Ik heb vorige week mijn nieuwe Skoda 3FL ABL opgehaald, en een Skoda 3 EBL van 2014 ingeleverd. In de laatste heb ik 180.000 km met plezier gereden. Er zaten standaard stoelen in met stoffen bekleding (Crinkle).
Nu heb ik opnieuw de standaard stoel genomen met de basisstof.
Ik dacht dezelfde stoel te krijgen met een goedkopere stoffen bekleding, maar wat zitten daar waardeloze stoelen in!
In de eerste week 1000 km gereden en voortdurend zitten draaien en verstellen om mijn plekje te vinden. Toen dat niet lukte en het zitten zelfs pijnlijk werd, maar eens goed naar de stoelen gekeken.
De lendesteun doet op het oog wel iets maar als je er tegenaan leunt verdwijnt de ondersteuning voor je onderrug volledig. Misschien doordat de vulling zo slap is dat die erovereen zakt? Toen ik dat pijnpunt had opgelost met een stuk opgerold bubbeltjes plastic, bleek nog meer dat ook de kwaliteit van de zitting beneden alle peil is.
De vulling is week, veert heel traag terug als je die indrukt en je hebt dus al snel het gevoel dat je in een kuil zit. Nu ik er 2 weken in rij lijkt het materiaal al verder te zijn ingezakt en wordt het al snel pijnlijk om te zitten.
Als je met je vlakke hand enige druk uitoefent en over de voorste rand van wrijft, dan voel je dat de vulliing over de hele breedte hobbeling is. Eerst dacht ik dat ik aan de stoelen moest wennen, maar toen ik dat merkte was ik er zeker van dat het niet zo maar een kwestie van wennen zou worden.
Gisteren stapte ik na een rit van 1 uur uit. Toen ik, na het uitstappen, over de achterkant van mijn pijnlijke bovenbenen wreef, voelde ik dat de hobbels van mijn stoel er in afgedrukt stonden. Bij binnenkomst, zonder uitleg vooraf, gevraagd aan mijn vrouw of ze iets bijzonder aan mijn been voelde, constateerde zij hetzelfde.
Ik ben natuurlijk al bij de dealer geweest met dit probleem. Zij lieten mij in een andere Skoda zitten, deze bleek van dezelfde slechte kwaliteit, met dezelfde hobbels voelbaar.
Dit is overigens mijn vierde Skoda. De andere heb ik 2x 150K en 1x 180K in gereden, zonder grote problemen. Het kan toch niet zo zijn dat Skoda de kwaliteit heeft teruggeschroeft? Zeker omdat het een ' Businessline' betreft moet je er toch van uit kunnen gaan dat er een behoorlijk stoel in hoort te zitten? Wat zijn jullie ervaringen?