Monteurtje
Forumguru
Ja deze storing is direct afkeur voor APK. Dan zou je voor de keuring storing moeten wissen. En dat die niet direct terug komt. Maar er moet dan wel een roetmeting uitgevoerd worden. Sowieso bij een eventuele steekproef.
Weet niet in welk deel van NL je woont, maar zou eens contact zoeken met VAG Techniek in neunenDe officiele Skoda dealer kan helaas niets zeggen zonde de 100 euro kostende diagnose. Zou verwachten dat een merkdealer wel kan zeggen het kan dit, of dit, of dit zijn en kost zus en zo.
Wellicht waren de gevolgen van het wegschrijven van die EGR op het roetfilter niet zo goed bekend als nu. Grote kans dat tuners klachten kregen van mensen bij wie hun EGR was weggeschreven, ook problemen kregen met het roetfilter. En het nu dus ook vermelden om zich in te dekken.
Maak dagelijks 150 km dus voldoende tijd om de boel schoon te blazen. Hopelijk houdt zowel de klep als de filter het nog wel ff vol
Dat zijn goede afstanden om een diesel gezond te houden. Echter hebben die onderdelen niet het eeuwige leven en zullen ze vroeg of laat aan bod komen en dan kost het geld.
Ik vind het jammer dat ik niet weet of hij regenereert, of hij klaar is, etc. Ik kan geen "logboek" uitlezen? Je merkt er verder ook niets van? Dus wanneer zou het goed moeten zijn? Hoeveel km bij welke toeren en hoelang?Maak dagelijks 150 km dus voldoende tijd om de boel schoon te blazen.