergelijks als je geen garage hebt.
Warm kunststof kan meer hebben dan koud

Bedankt voor de tip! Ik heb op weg naar Brezan en terug de verwarming goed aan gehad. Tooltjes proberen te gebruiken maar ik ben echt bang dat ik de boel kapot trek. Mijn zwager gaan over een paar maanden weer klussen (is 'verplicht' klusvrij van december tot maart :-) ) en dan vraag ik hem wel even eea te regelen. Wordt vervolgd!

Is met een condensator (elco) in de draad naar de tweeter, ik heb de tweeter in de stijl ingebouwd in de plek van de orginele en de draden aan de orginele gesoldeerd, stekker er aan gelaten.

Bovenaan Onderaan