Storing electrische ramen fabia

oco1979

Forumguru
Wel ecumodule,bedoelde dat als het handbediening is er geen aanwezig is in die deur.
Van jou is het enkel links en rechts voorraan met ecumodule

redriver

Senior Member
Gisteren diagnose gesteld door Skoda dealer. Breuk in kabelboom bij deurdoorvoer links m.a.g. de storing. Volgende week wordt nieuwe kabelboom gemonteerd. Totale kosten E 276,- valt nog enigzins mee.

Pascal Timp

Nieuw lid
heb hetzelfde probleem gehad,rubber tussen de carrosserie en de deur los gehaald en ja hoor twee kabels beschadigd en 1 kabel door ( gaf allerlei rare storingen zoals comfortsluiting die niet meer werkte etc)
alles gerepareerd en jawel alles doet het weer

Lau

Lid
Ik heb herkenning (Fabia2 Combi Greenline 2011) bij storingen in de elektrische raambediening.
Met de sleutel ramen openen en sluiten door het 'open' / 'sluit' knopje wat langer ingedrukt te houden werkt prima!
Echter in de auto zelf komt regelmatig (wekelijks) voor dat het knopje in de deur helemaal ingedrukt moet worden om portierraam te kunnen openen / sluiten. Dan gaat het weer dagen goed!

Ik lees meerder mogelijke oorzaken waarvan er 2 zijn die ik nader zou willen onderzoeken:
1) kabelbreuk
2) slechte contacten in raamschakelaars

Vragen die dan in me opkomen:
Hoe kun je / moet je de kabelboom helemaal blootleggen (om kabelbreuk goed door te kunnen meten)?
Hoe kun je / moet je deurpaneel/bekleding verwijderen?
Hoe kun je de raamschakelaars uit deurpaneel krijgen?

Tips / foto's / url's / etc ... zijn welkom.

Antera

Donateur
Bijlage voor de panelen. De rest word het meten vanuit de stekkers enz.

De knoppen kan je als je het paneel eraf hebt

succes

Bijlagen

• panelen Fabia 2.pdf
    168,5 KB · Weergaven: 108

Pascal Timp

Nieuw lid
Maak je deurrubber maar eens los om te kijken of daar beschadigingen zijn ( was bij mij het geval) dit veroorzaakte de meest vage storingen. Twee draden beschadigd en 1 doormidden. Alles gerepareerd en verlengd en alles doet het weer

Chatslet

Forumguru
Ik heb soms wel eens dat een van de ramen niet meer open wil maar dat komt echt sporadisch voor. Wat dan helpt is de auto van het contact en ze dan met de afstandsbediening te openen en te sluiten. Daarna reageren ze weer gewoon op de knopjes in de deuren.

Heb hetzelfde probleem gehad en het bleek een kabelbreuk te zijn. Monteur vertelde mij dat dit een veel voorkomend probleem is bij de Fabia. Mijn broertje had twee weken geleden hetzelfde probleem met de ramen en spiegels, bleek ook dat de kabelboom het probleem was.

Jasato

Nieuw lid
Goedenavond allemaal ,
Ik heb ook een probleempje met de elektrische ramen van mijn fabia greenline uit 2011. De schakelaar aan de bestuurders kant reageert niet de verlichting werkt wel .
Ik heb het deurpaneel verwijderd en ben gaan zoeken . Uiteindelijk werkte de knop voor de bestuurderskant , bijrijderskant niet.
Alles terug gebouwd en beide knoppen op de schakelaar werken niet. Deurpaneel er weer af gehaald alle stekkers gecontroleerd en het werkte weer (alleen aan de bestuurderskant) wat zou de oorzaak kunnen zijn ? De schakelaar of de stekker op de raammotor / schakelaar? Alvast bedankt voor alle moeite !

Pascal Timp

Nieuw lid
Hoi Jasato. Ik
Zou zeggen haal de deurrubbers eens los en kijk of er geen draadbreuk is ( ik heb verschillende bezoeken bij garage gehad en telkens geen resultaat) tot ik via dit forum er achter kwam dat dit ook voor kwam bij Skoda’s yeti. Ben zelf op onderzoek gedaan en heeft bij mij geholpen drie draden beschadigd en 1 helemaal door.

Jasato

Nieuw lid
Goedemorgen Pascal,
Bedankt voor je reactie! .
Daar heb ik ook aan zitten denken , alleen krijg ik de rubbers niet los.
Weet jij soms een makkelijke manier ?
Heb ze nu ingespoten met ptfe spray om het rubber soepel te maken maar krijg het er nog niet uit.

Pascal Timp

Nieuw lid
Kan me herinneren dat er een de chasiskant een verdikking zit met een soort van lipje eraan. Daar met een schroevendraaier geholpen om eruit te wippen. Ligt er ook een beetje aan of je de korte of lange uitvoering hebt van het doorvoer rubber

Jasato

Nieuw lid
Kan het ook zijn dat er een storing in het canbus systeem zit ? . Heb namelijk een van de kentekenplaat verlichting moeten doorlussen ivm een (jawel) draadbreuk .

Pascal Timp

Nieuw lid
Het kan echt van alles zijn dus tijd om dingen uit te sluiten. Dus controleren, ik dacht dat het de Comfortmodule was bij mij. Eentje gekocht maar nee hoor daar lag het niet aan.
Dus als er nog iemand 1 nodig heeft ik heb er nog 1 voor een zacht prijsje

Ps. Heb tevens de tyrapes los gemaakt achter de deurpanelen om hem wat meer ruimte te geven.

Bovenaan Onderaan