PizzaPieter
Forumguru
Maar je auto reed wel beter !Bij de oudere auto’s zaten ook lang niet altijd roetfilters. Zonder roetfilter kun je egr ook rustig uitschrijven. Ok, je uitstoot zal er niet beter van worden dat dan weer wel.
Maar je auto reed wel beter !Bij de oudere auto’s zaten ook lang niet altijd roetfilters. Zonder roetfilter kun je egr ook rustig uitschrijven. Ok, je uitstoot zal er niet beter van worden dat dan weer wel.
Er zijn toch ook nog bedrijven die je filter chemisch reinigen? Kost je misschien 250-500€ egr weg laten schrijven voor 100€? Zijn toch hele andere bedragen dan ineens!
Google is je grote vriend voor dit soort zaken.
edit: roetfilterreinigen.nl
om maar een voorbeeld te geven :-)
hmm... zo kunnen ze het ook bedoelen ja... Goede! Scheelt toch weer wat!Bij 4000 euro reken je de EGR klep 2x...........
Zoals ik het lees: Roetfilter vervangen in combinatie met het vervangen van de EGR-klep: €1960,-, daar zit de EGR klep bij in.
De eerste roetfilter wilde ik laten reinigen, maar lukte toen al niet meer. Toen een gereviseerde erin laten zetten. Die is nu ook aan het eind van het leven (mij is verteld, roetfilter 150.000 km) En Google is goed ja, maar moet je weten wat te zoeken; ik ben geen automonteur.Er zijn toch ook nog bedrijven die je filter chemisch reinigen? Kost je misschien 250-500€ egr weg laten schrijven voor 100€? Zijn toch hele andere bedragen dan ineens!
Google is je grote vriend voor dit soort zaken.
edit: roetfilterreinigen.nl
om maar een voorbeeld te geven :-)
Ik ook niet...Ik zou een auto niet zo willen verkopen zonder daar eerlijk over te zijn, maar dat ben ik.
hmm... dat is opmerkelijk... Dank voor je reactie!150.000 voor een roetfilter is zeker niet waar. Het hangt volledig van het gebruik van de auto af. Mijn vorige auto weggedaan met 210k en daar zat gewoon nog een prima werkend 1e roetfilter onder. Succes met je keuzes in ieder geval!
Volgens de officiele Skoda Dealer niet...Bij 4000 euro reken je de EGR klep 2x...........
Zoals ik het lees: Roetfilter vervangen in combinatie met het vervangen van de EGR-klep: €1960,-, daar zit de EGR klep bij in.
hmm... dat is opmerkelijk... Dank voor je reactie!
...vandaar hier m'n vraag :-)even rondbellen misschien?
Dat was toch al aan de orde gekomen. als het goed werkt afblijven als het niet werkt uitzetten en regelmatig even doortrekken naar 4000 toeren met een warme motorOp https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/skoda/fabia/iii/1.2+tdi+greenline+75pk/ lees ik:
Wij adviseren de EGR-klep niet uit te schakelen bij auto's bouwjaar 2010 en nieuwer. De EGR-klep wordt gebruikt om het roetfilter te regenereren, wanneer deze uitgeschakeld wordt, werkt het regenereren van het roetfilter minder goed en dit verkort de levensduur van het roetfilter aanzienlijk."
En dan hoelang met die toeren rijden? Al eerder al eens gevraagd wanneer regeneratie begint, eindigt, hoelang nodig, boven welke toeren, etc?regelmatig even doortrekken naar 4000 toeren met een warme motor