Stijle voorraam

Kiswum

Forumguru
Ik hoop dat het probleem inderdaad is opgelost, helaas staan de verkeerslichten in Eindhoven bijna altijd op rood als je aan komt rijden. Soms moet je 70 rijden in de binnenstad om het volgende "stoplicht" te halen. Deze dingen moet echt beter worden afgestemd. Ik rijd tegenwoordig dan ook liever over de N2 (ring van Eindhoven) om van de ene naar de andere kant te rijden.
Navigatie geeft aan rijd binnendoor, dat is 10 minuten, in werkelijkheid is dat 25 minuten omdat je minimaal 1 minuut per verkeerslicht stil staat. Ga je er omheen, dan is het 12 minuten, maar wel 15km langer :)

Even verder ontopic:
Die lussen in Eindhoven zijn niet altijd gunstig geplaatst, ze reageren vaak pas als je binnen 1 meter van de stopstreep straat, ik heb dit helaas te vaak meegemaakt met de scooter en motor. Ik zie voor mezelf dan ook wel graag zo'n spiegeltje, want mijn bumper hangt net voor de stopstreep :)
 

Desperado

Forumguru
Ach ja...hier in Ede niks beter. Voor je neus op rood gaan en dan wordt het groen en springt de volgende op 200 meter weer op rood. Waardeloos afgesteld.
 

Cordoba

Forumguru
@Kiswum: die 'groene golf' op de rondweg van Eindhoven klopt voor grote delen toch heel behoorlijk. Als ik vroeger bijvoorbeeld van de Karel de Grote Plein richting Leenderweg/Heezerweg reed, was het grootste deel 70 km/u, alleen het stuk van de Gestelse straat tot de Aalsterweg was even goed gas geven (afhankelijk van het punt waar ik de ruimte kreeg van mijn voorliggers 90-120 km/u) om zo nergens rood licht te hebben tot thuis (ging direct na de Leenderweg de parallelweg op, en mijn woonwijk in). Overigens wel eens gehad dat ik op het 'snelle stuk' een politieauto zag rijden op de parallelweg, maar doordat ik te lang achter andere auto's had 'klem' gezeten, haalde ik net het groene licht niet. Door de struiken tussen rondweg en parallelweg ter plaatse, kon ik de politiewagen even niet zien (en zij mij niet), maar vervolgens zag ik ze pal voor m'n neus vanaf de parallelweg de rondweg opkomen (terwijl ik rood licht had) en vervolgens proberen om zich door het verkeer naar voren te wurmen. Ik had het idee dat ze mij zochten, maar ze kwamen blijkbaar niet op het idee om in de achteruitkijkspiegel te kijken. :D
 

Kiswum

Forumguru
De groene golf die ze vorig jaar hebben aangelegd werkt redelijk, in de spits heeft het weinig nut en hij gaat globaal vanuit mijn wijk richting de DAF/Nuenen. Ga je van het centrum richting Winkel centrum Woensel, dan moet je dus 70 rijden in ze allemaal te halen ipv de maximale 50.
 

EdK

Forumguru
ik heb dit helaas te vaak meegemaakt met de scooter en motor

@Kiswum dit is een algemeen probleem en heeft niets anders te maken met juiste afstelling detectoren die aan de lus zitten gekoppeld.
Het zelfde lussendraad en detectors worden ook bij slagbomen bv gebruikt en die zijn zo gevoelig af te stellen dat ze zelfs reageren op een fiets of autoped.
Maar bij verkeerslichten zal men dit minder gevoelig afstellen omdat men er van uit gaat dat er toch altijd auto's op lus staan.
Maar veel problemen bij één en dezelfde kruispunt met verkeerslichten met de motor, voorheen kon je dan via de KNMV er een melding van geven en die namen dan contact op met de desbetreffende beheerder.
Of dit heden ten dagen nog is durf ik niet te zeggen
 

Noord26

Forumguru
Ik merk als motorrijder dat het wel een stuk beter is geworden idd met detecteren. Kan mij in ieder geval geen verkeerslicht zo voor de geest halen waarbij ik onnodig sta te wachten.
 

Cordoba

Forumguru
Probleem met een groene golf is dat het verkeer in 2 richtingen op zo'n rondweg (of andere weg) rijd, waardoor óf afslaand verkeer steeds buiten de groene golf valt, óf af en toe heb je toch een rood licht, omdat verkeer uit tegemoetkomende richting of een belangrijke kruisende weg voorrang krijgt voor hun groene golf. Overigens werken die groene golven niet op basis van de lussen, maar op basis van de tijd. Op bepaalde wegen zoals tussen Eindhoven en Helmond, wordt dat aangevuld met lussen waar je een snelheidsadvies krijgt om binnen de groene golf te blijven rijden (of als dat niet mogelijk is, zie je het ook).
 
Bovenaan Onderaan