Stadslichtje bij dealer vervangen?

EdK

Forumguru
Als je eens je gebruiksaanwijzing van je auto erbij pakt dan staat er hier dmv plaatjes precies hoe je welk lampje kan vervangen !
En fijne ervan is ook dat het wattage erbij staat zodat er bij een achterlicht geen mistlamp wordt geplaatst zoals je wel eens tegenkomt op de weg !
Maar als je jezelf al als A technisch bestempeld wil dit niet zeggen dat je dit niet zou kunnen !
Maar neem er dan even de tijd voor en doe het op je gemak en hou goed in de gaten wat je doet. En denk niet van dat doe ik even in die 10 minuten voor we weggaan naar de familie of afspraak ! En hou altijd één ding in gedachten !! Het voorbeeld heb je in spiegelbeeld altijd naast je onder de motorkap of achterklep !

cvegreen

Forumguru
Als je garagehouder een eerlijk mens is , zal hij dit zien als een service en zal hij dat lampje gratis voor je vervangen , maar als hij daar niet zo naar omziet naar de service , zal hij je er de volle pot voor laten betalen .
In dat tweede geval , kan je betere zelf eens onder je motorkap of koffer duiken en dat lampje zelf vervangen , het kost niet zoveel moeite als je er maar de tijd voor neemt en je zeker niet gaan opjagen om één of andere reden.

Vacaro

Senior Member
Sinds vandaag ook linker stadslichtje stuk. Ga morgen ander halen en dan ook eens proberen te vervangen, enige probleem is dat ik nog met draadjes in mijn pols zit en dus beetje moet uitkijken wat ik doe. Deze gaan er morgen wel uit maar is allemal nog beetje gevoelig.

cvegreen

Forumguru
hopelijk kan je dit klusje uitvoeren in een iet of wat warme garage , anders komt dit helemaal niet goed met je gevoelige verwondingen.

Vacaro

Senior Member
Raar, nog niets aan gedaan en nu is orange lampje uit in dash en standlichtje brandt terug. Is erger eigenlijk, want nu heb ik kans dat er ergens een slecht contact is en das moeilijker op te sporen dan een defecte lamp.

Michel

Forumguru
Bij mijn Octavia ging vanochtend het gele lampje branden. Het stadslicht linksvoor bleek niet meer te werken. Aangezien ik Xenon heb wordt er aangeraden om ze door de dealer te laten vervangen.

Ik heb toch geprobeerd om het lampje te vervangen, waarbij ik al gauw stuitte op het naar voren halen van de koplampunit. Dat is toch best wel een groot ding. Je hoort op een gegeven moment de kabel los te halen, maar onder het voorspatbord is dat een redelijk gepriegel. Uiteindelijk heb ik de unit maar weer teruggeschoven, met het plan om het lampje maar door de dealer te laten vervangen. Binnenkort is het toch alweer tijd voor de 60.000 km beurt. Maar na alles weer terug te hebben gezet, werkte het lampje echter weer. Even afwachten wanneer het lampje definitief stuk is/gaat.

Rene de Wit

Actief lid
IMHO gaan lampjes niet kapot en dan weer aan, het is waarschijnlijker dat er ergens een breukje zit of dat een stekker verbinding problemen geeft (bv vocht).

Zeker als je aangeeft dat je e.e.a. bewogen hebt en het daarna weer deed.

Michel

Forumguru
Blijkbaar komt dit gedrag (defect en opeens tijdelijk weer werken) toch vaker voor, zie de andere comments in dit draadje. Bovendien heb ik er niet veel aan bewogen en toen de unit alweer op zijn plek zat deed het lampje eerst niet en later weer wel. Ik laat er bij de eerstkomende onderhoudsbeurt naar kijken.

hemi24

Forumguru
Bekend probleem bij de stadslichtjes, meestal gaan ze na een week of 2 alsnog definitief...

Bij de FL-versie van de O2 kun je bij het model met de Xenon heel goed zelf het stadslicht vervangen, echter zitten er van die blauw gecoate steeklampjes in.
W5W of iets dergelijks dacht ik...

VEEJAY

Forumguru
Week of 2 hoeft niet per se, bij mij hebben ze het 5 maanden gedaan totdat ie (toevallig) bij de garage de geest gaf...

yprgwt

Lid
Voor de gebruikers met H7 lampen, als deze vaker als 1 x per jaar kapot gaan; laten vervangen door dealer en dan garantie claimen op het geleverde werk/materiaal.

Bovenaan Onderaan