Het was dan eindelijk zover, ik had weer een dagje dit ding ter beschikking;
De leenauto van de garage. In het verleden was het altijd leuk om een elektrische auto mee te krijgen omdat dat 'nieuw' was, maar ondanks dat ik zelf geen EV heb rij ik toch dermate vaak met een EV (veelal de Volvo XC40 van m'n werkgever) dat het 'nieuwe' er wel wat vanaf is. Maar desondanks vind ik het wel leuk en praktisch om de ZOE weer mee te krijgen; lekker een automaat én ik hoef de ZOE niet af te tanken, scheelt toch weer een paar euro.
Aan het eind van de ochtend kreeg ik een telefoontje dat de Citigo weer klaar was. Grote beurt minus het vervangen van de bougies, aircoservice en APK. Bij de APK viel de Citigo zelfs in de prijzen ... een steekproef, maar die heeft hij ook prima doorstaan. Geen aandachtspunten of bijzonderheden. Er zit weer APK op tot 04-06-2026.
De aircoservice bleek achteraf een goed plan te zijn. Er hoort 330 gram koudemiddel in het systeem te zitten, maar na het leeghalen van het systeem bleek er 125 gram te weinig in het systeem te zitten. Dát kon dus geen kwaad! En ook een beetje verse compressorolie vind het compressortje vast fijn.
Onderweg naar huis het aircotje direct even geprobeerd, die voelt nu inderdaad wel wat koeler dan voorheen.
Rekening was wel zo'n beetje het bedrag wat ik had verwacht en nu kan ik voorlopig weer lekker verder met de Citigo. Alleen niet 30.000km zoals de monteur in het onderhoudsboekje heeft geschreven ... ik denk dat die iets te veel aan auto's met 'long life' beurtjes heeft gewerkt de afgelopen tijd. Mijn Citigootje krijgt gewoon over ongeveer 15.000km weer lekker verse olie. En als ik er dan de tijd en gelegenheid voor heb doe ik dat wellicht wel weer zelf.
Ondanks dat de ZOE ook geen enorm grote auto is en ik hem best fijn vind rijden was ik toch wel weer blij om in m'n eigen wagentje te stappen. Kleine autoojes en ik dat klikt gewoon goed. Enige gemis is een goede automaat, en misschien een trekhaak voor een klein karretje, dan had het helemaal afgemaakt. Ach, er blijft altijd wel iets te wensen nietwaar?