Stadslichtje bij dealer vervangen?

VEEJAY

Forumguru
Vandaag stadlichtje kapot, wil ik het vervangen lees ik in het boekje dat je met Xenon lampen voor stads en dimlicht naar de dealert moet...

Klopt dit?

Ik zal morgen langsgaan en zie wel wat het geintje kost..

Gieliovd

Forumguru
Stadslicht is en blijft een prikkertje dus lijkt me overbodig...

Misschien te maken met lompe Henk die met zijn vette klauwen even de xenon lamp eruit pakt om erbij te kunnen...

Ben benieuwd!

Gieliovd

Forumguru
Joah, je weet ook wel dat dat eigenlijk niet zoveel hoeft te zeggen.

Je treft nét een maandagmorgen lampje aan en die is net stuk. Ik heb het zelf ook met auto's al jaaaaaren probleemloos gehad en dan plots is het eens zover. Of bij een andere wagen zijn de om de haverklap stuk.

Schijnt dat VAG nog wel eens problemen had met vreemde boordspanningen?

Hoop dat het hierbij blijft de komende tijd.

Kijk trouwens eens naar xenon... ze beloven je een levensduur van wéét ik het hoe lang. Maar hoe vaak ik nu al dingen ben tegengekomen van lampen die het al supersnel begeven... Niets is heilig.

LenK

Forumguru
ze beloven je een levensduur van wéét ik het hoe lang. Maar hoe vaak ik nu al dingen ben tegengekomen van lampen die het al supersnel begeven... Niets is heilig.

Nog niet zo erg maar als je dan de volle mep mag betalen voor nieuwe dan wordt het onvriendelijk.

Bij een bouwmarkt een keer een discussie gehad over wat er op het doosje van een spaarlamp staat. Was na een maand of wat al kapot. Omgerekend had mijn lamp > 24u/dag moeten branden om het beloofde aantal branduren te halen.
"Nee meneer daar zit geen garantie op" en dan beginnen ze met "ja dat staat op het doosje", "we weten niet wat er met de lamp gebeurd is", "misschien heeft u hem wel vaak aan en uit gedaan".
Kortom een lesje in hoe jaag ik mijn klanten de deur uit. Ik kom daar dus nooit meer. Was ook niet de eerste negatieve ervaring met die keten, dus ik mis er niks aan zeker niet sinds er 2 deuren verder een andere bouwmarkt zit.

Gieliovd

Forumguru
Het is wat he.... Ja, ze zeggen dat die spaarlampen 6000-15000 uur mee gaan maar ik heb er al plenty binnen zeer korte tijd kapot zien gaan... Maar ik heb er in mijn Amstel Bier glas lamp ook een zitten en die zit er al 5 jaar in? En elke dag een paar keer aan en uit en voor uren aan.

Leuk trouwens daar flink over te discussiëren maar dan tref je net zo'n apennoot die van toeten noch blazen weet en dan is het weer voor niks. Ga je daarvoor de manager op de vloer roepen blaas je ook weer zo hoog van de toren ;)

Het is en blijft vaak toch afschuiven van verantwoordelijkheid.

VEEJAY

Forumguru
Jeetje VJ ouwe leaserijder, je kan toch wel een lampje vervangen!!
:D

Woehaha, je had me moeten zien gisteren: looplamp erbij, overall aangetrokken, rubberen handschoenen aan en handleiding van de auto erbij... Dat varkentje wilde ik wel ff wassen, mijn vrouw was onder de indruk...

Staat er dus in dat ik naar de dealert moet... :(

VEEJAY

Forumguru
Is nu vervangen zat een lampje in met blauwe coating (moest meteen aan JC denken). Daar zaten er 2 van in het reservelampensetje. Dealert had ze niet op voorraad.

In feite is het allemaal zelf te doen, je moet het (in mijn geval) een keer gezien hebben..

(Foto: Waar het vingertje zit daar zit het stadslampje)

Tevens even gevraagd naar de distributieriem die mag bij de 1.9tdi BXE motor van 2007 bij 150.000 vervangen te worden, kost +/-450 euro + nog 100 euro als ze de waterpomp meenemen. Versnellingsbak olie is om de 60K.

Bijlagen

• IMAG0109.jpg
    IMAG0109.jpg
    27,3 KB · Weergaven: 175

VEEJAY

Forumguru
Hij zou ze meteen bestellen, zou je niet zeggen voor een Haagse skodadealert dattie geen Xenon spul op voorraad heeft...

Lars

Lid
Gisteren toevallig ook de tweede vervangen, moet eerlijk zeggen dat ik geeneens in het
boekje gekeken heb.
witte plastic moer los, trekding naar je toe halen, unit eruit draaien, dan een beetje rommelen om die steker los te halen ( kabel is niet zo lang)
beugeltjes eraf, 2x torx loshalen, met punttangetje plastic beugeltjes naar elkaar toeknijpen,beetje heen en weer (draaien hoeft niet) en hij is eruit.
blauwe coating was ook van deze beetje vergaan.

VEEJAY

Forumguru
Ja maar in het boekje stond dat je voor xenon naar de dealer moet. Maar hoeft inderdaad dus niet...

bat

Lid
witte plastic moer los, trekding naar je toe halen, unit eruit draaien, dan een beetje rommelen om die steker los te halen ( kabel is niet zo lang) beugeltjes eraf
Tot hier vind ik het normaal en is het ongeveer gelijk aan de meeste auto's die ik tot nog toe =gehad heb. En is het ook eits wat je makkelijk langs de weg nog doet, ook eventueel in het donker mits onder het schijnsel van een straatlantaarn, maar...
2x torx loshalen, met punttangetje plastic beugeltjes naar elkaar toeknijpen,beetje heen en weer (draaien hoeft niet) en hij is eruit.
WTF???

Racer

Lid
stadslichtjes vervangen

Gisteren toevallig ook de tweede vervangen, moet eerlijk zeggen dat ik geeneens in het
boekje gekeken heb.
witte plastic moer los, trekding naar je toe halen, unit eruit draaien, dan een beetje rommelen om die steker los te halen ( kabel is niet zo lang)

Ehmmmm.... toevallig vanmorgen de 'witte' stadslichtjes gekocht (autostyle EU 1012LB, zie ander draadje), maar ik krijg de lamp er niet uit. Moer losgedraaid. Dan zit er ongeveer een halve centimeter ruimte in het 'trekding', maar dan zit er geen beweging in de lamp. Moet ik gewoon harder aan het trekding trekken of doe ik iets fout?

Graag jullie advies.

___JC___

Forumguru
ff met een punttangetje de lamp pakken. Dan kan je er beter bij en meer kracht zetten. Volgens mij zijn het steeklampjes, maar je moet ze wel inknijpen om ze eruit te kunnen halen. Dit dus zegmaar.

boekje gekeken heb.
beugeltjes eraf, 2x torx loshalen, met punttangetje plastic beugeltjes naar elkaar toeknijpen,beetje heen en weer (draaien hoeft niet) en hij is eruit.
blauwe coating was ook van deze beetje vergaan.

Racer

Lid
trekding

ff met een punttangetje de lamp pakken. Dan kan je er beter bij en meer kracht zetten. Volgens mij zijn het steeklampjes, maar je moet ze wel inknijpen om ze eruit te kunnen halen. Dit dus zegmaar.

Het trekding dient om de hele unit te verwijderen..... was ik maar zover dat ik al bij de lamp was ;)

Bovenaan Onderaan